Hej Thyra
Ja, hvad er egentlig det næste? Er der noget 'næste' direkte oplevet?
Gør kroppen det, den gør, fordi tanker siger "gør det" eller "gør det ikke"? Kan kroppen vælge og styre en retning i livet? I så fald, hvor er så den/det der er i kontrol?
Når ikke der er et jeg, hvad er der så?
KH Vivi
Kunne du tænke dig en dansk guide?
Re: Kunne du tænke dig en dansk guide?
Nej, "det næste" er også bare en tanke. Kroppen kan ikke træffe beslutninger, men jeg har tanker om, hvorfor handlinger opstår og hvordan tankerne "er". Der er en overvægt af tanker om, at de tanker der medfører gode følelser i kroppen er dem, der kommer til at ske. Som i tanken "siger": jeg føler sult, jeg tænker det det der føles fra kroppen er sult. Jeg må spise". Og så spiser kroppen.
Men helt ærligt- der opstår en masse tanker om, at dette kræver et svar. Men det er jo bare nogle tanker om tanker. Der er ikke noget, der skal svares. Det er bare en masser tanker.
Nu er der tanker om, at ovenstående er fuldkommen ligegyldigt :-)
"Når ikke der er et jeg, hvad er der så?"
Der er bare tanker, og en krop, en eksistens. Hvordan den "er" er der måske tanker om, men ligenu er der tanker om, at det er der ikke nogen tanker om. Det er lidt komisk, der er tanker der handler om, at det faktisk er sjovt, sådan på den gode måde.
Hvad er eksistens? Det er bare livet, der begyndte engang for denne her krop, som har tanker. Og der er heller ikke noget før eller frem, der er bare tanker nu om for- og fremtid. Tanker der "fortæller" historier. Det har interessante aspekter.
Men helt ærligt- der opstår en masse tanker om, at dette kræver et svar. Men det er jo bare nogle tanker om tanker. Der er ikke noget, der skal svares. Det er bare en masser tanker.
Nu er der tanker om, at ovenstående er fuldkommen ligegyldigt :-)
"Når ikke der er et jeg, hvad er der så?"
Der er bare tanker, og en krop, en eksistens. Hvordan den "er" er der måske tanker om, men ligenu er der tanker om, at det er der ikke nogen tanker om. Det er lidt komisk, der er tanker der handler om, at det faktisk er sjovt, sådan på den gode måde.
Hvad er eksistens? Det er bare livet, der begyndte engang for denne her krop, som har tanker. Og der er heller ikke noget før eller frem, der er bare tanker nu om for- og fremtid. Tanker der "fortæller" historier. Det har interessante aspekter.
Hallo :)
Er der nogen som helst sammenhæng mellem tanker og hvad der sker med kroppen i direkte oplevelse?
Kan tanker medføre gode eller dårlige følelser i kroppen? Eksisterer der sådan en årsag og virkning?
KH Vivi
Er der nogen som helst sammenhæng mellem tanker og hvad der sker med kroppen i direkte oplevelse?
Kan tanker medføre gode eller dårlige følelser i kroppen? Eksisterer der sådan en årsag og virkning?
KH Vivi
Ja, det synes jeg faktisk. Tanker om frygt kan medføre hjertebanken, tørhed i munden osv - tanker om glæde kan medføre sommerfugle i maven. Og det kan man direkte mærke.Hallo :)
KH Vivi
Hej Thyra
Du har passeret 'Gateless Gate' velkommen!
Du har passeret 'Gateless Gate' velkommen!
Mange tak.