Roolihahmojen leikki

ElinaK

Roolihahmojen leikki

Postby ElinaK » Mon Jul 31, 2017 11:07 am

LU is focused guiding for seeing there is no real, inherent 'self' - what do you understand by this?
Olemme kaikki jo se mitä etsimme ulkopuoleltamme. Keho ja mieli, ovat vain unta, ei todellista. Olemme yhtä, aina olleet.

What are you looking for at LU?
Illuusion näkemistä kristallinkirkkaasti. Älyllinen oivaltaminen ei yksin riitä, on havaittava harhan luonne suoralla kokemisella.
Älyllisesti ymmärrän tämän, mutta tunnen, että jotain muutakin tarvitaan.....vai onko tämäkin vain illuusio?

What do you expect from a guided conversation?
Että oivallan kaiken muutenkin kuin vain älyllisesti. Tavallaan , että minulle osoitetaan se, että erillisyys todellakin on vain harhaa.
Suora kokemus? Paitsi, sekin on vain kokemus. Toisaalta, en varmasti tiedä mitä odottaa

What is your experience in terms of spiritual practices, seeking and inquiry?
Olen käynyt enkeli kursseja, joogannut, kokeillut mindfulness harjoitteita, vaikka mitä. Lukenut kirjoja laidasta laitaan, viimeisimmät Jed McKennan kirjat laittoivat ajattelemaan , todellakin ajattelemaan itse.

On a scale from 1 to 10, how willing are you to question any currently held beliefs about 'self?
10

ElinaK

Re: Roolihahmojen leikki

Postby ElinaK » Mon Jul 31, 2017 1:37 pm

Hei,

oliskohan täällä ketään opastajaa?

ElinaK

Multipass

Postby Multipass » Mon Jul 31, 2017 3:34 pm

Hei Elina ja hienoa, että löysit tänne.
Selvitämme juuri löytyykö suomenkielen taitoista opasta tällä hetkellä. Millainen englanninkielen taitosi on? Pärjäisitkö sillä?

Multipass
With warm hugs
Multipass

ElinaK

Postby ElinaK » Mon Jul 31, 2017 3:46 pm

Hei Elina ja hienoa, että löysit tänne.
Selvitämme juuri löytyykö suomenkielen taitoista opasta tällä hetkellä. Millainen englanninkielen taitosi on? Pärjäisitkö sillä?

Multipass
Hei,

Englanniksi on vaikeampi selvittää kaikkea, mielummin Suomenkielinen opas, kiitos!

Elina

Jaakko

Postby Jaakko » Wed Aug 02, 2017 7:02 pm

Hei! Mulla on viikonloppuna aikaa niin voisin laittaa viestiä paremmalla ajalla, mikäli jaksat odottaa.

Terveisin Jaakko

ElinaK

Postby ElinaK » Wed Aug 02, 2017 7:39 pm

Hei! Mulla on viikonloppuna aikaa niin voisin laittaa viestiä paremmalla ajalla, mikäli jaksat odottaa.

Terveisin Jaakko
Hei,

jaksan kyllä, kiitos!

Terveisin
ElinaK

Jaakko

Postby Jaakko » Sat Aug 05, 2017 10:48 am

Moi, tässä on tosiaan vähän kiirettä pidellyt niin vastaaminen viipynyt. vihdoinkin hetki aikaa..

Haluaisin selventää pari juttua.
Illuusion näkemistä kristallinkirkkaasti.
Kertoisitko vielä hieman monisanaisemmin miksi erillisyyden läpi näkeminen on sinulle tärkeää? Mitä uskot saavasi sen oivaltamisesta? Mikä "ajaa" sinua kohti sen oivaltamista? Mikä käynnisti etsintäsi? Kerro runsain sanoin :)
Suora kokemus? Paitsi, sekin on vain kokemus.
Suoralla kokemisella viitataan täällä LU.ssa tähän välittömään kokemiseen (NYT-hetkeen), joka on AINA tässä. Tällä ei tarkoiteta mitään valaistumiskokemuksia, satoreita tai muita vastaavia kokemuksia. Oletko kokenut satoreita tai vastaavia "selvyyden hetkiä" tai muita kokemuksia esimerkiksi meditoidessasi tai joogassa? Se ei todellakaan ole mikään vaatimus vaikka et olisikaan näitä kokenut ja voi jopa helpottaa prosessia ettei odota minä-illuusion näkemisen johtavan johonkin
ikuisen onnen tilaan. Tämä opastus keskittyy ensisijaisesti tärkeimmän illuusion läpi näkemiseen eli minuuden, ohjailijan, valitsijan, kokijan harhan läpi näkemiseen, mutta koska minuuden ja erillisyyden tutkiminen on ikään kuin samaa liikettä on tämän jälkeen helpompaa tutkia erillisyyden harhaa ja muita illuusioita niille tarkoitetuissa foorumeissa.

Suora kokeminen, toisin sanoen aistimukset(näkö,kuulo,tunto,haju,maku) ovat se mistä käsin elämää tutkitaan ilman mielen tulkintoja. Se on se mitä elämä on täysin vapaana mielen leimoista. Vain tätä kautta voi tutkia elämän kokemusta suoraan. Mielen tulkintoihin ei tässä prosessissa keskitytä. Sillä valtavalla tieto määrällä minkä olemme vuosien varrella keränneet ei tee minuuden illuusion tutkimisessa yhtään mitään. Mitä ajatuksia tämä herättää?
On a scale from 1 to 10, how willing are you to question any currently held beliefs about 'self?
10
100% halu on tärkein työkalu tässä prosessissa, ilman sitä ja 100%rehellisyyttä ei prosessia kannata vielä aloittaakaan. Mikäli paloa tähän ei syystä tai toisesta löydy, niin totuus kyllä jaksaa odottaa eikä karkaa mihinkään.

Oletko muuten lukenut Gateless Gatecrashers -kirjaa? Suosittelen lukemaan! tässä linkki:
http://liberationunleashed.com/PDF/Gate ... ashers.pdf

-Jaakko

ElinaK

Postby ElinaK » Sat Aug 05, 2017 8:26 pm

Moi, tässä on tosiaan vähän kiirettä pidellyt niin vastaaminen viipynyt. vihdoinkin hetki aikaa..

Haluaisin selventää pari juttua.
Illuusion näkemistä kristallinkirkkaasti.
Kertoisitko vielä hieman monisanaisemmin miksi erillisyyden läpi näkeminen on sinulle tärkeää? Mitä uskot saavasi sen oivaltamisesta? Mikä "ajaa" sinua kohti sen oivaltamista? Mikä käynnisti etsintäsi? Kerro runsain sanoin :)
Olen lopen kyllästynyt elämään valheessa, siksi kaiken oivaltaminen on tärkeää. Olen tullut siihen pisteeseen. Siinä se yksinkertaisuudessaan, se kaikki ajaa minua kohti oivaltamista. Etsiminen alkoi jo vuosia, vuosia sitten, mutta etsin sitä väärästä suunnasta, ulkopuoleltani. Viimeisen puoli vuotta olen alkanut pudottaa elämästäni asioita. Niitä ennen niin tärkeitä pitämiäni henkisiä juttuja, enkelit, karma, meditoinnit monta kertaa viikossa ( puoleen vuoteen en ole kertaakaan meditoinut) ym ym, mitä näitä nyt "henkisillä etsijillä on.

Suora kokemus? Paitsi, sekin on vain kokemus.
En minä odota mitä autuaita kokemuksia, enkä ikuisen onnen tilaa. Ne tuntuvat lähinnä jo naurettavilta. Haluan vain kokea oikeasti mitä täällä tapahtuu.

Suoralla kokemisella viitataan täällä LU.ssa tähän välittömään kokemiseen (NYT-hetkeen), joka on AINA tässä. Tällä ei tarkoiteta mitään valaistumiskokemuksia, satoreita tai muita vastaavia kokemuksia. Oletko kokenut satoreita tai vastaavia "selvyyden hetkiä" tai muita kokemuksia esimerkiksi meditoidessasi tai joogassa? Se ei todellakaan ole mikään vaatimus vaikka et olisikaan näitä kokenut ja voi jopa helpottaa prosessia ettei odota minä-illuusion näkemisen johtavan johonkin
ikuisen onnen tilaan. Tämä opastus keskittyy ensisijaisesti tärkeimmän illuusion läpi näkemiseen eli minuuden, ohjailijan, valitsijan, kokijan harhan läpi näkemiseen, mutta koska minuuden ja erillisyyden tutkiminen on ikään kuin samaa liikettä on tämän jälkeen helpompaa tutkia erillisyyden harhaa ja muita illuusioita niille tarkoitetuissa foorumeissa.

Suora kokeminen, toisin sanoen aistimukset(näkö,kuulo,tunto,haju,maku) ovat se mistä käsin elämää tutkitaan ilman mielen tulkintoja. Se on se mitä elämä on täysin vapaana mielen leimoista. Vain tätä kautta voi tutkia elämän kokemusta suoraan. Mielen tulkintoihin ei tässä prosessissa keskitytä. Sillä valtavalla tieto määrällä minkä olemme vuosien varrella keränneet ei tee minuuden illuusion tutkimisessa yhtään mitään. Mitä ajatuksia tämä herättää?
10
Minä kyllä olen 100 prosenttisen varmasti tässä mukana, muutoin en olisi ottanut yhteyttä.

100% halu on tärkein työkalu tässä prosessissa, ilman sitä ja 100%rehellisyyttä ei prosessia kannata vielä aloittaakaan. Mikäli paloa tähän ei syystä tai toisesta löydy, niin totuus kyllä jaksaa odottaa eikä karkaa mihinkään.

Oletko muuten lukenut Gateless Gatecrashers -kirjaa? Suosittelen lukemaan! tässä linkki: http://liberationunleashed.com/PDF/Gate ... ashers.pdf

Elina

ElinaK

Postby ElinaK » Sun Aug 06, 2017 12:45 pm

Hei,

vastailin vähän " sotkuisen näköisesti, pahoittelut. Lisäksi jäi kahteen kysymykseen vastaamatta,

olen joskus kokenut jonkunlaista yhteyttä kaikkeen, ihan vain tiskatessani ja todellakaan en ole kiinnostunut mistään mielen tulkinnoista.

// Elina

Jaakko

Postby Jaakko » Sun Aug 06, 2017 4:18 pm

Ei se mitään. tuo Quote toiminto on vähän työläs käyttää. Jatkossa voisit vaikka erotella omat vastauksesi boldaamalla tai vaihtamalla tekstin väriä.

Vielä yhteen kysymykseen jäi vastaamatta.

Oletko muuten lukenut Gateless Gatecrashers -kirjaa? Suosittelen lukemaan! tässä linkki: http://liberationunleashed.com/PDF/Gate ... ashers.pdf

Herättääkö kirjan dialogit mitään ajatuksia?

Jaakko

ElinaK

Postby ElinaK » Sun Aug 06, 2017 5:41 pm

Hei,

en ole lukenut ennen, äsken selasin ja äkkiseltään tuli ajatus, että Jed Mc Kennalla on myös samantapainen foorumi, jossa hän opastaa kyselijöitä sisäistämään "minättömyyntensä". Tässä mitä sinä suosittelit, on kyllä vastattu kysymyksiin kattavasti.
Pitää lukea tarkemmin tätä suosittelemaasi opusta.

Elina

Jaakko

Postby Jaakko » Sun Aug 06, 2017 6:39 pm

Hienoa! Mun puolesta voisit vaikka lukea sen ja samalla tutkia dialogien kysymyksiä omakohtaisesti. Täällä tapahtuva opastus on myös samantyylinen kuin kirjassa olevat. Tule sitten kertomaan ajatuksia. odotan mielenkiinnolla!

Jaakko

ElinaK

Postby ElinaK » Thu Aug 10, 2017 2:43 pm

Hei Jaakko,

Olen melkein lukenut "opuksen " jota suosittelit. Työ haittaa vapaa-aikaa, ei millään kerkiä tekemään kaikkea mitä haluaisi.
Tai kuka haluaa? Ei ole ketään ketä haluaa mitään, ei ole tekijää, syöjää jne...asiat tulee vain tehtyä ja jopa paremmin
kun ei ole minää tiellä. Koska minä on vain ajatus, ei muuta.

Siinä se pähkinänkuoressa. Kaikki uskomukset on siirretty joulupukki osastolle, ne ovat yhtä totta kuin joulupukki.

Kaikki NIIN henkiset kirjani haluaisin polttaa, jos se olisi mahdollista. Tai lahjoittaa ne jonnekin...mutta sekin on ehkä huono ajatus, vievät vielä muitakin syvemmälle harhaan.

Kun asiat alkoi jotenkin aueta enemmän, nauroin ääneen tyhmyydelleni, voi hitsi, olen oikeasti luullut vaikuttavani johonkin, olevani vastuullinen ja mitä kaikkea huttua. Voi hyvää päivää.

Mutta, hyväksyn sen kuten ajatukset, jotka tulevat tyhjästä ja häipyvät tyhjyyteen, samoin kuin tunteet. Nekin tulevat ja menevät, monasti ajatusten kera, tai jälkeen tai miten vaan, se ja sama.

Tämä on sekava viesti, mutta kuvaa tätä hetkeä...palaan kyllä asian tiimoille.

Elina

ElinaK

Postby ElinaK » Sat Aug 12, 2017 8:46 am

Hei Jaakko,

en tiedä onko olotila tämän Elina nimisen roolihahmon muuttunut. Pää jotenkin humisee.
Päälimmäisenä on kysymys; tässäkö tämä oli, meitä on petetty!!!! Kaikki ,on hyvin yksinkertaista, miksi rakentaa tämän kaiken ympärille, kirkkoja temppeleitä, new ages foorumeita,kirjoja, opettajia läjäpäin.
Mikäli minä nyt olen kaiken oikein ymmärtänyt/ sisäistänyt. Ei ole itseä, ei minää, ei ole koskaan ollutkaan, eikä tule koskaan olemaankaan. Elämä vain elää elämäänsä, kaikki tulee tehtyä meidän ihmisten vaikuttamatta siihen.
" ihminen" luulee olevansa jotain, ja tehneensä jotain, menestyvänsä jne...naurettavaa!
Tässä taas pähkinäkuoressa mietteitäni!
Elina

Jaakko

Postby Jaakko » Sun Aug 13, 2017 2:21 pm

Hei Elina! Kiitos mietteistäsi.
Kaikki ,on hyvin yksinkertaista, miksi rakentaa tämän kaiken ympärille, kirkkoja temppeleitä, new ages foorumeita,kirjoja, opettajia läjäpäin.
Mutta miksi ei? :) Elämä tosiaan on hyvin yksinkertaista ja se tapahtuu jatkuvasti, niin illuusiot ja etsimiset sen ympärillä ovat myöskin elämää tapahtumassa. Jotain tulee aina tapahtumaan.
Mikäli minä nyt olen kaiken oikein ymmärtänyt/ sisäistänyt. Ei ole itseä, ei minää, ei ole koskaan ollutkaan, eikä tule koskaan olemaankaan. Elämä vain elää elämäänsä, kaikki tulee tehtyä meidän ihmisten vaikuttamatta siihen.
" ihminen" luulee olevansa jotain, ja tehneensä jotain, menestyvänsä jne...naurettavaa!
mikä rooli jää sinulle tässä ihmeellisessä elämässä? Kuka kirjoitti viestin?

Jaakko

Return to “Suomeksi”