Saw how the mind works, and what's behind mind: I freaked out!

PyjamaBird

Saw how the mind works, and what's behind mind: I freaked out!

Postby PyjamaBird » Thu Aug 29, 2019 10:56 am

LU is focused guiding for seeing there is no real, inherent 'self' - what do you understand by this?
About a year ago I was cooking, and then I SAW how the mind works, across time and space, and then that seeing opened up to show who or what was behind mind (its processes), like who was operating the whole thing. And there was nothing, nothing was running the show. The mind does its thing. That's it.

What are you looking for at LU?
After the realisation described in the previous section, I was quite scared of what I saw, or I thought I saw (no one riding the ship or in control) and so I buried myself in work. Strong avoidance. I now feel courageous enough and ready to look at the truth.

What do you expect from a guided conversation?
How to revisit this understanding of no one in charge of mind process, and how to integrate it in my life, if that's possible. I still have questions, about free will, like who chooses chocolate ice cream or vanilla? And I just let go of the idea of me? Will I disappear?

What is your experience in terms of spiritual practices, seeking and inquiry?
Meditation, mostly Vipassana and Zen.

On a scale from 1 to 10, how willing are you to question any currently held beliefs about 'self? 11

Indy

Re: Saw how the mind works, and what's behind mind: I freaked out!

Postby Indy » Mon Sep 16, 2019 10:31 pm

Hola PyjamaBird, veo que hace rato estás esperando un guía. Aquí llegué yo. ¿Te parece que iniciemos esta investigación? Necesitaría un compromiso diario de tu parte para ir trabajando juntos. Espero tu respuesta. Saludos!
I'm Nobody.

PyjamaBird

Postby PyjamaBird » Tue Sep 17, 2019 6:52 am

Me parece muy bien!

PyjamaBird

Postby PyjamaBird » Sun Sep 22, 2019 6:25 am

Hola,

Debo agregar que creo que ya he cruzado la gateless gate, ya habia tenido glimpses de vacuidad y de no self, pero aun no podia entender de manera diferente la narracion constante "dentro de mi cabeza", es decir, mi sensacion de self estaba muy asociada a la voz narrando. Pero he leido el libro que tienen en este website con varias experiencias, y habian muchas situaciones y descripciones similares a mi entendimiento, fue muy util. Ultimamente es muy facil notar la voz narrando y los pensamientos e ignorarlos, enfocandome a lo que estoy haciendo: trabajando en el jardin, rascando mi cabeza, lavando platos, respirando, etc. No fue un momento de aha! Pero mas como un desliz de habitos o algo asi. Creo que es correcto, aunque claro, siempre es posible estar deluded.

Indy

Postby Indy » Thu Mar 12, 2020 6:24 pm

Hola Pijama, estoy devuelta en el foro. Te pido disculpas por no haberte contestado, qué bueno lo que cuentas por aquí. Entonces estás ahi? Estás controlando algo? Estás observando esta experiencia?

Si quieres retomamos. Saludos!
I'm Nobody.

Return to “Español”