1. Er der på nogen måde et separat 'selv', 'mig', 'jeg'? Har der nogensinde været det?
Nej, ikke et separat selv/jeg. Det har aldrig været der.
2. Forklar i detaljer, fra din egen oplevelse, hvad illusionen om et separat selv er, hvornår det starter og hvordan det virker,? Beskriv det som du ser det nu.
Hvornår det starter? Når man misforstår sammenhængen mellem f.eks. tanke og handling. Normalt tror folk, at tanke og handling hænger sammen og så opstår der en person, der gør tingene.
Fra sanseindtryk får man også ideen om et separat jeg ud fra sanserne, der bliver "koblet" sammen til en person. F.eks. syn og lyd.
3. Hvordan føles det at se dette? Hvad er forskellen fra før du startede denne dialog? Fotæl om de sidste par dage.
Det føles befriende.
Før jeg startede havde jeg periode hvor jeg var ekstremt ligeglad. Her de sidste par dage har jeg været ekstremt glad. Som om jeg ikke kunne få armene ned!!! ha ha
4. Hvad var det sidste skub, der fik dig til at se?
Nok et ekstra kig på formodningerne om min direkte oplevelse, der så ikke holdt vand.
Her er en guide vigtig for at holde en fast i oplevelsen.
5. Er der noget i livet som du beslutter, kan påvirke, vælge eller kontrollere? Får du noget til at ske? Giv eksempler fra din egen oplevelse.
Beslutte, påvirke, vælge, kontrollere nej. Jeg får ikke noget til at ske.
Idag kiggede jeg igen efter. Ting sker helt spontant, tanker kommer. Der er ingen kontrol over noget overhovedet. Tanker kommer, der siger "nu vil jeg gøre det her" og så gør kroppen noget andet. hahaahah!!!