Fin beskrivelse af hvordan beslutninger sker uden at der er noget 'jeg' involveret.De helt almindelige dagligdags valg sker bare. Opleves som noget der kommer et sted fra uden egentlig overvejelse af nogen art. En impuls kommer og handlingen udføres. Ved flere valgmuligheder træffes valget ved at der dukker en følelse af afgørelse op fra - maven? følelser afgør det vist. Emotioner.
Kig på dette med hvor beslutningerne dukker op fra. Kommer de fra et bestemt sted eller er det tanker der angiver at der skal være et sted? Er emotioner/følelser involveret i beslutninger/valg, eller er det tanker der siger, at der er en forbindelse/sammenhæng?Ved flere valgmuligheder træffes valget ved at der dukker en følelse af afgørelse op fra - maven? følelser afgør det vist. Emotioner.
Kig på nedenstående på samme måde, hvad er egentlig tanker i den såkaldte gamle problemstilling? Hvad går forvirringen udpå? Er der noget 'jeg' der kan løse problemet?
God fornøjelseMen så dukkede en gammel problemstilling op, som jeg aldrig har fundet nogen løsning på, kun lappeløsninger. Jeg mærkede på dette dilemma. Der er uro i maven, ondt i maven. Stærk irritation kommer og går. Der dukker løsningsforslag op, men ingen af dem løser dilemmaet. Forvirring og uro. Ubeslutsomhed. Frustration.
Vivi