Ben jij er klaar voor ?...laten beginnen.
Re: Ben jij er klaar voor ?...laten beginnen.
Je ziet dus duidelijk hoe dit mechanisme werkt.
Enkel gewaarzijn = bevrijdend, ruimte!
Hoe is het om een tijdje heel ontspannen enkel gewaar te zijn ?
Hoe is het om een tijdje heel ontspannen enkel gewaar te zijn ?
Zalig! Heb het voorbije weekend vaak gedacht aan wat je zei over lichamelijke ervaringen en m.n. of een lichaam ervaart of een ervaring is. De afstand die dan ontstaat werkt echt verruimend.
In de non-duale literatuur las ik dikwijls dat we ons lichaam niet zijn (en dat kwam als heel levenloos over), maar het besef dat het lichaam wel een ervaring is die kan bekeken worden, werkt ontspannend en doet me nu pas die woorden wat beter begrijpen.
Dank!
In de non-duale literatuur las ik dikwijls dat we ons lichaam niet zijn (en dat kwam als heel levenloos over), maar het besef dat het lichaam wel een ervaring is die kan bekeken worden, werkt ontspannend en doet me nu pas die woorden wat beter begrijpen.
Dank!
The I is a thought, a thought can not think ...
Gewaarzijn wat er is, is dit iets anders dan de natuurlijke staat?
Wordt er dan nog een zoeken ervaren?
Wordt er dan nog een zoeken ervaren?
Gewaarzijn is inderdaad de natuurlijke staat. Zoeken is wat er - voorlopig? en daarin? - nog gebeurt ...
Zoeken is wat er - voorlopig? en daarin? - nog gebeurt ...
Wat bedoel je hiermee?
Wat verwacht je te vinden?
Wat bedoel je hiermee?
Wat verwacht je te vinden?
Je maakt me duidelijk dat het zoeken zelf het probleem is. Ik realiseer me dat het zoeken het ik alleen maar in stand houdt. Gewaarzijn zondermeer (zonder zoeken of verwachten) is natuurlijke rust en onbewogenheid.
Er is nu een gevoel dat het ik een grote farce is. Dat inzicht is er eindelijk. Hoe gaat het nu verder?
Er is nu een gevoel dat het ik een grote farce is. Dat inzicht is er eindelijk. Hoe gaat het nu verder?
Hoe is het nu om bevrijd te zijn van de illusie van het ik?
Hoe is leven vandaag geweest? Is er iets veranderd?
Wat gebeurde er dat er ineens gezien werd dat het ik een illusie is?
Hoe is leven vandaag geweest? Is er iets veranderd?
Wat gebeurde er dat er ineens gezien werd dat het ik een illusie is?
Het leven is een stuk simpeler, de emoties en gevoelens blijven, maar ze worden niet ernstig genomen.
Vandaag was een dag als alle andere maar opwinding of onrust wordt vlug gezien en ik word er niet door meegesleept ... hoe vermoeiend was het voordien (het eeuwige gekakel in mijn hoofd, de stress).
Ik heb niet het gevoel dat ik het ineens zag door een plotse gebeurtenis, maar het leek eerder alsof iets in me zei dat de onzin nu stilaan welletjes was geweest en er ruimte openviel. De dingen gebeuren nu zondermeer en opmerkelijk daarbij is dat er geen tussenkomst van het ik nodig is. Zalig! DANK!
Vandaag was een dag als alle andere maar opwinding of onrust wordt vlug gezien en ik word er niet door meegesleept ... hoe vermoeiend was het voordien (het eeuwige gekakel in mijn hoofd, de stress).
Ik heb niet het gevoel dat ik het ineens zag door een plotse gebeurtenis, maar het leek eerder alsof iets in me zei dat de onzin nu stilaan welletjes was geweest en er ruimte openviel. De dingen gebeuren nu zondermeer en opmerkelijk daarbij is dat er geen tussenkomst van het ik nodig is. Zalig! DANK!
Kan je de volgende vragen ook nog beantwoorden.
Is er een zelf op welke manier dan ook?
Leg uit wat zelf is, hoe het werkt en waarhet voor dient.
Hoe zou je dit uitleggen aan iemand die hier nog nooit van gehoord heeft?
Is er een zelf op welke manier dan ook?
Leg uit wat zelf is, hoe het werkt en waarhet voor dient.
Hoe zou je dit uitleggen aan iemand die hier nog nooit van gehoord heeft?
Is er een zelf op welke manier dan ook?: Het zelf is zeker geen individualiteit, individualiteit is enkel een praktische en relatieve aanduiding om onderscheid te kunnen maken tussen een ik en de anderen. Het zelf is alles wat is.
Leg uit wat zelf is, hoe het werkt en waar het voor dient : A. Ik kan niet zeggen wat het is, B. De werking = het scheppen van dualiteit en de wereld, C. Het dient eigenlijk nergens voor, het is er gewoon. Het dient enkel zichzelf.
Hoe zou je dit uitleggen aan iemand die hier nog nooit van gehoord heeft? Mensen hebben geen eigen privé-bewustzijn. Mensen hebben geen ziel, ze zijn het resultaat van een bezieling door iets alomvattend.
Al wat je ziet (inclusief je eigen persoon) kan je immers niet zijn en zelfs het zien van het zien dus ook niet ,want ook dat wordt weer waargenomen. Uiteindelijk moet dus alles komen uit wat nooit kan gezien worden.
Leg uit wat zelf is, hoe het werkt en waar het voor dient : A. Ik kan niet zeggen wat het is, B. De werking = het scheppen van dualiteit en de wereld, C. Het dient eigenlijk nergens voor, het is er gewoon. Het dient enkel zichzelf.
Hoe zou je dit uitleggen aan iemand die hier nog nooit van gehoord heeft? Mensen hebben geen eigen privé-bewustzijn. Mensen hebben geen ziel, ze zijn het resultaat van een bezieling door iets alomvattend.
Al wat je ziet (inclusief je eigen persoon) kan je immers niet zijn en zelfs het zien van het zien dus ook niet ,want ook dat wordt weer waargenomen. Uiteindelijk moet dus alles komen uit wat nooit kan gezien worden.
Uiteindelijk moet dus alles komen uit wat nooit kan gezien worden.
Wat moet er nog?
Wat moet er nog?
Ik bedoelde die "moet" eerder als een logische gevolgtrekking. Dat wat nooit gezien kan worden moet niets, het doet wat het doet ... en of een "ik" daar dan mee eens gaat of niet, zit mee in het scenario dat het nooit geziene maakt.
Dag Jos,
Bedankt voor al je vragen, antwoorden en dialogen.
De collega's van LU bevestigen dat je door de gateless gate bent.
Mooi werk geleverd.
Ik heb je een uitnodiging op je FB account gestuurd zodat ik je kan toevoegen aan de verschillende LU FB groepen.
Hartelijke groetjes,
Patrick
Bedankt voor al je vragen, antwoorden en dialogen.
De collega's van LU bevestigen dat je door de gateless gate bent.
Mooi werk geleverd.
Ik heb je een uitnodiging op je FB account gestuurd zodat ik je kan toevoegen aan de verschillende LU FB groepen.
Hartelijke groetjes,
Patrick