Gids gezocht

Dansk, Nederlands, Suomeksi, Portuguesa
lex

Re: Gids gezocht

Postby lex » Thu Jul 03, 2014 9:38 pm

Hoi Marcel,

Ook bij Liberation Unleashed gaat alles wat trager in de zomer kennelijk.
Het is de gewoonte dat er minimaal drie andere gidsen een blik op de conversatie werpen en die kunnen dan nog met vragen komen. Zo heeft Patrick de vragen:

Hoe werkt dit nu door in het dagelijks leven?
Is er nog een gevoel van een waarnemer te zijn van wat er gebeurt?

Stel je het op prijs om toegevoegd te worden aan besloten Liberation Unleashed facebook groepen, zoals bijvoorbeeld “new arrivals” en “useful talk” ? En er zijn ook een paar groepen speciaal voor gidsen, mocht je de aandrang voelen om dit inzicht door te geven.

Liefs,

Lex

Marcel Graumans

Re: Gids gezocht

Postby Marcel Graumans » Fri Jul 04, 2014 7:00 am

Hoi Lex,
Ook bij Liberation Unleashed gaat alles wat trager in de zomer kennelijk.
Niets aan de hand. Het is geen competitie of iets dergeljks, hè. :) Het komt op het juiste moment, dat vertrouwen is nogal groot. :)

Naar aanleiding van de vragen van Patrick:
Hoe werkt dit nu door in het dagelijks leven?
In het dagelijkse leven heeft het veel ontrafeld, er is meer rust gekomen, niet bij alles een afweging met daaraan een 'ik' gekoppeld. De dingen gebeuren; ook als er geen 'ik' is die zich er over loopt op te winden. 'Probleem' was, dat er een 'geen-ik' geconceptueerd was, dus via de achterdeur alsnog identificatie, of disidentificatie eigenlijk. Ook dat stuk is nu 'gevallen', waarmee opnieuw ruimte is ontstaan. Gek genoeg iets wat heel moeilijk te doorgronden leek, maar wat, eenmaal gezien, klip en klaar is. Het is en het gebeurt, daar ben 'ik' niet voor nodig. :)
Is er nog een gevoel van een waarnemer te zijn van wat er gebeurt?
Wat gebeurt wordt gezien, dus in die zin is er waarnemen, maar dat is niet iets wat op een punt is vastgezet. Dus nee, er kan niet een entiteit worden vastgesteld en aangewezen als waarnemer. Voor zover de vraag begrepen is, that is.
Stel je het op prijs om toegevoegd te worden aan besloten Liberation Unleashed facebook groepen, zoals bijvoorbeeld “new arrivals” en “useful talk” ? En er zijn ook een paar groepen speciaal voor gidsen, mocht je de aandrang voelen om dit inzicht door te geven.
Ja, dat stel ik op prijs. Niet dat er het idee is er gelijk wat mee te doen, maar het lijkt me goed om dit 'open te hebben', als dat sense maakt. ;)

Lieve Lex,

Heel hartelijk dank voor het gidsen hier. Het heeft de dingen weer duidelijk in perspectief gezet, daar waar het allemaal een beetje ondoorzichtig geworden was. Mooi, dit initiatief. Ben er dankbaar voor....

Fijn weekend!

Liefs,

Marcel

Return to “Other Languages”