Mutta en voi sanoa 100% varmasti että joulupukkia ei ole olemassa? Tämä on kai myös uskomus ettei ole.Odotat pysyvää tilaa. Tässä on kyse näkemisestä/tiedostamisesta. Samaan tapaan kun jos nähdään/tiedostetaan ettei Joulupukkia ole olemassa, ei sen jälkeen enää uskota maagiseen hahmoon joka lentää Jouluyönä poroilla ympäri maailman.
Mitä katsominen on? Ehkä en ymmärrä sitä? Siitä tulee minulle heti toiminto josta sitten tulee ajatusten tulkintaa.
Minusta tuntuu, että olen se jossa nämä ajatukset tapahtuvat ja se joka ne havaitsee.Minä-tarinoillamme on vain paljon vetoa puoleensa, koska niihin on vuosikausia kiinnittäydytty. Ne tempaavat helposti huomion itseensä. Jos näet että ne ovat tarinoita - ajatuksia, niin kuka sinä olet?
Joskus ajatus oli yhtenevä toiminnan kanssa ja joskus ei. Elis siis ajatukset eivät ennusta toimintaa ainakaan aina. Mistä sitten voi tietää, että ajatus ja toiminta ei ole valikoivasta yhteydessä toisiinsa. Ja mikä tai kuka aloitti tekemään tämän testin, jos se en ollut minä? Mistä voin tietää että valinta tapahtui automaattisesti?Laita molemmat kätesi pöydälle. Nosta jompikumpi käsi ilmaan. Laita käsi alas. Nosta ja laske molempia käsiäsi vuoronperään ja yhtäaikaa. Ajattele samalla nostavasi ja laskevasi jompaa kumpaa kättä. Tarkkaile ajatuksiasi ja toimintaasi. Onko niillä yhteyttä?
Ei vaan se joka havaitsee ajatukset.Mikä kokee? Ajatusko kokee asioita?
Minulla nousee tosi paljon kysymyksiä tämän prosessin aikana.