Postby Maahinen » Thu Apr 16, 2015 9:25 am
terve joo vastaanpa nekin
1) Onko olemassa erillistä minää missään muodossa? Onko sellaista koskaan ollut?
Ei ole eikä tule koskaan olemaankaan
2) Selitä yksityiskohtaisesti omasta kokemuksestasi, mikä erillisen minän illuusio on, miten se saa alkunsa ja miten se toimii. Kuvaa sitä siten kuin näet sen nyt.
Se tai se ajatus syntyy lapsuudessa, ympäristö osoittaa kokoajan mikä on "minä" ja siihen tietysti opitaan. Ihan kuin oleminen puristetaan yhdeksi "minä" merkkaukseksi ja lopulta oleminen peittyy "minän" varaan/päälle rakennettuihin tarinoihin. Sitten me elämme tarinan kautta vaikka oleminen on kokoajan "pohjalla"
3) Miltä tuntuu nähdä tämä? Mikä on ero siihen, mikä tilanne oli ennen dialogin aloittamista? Kerro muutaman viime päivän kokemuksestasi.
No oli jo aikakin tajuta. Yhden viestiketjun jo kävin läpi ja ilmeisesti ymmärsin asian, mutta kokemus jäi jotenkin vajaaksi. Sitten juuri ennen tätä toista viestiketjua sain "kokemuksen/oivalluksen" joka sekin hiipui.
Voisi sanoa, että ennen tätä keskustelua nojailin porttiin-nyt se on nähty.
Mikään ei ole muuttunut, muuten kuin sisäisesti. Ei tullut välähdyksiä enkä alkanut leijumaan. Homma on niin yksinkertainen että ihmettelen kuinka tästä kirjoitetaan satoja sivuja kirjoja. En kuitenkaan tiedä mihin tämä vie, voi olla että kirjojen kirjoittajat ovat paljon syvemmällä tässä, en tiedä.
Nyt on rauhallinen olo, utelias, mutta on jo epäilyksiäkin menikö tämä näin vai nuin. Ei haittaa "oleminen" on nähty ja se riittää.
4) Mikä oli viimeinen asia, joka kallisti vaa'an ja sai sinut katsomaan?
Sen tajuaminen että ajatus on kokemus. Se että oleminen on ennen kuin tarina alkaa
5) Voitko päättää, valita tai kontrolloida elämän tapahtumia? Onko sinun mahdollista saada asioita tapahtumaan? Anna esimerkkejä omasta kokemuksestasi
Minä ei päätä mitään koska se on ajatus. Minä ei voi myöskään valita/kontrolloida mitään ja minä ei tietenkään saa mitään tapahtumaan kun sitä ei ole.
Se mitä on, on oleminen jota ei voi merkata "minäksi" koska sitä ei voi omistaa.
6) Onko mitään lisättävää?
Pitäkää palsta elossa, hyviä ja sinnikkäitä ohjaajia tarvitaan:), kiitos