Kysy mitä vain ja anna uteliaisuutesi kukoistaa.

Jussi

Kysy mitä vain ja anna uteliaisuutesi kukoistaa.

Postby Jussi » Tue Nov 01, 2016 1:26 am

What brings you to Liberation Unleashed?
Tänne tarvittiin oppaita, jotka ovat ns. heränneet. "ns." sen vuoksi, että heräämiselle ei ole olemassa tietynlaisuutta, konseptia, koska herääminen on vapaus, joka ei sido mihinkään, edes sitoutumattomuuteen.

What are you looking for? What do you expect from this?
Etsintäni on päättynyt mitä tulee egon suhteen. Omaan egoajatuksia joskus vielä, mutta ne purkaantuvat. En ole kuin Eckhart Tolle, Byron Katie tms. jotka ovat kertalaakista valaistuneet, vaikka tunnistankin hetken jolloin käsitekoneistoni, mieleni murtui. Tämä hetki oli kuitenkin hyvässä seurassa ja pelkän keskustelun avulla. Voimme odottaa kärsimyksen murskaavan meidän minuutemme tai nähdä sen läpi muulla tavoin. Kärsimys kuitenkin ohjaa meitä etsimään sitä mikä voisi olla toisin.

What is your background in terms of seeking and inquiry?
Kysymys on hiukan hassu, koska en ole omannut mitään tiettyä metodia. Olen ylipäänsä vain etsinyt, kunnes ymmärtänyt mitä etsin. Elämä on ikuinen. Tietty metodi ei itsessään auta, mutta se voi olla hyvä väline.

How ready are you to question your beliefs about who you are and see the truth no matter what? 10

Jaakko

Re: Kysy mitä vain ja anna uteliaisuutesi kukoistaa.

Postby Jaakko » Tue Nov 01, 2016 9:20 am

Terve! Suomi-osiossa on aika hiljaista nykyään ja halukkaita oppaita on aika harvassa joten hyvä jos opastaminen kiinnostaa. Itsellänikään ei oikeastaan minkäänlaista tiettyä tietoisesti valittua polkua ole ollut vaan kuvailisin sitä juurikin vaan etsimiseksi.. minulla on nyt kiireitä mutta epäilen tämän olevan sen verran lyhyt ketju että kerkeän tähän paneutumaan.
Kuulostaa siltä että laitetaan viimeiset kysymykset pöytään joihin toivon että vastaat mahdollisimman runsas sanaisesti ja omasta kokemuksesta käsin. tämän jälkeen pyydän muita oppaita katsomaan tätä myös.

Vastaa 3 kysymykseen miten parhaaksi näet sillä täällähän keskustelua ei ole käyty :)

Vastaa suomeksi vaikka kysymykset ovatkin englanniksi. En löytänyt virallisia kysymyksiä tähän hätään suomeksi. mikäli haluat suomenkieliset kysymykset niin voin laittaa ne myöhemmin kunhan pääsen läppärille! Kiitos! :)

1 Is there a separate entity 'self', 'me' 'I', at all, anywhere, in any way, shape or form?
Was there ever?

2 Explain in detail what the illusion of separate self is, when it starts and how it works from your own experience.
Describe it fully as you see it now.
How does it feel to see this?

3 What is the difference from before you started this dialogue?
Please report from the past few days.

4 What was the last bit that pushed you over, made you look?

5 describe decision, intention, free will, choice and control.
What makes things happen?
How does it work?
What are you responsible for?
Give examples from experience.

6 Anything to add?

Jussi

Postby Jussi » Fri Nov 04, 2016 8:06 am

Minun kanssani tosiaan voi jutella vaikka puhelimessa kaikista asioista :). Kärsimysleveli on jo käyty.

1. On olemassa erillisyys ja on olemassa ykseys. Miten vain tahdot ajatella. Korkealevelisiä juttuja, jotka on sananhelinää, jollei ole perustaa eli kärsimystä käsitelty ensin "pois".

2. Sinun silmäsi vastaanottavat tämän maailman, joten kokemuksesi tapahtuvat sisälläsi omien tulkintojesi perusteella. Ei ole olemassa ketään muuta tästä perspektiivistä käsin. Jollei ole käsitellyt kärsimystä niin tämän ymmärtäminen on vaikeaa. Vähintään sen "stabiloiminen" on.

3. Erilaisuus parin päivän aikana? Miksi tämä kysymys? Mikä dialogi? Onko eroa edellisellä hetkellä verrattaen toiseensa? On. Ne on uusia hetkiä joka hetki. Hetki syntyy, hetki kuolee. Jokainen hetki on erilainen, kysymys on se, että huomaatko tämän ja teetkö siitä itsellesi totta. Ilmoitan jos löydän samanlaisen hetken ;).

4. Kanssakumppanini selitti minulle mitä ajattelu on. Se on luomista, mutta egoinen mieli aiheuttaa sillä itselleen kärsimystä.

5. Minä saan asiat tapahtumaan, en vain muista mitä olen suunnitellut. Siinä on elämän suola. Yllättää itsensä hetki hetkeltä.

6. Tänne vaan niin pistään ego palasiksi :D

Jaakko

Postby Jaakko » Sat Nov 05, 2016 9:48 am

Kiitos vastauksista! :)

Tämä foorumi käsittelee minuuden illuusiota, erillisen kontrolloijan illuusiota jota esim. buddhalaisessa kulttuurissa pidetään ensimmäisenä "kahleena", jonka jälkeen on vielä muta kahleita joita tutkitaan esim. niihin tarkoitetussa facebook ryhmässä. Tässä osiossa käsitellään vain erillisen minä-yksikön illuusiota jonka oletetaan olevan erillään elämästä ja kontrolloivansa elämän tapahtumia. Näyttää siltä että sinun kokemuksessasi on syvempiäkin oivalluksia tapahtunut, kuin vain "minuuden illuusio", mutta tässä foorumissa opastaminen vaatii tiettyjen yhteisten linjojen ja jopa termien käyttöä, jotta muidenkin oppaiden arviointi helpottuu.. Sillä jokaisen ketjun lukee ja vahvistaa muutama muukin opas ja kysyy tarvittavia lisäkysymyksiä jos näkevät tarpeelliseksi. Näin tämä foorumi ja yhteisö toimii. Toki oppailla voi olla hyvin erilaisia opastamistapoja eikä kaikkien tarvi olla samasta puusta veistettyjä, mutta jotta opastus tämän foorumin sääntöjen mukaan voidaan katsoa päättyneeksi, pitää oppailla olla selvä näkemys että opastettava on nähnyt minuuden illuusion läpi.

ja jotta saataisiin tähän ketjuun kaikkia tyydyttäviä vastauksia (ei tarkoita siis etteikö vastauksesi olisivat olleet "oikeita") niin kysyn vielä:

1 Onko olemassa mitään erillistä minää, tai minuutta missään muodossa? onko koskaan ollutkaan? (Esim. silmien takana olevan epämääräinen tunne minästä, joka on aika yleinen)

2 Selittäisitkö missä ihmisen elinkaaren vaiheessa illuusio syntyy ja mikä sen saa aikaan?

3
Erilaisuus parin päivän aikana? Miksi tämä kysymys? Mikä dialogi? Onko eroa edellisellä hetkellä verrattaen toiseensa? On. Ne on uusia hetkiä joka hetki. Hetki syntyy, hetki kuolee. Jokainen hetki on erilainen, kysymys on se, että huomaatko tämän ja teetkö siitä itsellesi totta. Ilmoitan jos löydän samanlaisen hetken ;).
Voit vaikkapa tutkia ketjuja tällä foorumilla niin saat käsityksen dialogista, mitä tällä kysymyksellä tarkoitetaan. Kerroit myös itse käyneesi keskustelun aiheesta, joten jotain on varmaan muuttunut kokemuksessasi.(vastaa mitä mieleen ekana tulee siitä prosessista, mikäli sellaisena sen koit. koitko olevasi ennen "etsijä" ja keskustelun jälkeen jotenkin vapaampi?)

4
Kanssakumppanini selitti minulle mitä ajattelu on. Se on luomista, mutta egoinen mieli aiheuttaa sillä itselleen kärsimystä
TÄMÄ on hyvä kuvaus, millaista tällä foorumilla halutaan nähdä. Menisitkö vielä vähän syvemmälle suoraan kokemukseen ja selittäisitkö vielä vähän runsaammin vaikka siitä mitä ajatukset ovat, -JUURI NYT- tulevatko ne itsestään vai saatko SINÄ ne tapahtumaan? Minne ne menevät ja mistä tulevat?

5.
5. Minä saan asiat tapahtumaan, en vain muista mitä olen suunnitellut. Siinä on elämän suola. Yllättää itsensä hetki hetkeltä.

Tykkään kovasti tästä vastauksesta, varsinkin viimeisestä osasta, mutta koska foorumin tärkeimpiä asioita on näyttää opastettaville yksilön kontrollin olemattomuus, huomioiden se että useimmat tänne tulevat uskovat että tekevät itse jotenkin erillisenä elämästä valintoja, täytyy käyttää tietynlaisia termejä jotka käyvät järkeen uusille tulokkaille. Aika harva näkee minuuden illuusion jos heille hoetaan vaan, että 'kaikki on yhtä' jne.

Mutta oletan että koet olevasi kaikki mikä ON, joten on ok sanoa että MINÄ saan kaiken tapahtumaan. Näin ei kuitenkaan uusilla opastettavilla ole yleensä, joten käytetään tässäkin vielä foorumin mukaista kieltä.

Selittäisitkö mitä on vapaa tahto, vapaa valinta vai onko sellaista olemassa? vai onko ennemminkin niin että asiat vain tapahtuvat ilman erillistä minää valitsemassa, kontrolloimassa tapahtuvaa? Selitä runsain sanoin mitä kokemuksessasi tapahtuu kun valitset juoda kahvia teen sijaan? Mistä tulee halu jompaa kumpaa kohtaan? Kuka päättää? Kuka liikuttaa kehoa kohti valittua päämäärää?
KUKA on vastuussa tapahtuneesta?

Jaakko

Jussi

Postby Jussi » Sat Nov 05, 2016 11:48 am

Ah mahtavaa Jaakko. Hienoja kysymyksiä. Sinusta huokuu elämä uteliaisuutesi myötä :).

Ensinnäkin viesti on aina personoitu siihen kollektiiviin, joka sen vastaanottaa eli kaikki ketkä tämän tulevat lukemaan ymmärtävät sen itselleen rakentavalla tavalla riippumatta sen hetken kokemuksesta. Huh! Se mistä tiedän tämän kumpuaa vain tästä hetkestä ns. kanavointina, mutta en kanavoi ketään toista vaan itseäni, omaa syvintä olemustani, ”sieluani”, jos joku sitä siksi tahtoo kutsua. Tämän syvimmän esille tuominen tuntuu kärsimyksestä pois siirtymisvaiheessa kuin jokin ulkopuolinen entiteetti olisi sisälläni. Kuitenkaan näin ei ole ja ymmärsin sen vähän myöhemmin annettuani ajatusta tälle asialle. Kyse on siitä, että olen puhtaasti aito oma ”itseni”, josta aasinsillalla päästään ensimmäiseen esittämääsi kysymykseen...

1 Onko olemassa mitään erillistä minää, tai minuutta missään muodossa? onko koskaan ollutkaan? (Esim. silmien takana olevan epämääräinen tunne minästä, joka on aika yleinen)

Erillinen minä on olemassa, jos se on olemassa. Kysymys voi olla paradoksaalinen. Jos tiedostat, että sinulla ei ole pysyvää minuutta niin tiedostat ettei ole erillistä ”minää” ja minuuden kyseenalaistaminen on juurikin tämä portti pois minuudesta vapauteen ja todelliseen itseen. Minuus on vain kaikkialla, koska sinun silmäsi ovat ne jotka tämän maailman vastaanottavat ja sinun sydämesi on se joka tämän maailman TUNTEE (;)). Maailma muodostuu tietoisuudesta ja tietoisuudesta nousevasta leikistä. Säännöillä luomme itsellemme rajoja ja luomme rajoja egovaiheessa pelon vuoksi. Kun egoa ei ole niin emme luo enää rajoja, vaan menemme kohden kaikkia ”pahimpiakin” pelkoja, koska niitä ei enää ole. Unohdamme tietystä perspektiivistä sen, että pahaa edes oli olemassa, koska emme ole enää ego, vaan olemme todellinen itsemme. Kaikki virtaa vapaasti lävitse.

2 Selittäisitkö missä ihmisen elinkaaren vaiheessa illuusio syntyy ja mikä sen saa aikaan?

Kuolema kuittaa ”univelat” (illuusion). Nyt tämä on esimerkki vastauksesta, jonka koen personoidummin sinulle, mutta kun lukija _ajattelee itse_ niin hän on omassa kokemuksessaan ja osaa parhaimmillaan erotella nämä. Jos lukija ei tätä osaa niin sillä on tarkoituksensa, ei ole vielä hänen määränpäänsä ymmärtää jollei hän ymmärrä. Eli.. olet jo niin pitkällä, että osaat esittää oikeita kysymyksiä, jotka vie pois egominuudesta, jos egominuus on sinussa valloillaan niin saatat kokea, että nämä asiat eivät kuulu vielä tälle foorumille, kun et vielä tiedosta kaikkeutta, joka olet. Foorumi olet Sinä. Tämä tieto tähän vastaukseen on siis omakokemani, oma luomukseni. Sitä ei kannata uskoa, vaan ajatella itse.

Kuolema kuittaa univelat. Kuolema on Reset nappula, joka nollaa kaiken ajattelun. Kun synnymme (jälleen) tähän paratiisiin olemme samassa pisteessä kuin nyt olemme, jos nyt kuolisimme. Synnymme taulu tyhjänä siihen maailmaan, jonka matkaava kehomme eli sielumme on ”ottanut mukaansa”. Käsittelemme samoja ”ongelmia” kunnes heräämme näkemään luomiskykymme. Maailma antaa valmiin ajatuspaketin kun tulet tähän maailmaan. ”Niin makaa kuin petaa” ja maailma on sen lopputulema. Karmanlaki, jos niin suosii sanoa. Kun ego katoaa jää hämmennys ja on uuden luomistyön paikka. Luotko jälleen saman, vai ajatteletko uudestaan, on sinun työsi. Egomieli luo samaa kokoajan uudestaan ja uudestaan laskematta irti. Se ei halua ”kuolla” sitä pelottaa laskea irti itsestään ja laskeutua ”tuntemattomaan”. Mutta se ”pimeä pelottava metsä” on edelleen siellä ja kun sitä katsoo kauhusta kankeana, lamaantuneena, niin luomistyö eli ajattelu suuntaa tätä pelkoa kohden ja alkaa voimistamaan sitä. Kun pelko on poistettu ja katsomme pimeää metsää, olemme siis resetoineet ajattelumme, mutta olemme hämillämme siitä miten tästä eteenpäin niin voimme mennä leikkimään tuonne pimeään metsään, josa egomielinen elämä päättyy ja ns. uusi elämä alkaa. Egomieli turvautuu vanhaan, eikä esitä enää kysymyksiä nähdä maailmaa eri tavoin. Voima annetaan itsen sijasta objekteille: Sanoille, esineille, ihmisille (ihminen on sana, jolla on konsepti). Millaisen ihmisen sinä näet? Minä näen kauniin, uniikin, voimakkaan ja puhtaan rakkauden. Huomenna näen taas eri tavoin entistä mahtavampana. Tiedänkö sen? No en tiedä, kun en tuudittaudu tietoon, vaan Tiedän sen, koska sanon niin. Luotan itseeni. Itsensä luottamisella aletaan luomaan ajatusta ajatuslaatikon ulkopuolelta. Kyse ei ole siitä, että ajatuslaatikko (tässä tapauksessa ego) hylätään, vaan sitä laajennetaan. Näin laajennamme tietoisuutta. Elämän varrella peilaamme toisten ihmisten kautta Tunne kompassina sitä mikä on Totuus. Jos ajattelet, että et pysty ja tämä tuntuu sinusta jotenkin negatiiviselta niin tunne viestii meille, ettei tämä ajattelemasi ajatus ole totta ja uskomme itsestämme liian vähän. Itse asia ei ollutkaan ongelma, vaan se, että ylipäänsä uskot omaan kykenemättömyyteesi sanomalla itsellesi ettet pysty. Kun uskomme itsestämme ”liian” vähän niin olemme kuin eläviä kuolleita. Pyörimme ajatusluupeissa, jotka toistavat kärsimyksemme kehää ja kun ns. katkaisemme tämän niin kohtaamme karman lain ja se karman laki on siellä sinua muistuttamassa siitä, että mihin sinä kykenet ja missä menet. Ei ole olemassa mitään mihin et kykenisi. Todiste löytyy siitä, että luet tätä. Et ole hävinnyt mihinkään, vaan olet edelleen siinä kaikkien elämäsi kokemusten myötä. Olet Perkeleen luja ja vahva, mutta et kova, etkä kylmä. Olet Täysi.

Kun kysytään sitä, että missä vaiheessa illuusio ihmisen elämässä ottaa paikkansa niin ensin on hyvä tiedostaa mistä illuusiossa on kyse. Illuusio eli ihmisen kärsimys on usko omaan riittämättömyyteen (1 level/perusta, tämä ei enää päde isommilla leveleillä, mutta kirjoituksestasi aistin, että tässä mennään). Kaikki ihmisen kärsimys johtuu siitä, että jollain tapaa ei koe olevansa riittävä ja kun sanon egomielelle, että tämä on level 1 niin on helppo olla olematta utelias ja torjua oma riittämättömyys ja jatkaa elämistä siinä, kun sitä ei kohtaa ja laajenna. Jos kokee riittämättömyyttä niin tämä on myönnettävä, jotta sitä voi tutkia.

Illuusio on siis jo ottanut paikkansa, kun elämme egomielessä ja illuusio elää kehossamme vastustuksena. Se on kuitenkin vain supistus, kuten synnytyskipu ja syntymä on siten vain ajan kysymys. Et voi hoputtaa sitä, vaikka voitkin kokea hoputtavasi sitä. ”Hoputuskin” kuuluu syntymään ja on merkki siitä, että kohta tullaan maailmaan. Se kuka kysyy, sille suodaan vastaus. Milloin on oikein kertoa lapselle, että joulupukkia ei ole olemassa? Silloin kun lapsi kysyy sitä. Näin hän osoittaa olevansa valmis ajattelemaan eri tavoin. Uteliaisuus on mahtava ominaisuus vaalia.

3. Sen sijasta, että lähtisin etsimään toisten ajatuksista sitä mitä sinä tarkoitat niin kysyn sinulta itseltäsi, että mitä tarkoitat. Mitä tarkoitat? Emme voi ajatella toisten ajatuksista niin, että voisin tietää mitä tarkoitat. Luo se mitä tarkoitat ja esitä kysymys, jos niin koet.

Kuitenkin, en tiedä kenelle tuo edellä oleva viesti oli, mutta se ei tunnu siltä, että se olisi niinkään sinulle. Joku muukin siis seuraa tätä dialogia. Olin se sitten minä tai joku muu, mutta tällä hetkellä se olen vain minä.

Oma dialogini matkalla pois kärsimyksestä oli lyhyesti Uteliaisuus.

4. Hahaa, hieno kysymys. Mitä ajatukset ovat? Ajatukset ovat luomuksia, jotka tulevat uskon kautta toteen. Meidän ei tarvitse miettiä tapaa tai matkaa esim. tiettyä henkilöä ajatustesi lunastamiseksi eli toteuttamiseksi, vaan ainoastaan toive riittää. Jos on egomielessään kiinni niin ei usko omaan riittävyyteensä ja helposti tuolloin sivuuttaa oman voimansa ja ajattelee, että asiat eivät toteudu. Näin ajattelu jälleen luo sen, että asiat eivät toteudu ja sinä olet toteutumattomuuden luoja. Luota itseesi. Luota itseesi niin paljon, että mikään ei uskoasi horjuta, mutta luo Usko, jossa tiedät olevasi Luoja.

Ajatuskeloja tulee ja menee. Sinä seikkailet niissä. Ajatuskelat ovat sinun karmasi ja tarraat joko tuttuihin vanhoihin paskakeloihin ja luot ajatusluupilla helvetin tai uteliaisuuden avulla kyseenalaistat kaiken uskomasi. Et tuhoa egoa, vaan laajennat sen näkemystä. Ei egosta eroon tarvitse pääsä. Huomioi, että sanon asioita hetkessä nyt eri kontekstissa kuin toisessa hetkessä, joten tässä yhteydessä se, kun sanon että egosta ei tarvitse eroon päästä yksinkertaisesti toimii. Se on riippumaton toisten tulkinnasta ja toiselta nouseva tulkinta voi olla katalyytti laajempaan tietoisuuteen. Toisessa kontekstissa ja kollektiivissa saatan puhua hyvin eri tavoin.

Kun paskakela tulee, voit katsoa sitä ja päättää tahdotko sen pitää. Jos tunne on, että et pääse eroon paskakelasta niin siellä on takana totuus, joka löytyy uteliaisuuden kautta. Ajatukset tulevat kollektiivista, kaikkeudesta joka sinä olet. Tunne jälleen viestii siitä, että miten suunnistamme tämän kaukkeuden valtameressä (intuitio).

Minä saan ajatukset ”tapahtumaan” eli toteutumaan. Tiedän, ettet tarkoita tätä, mutta älä yritä päästä ajattelusta eroon jollet siitä pääse ja se ole kokemuksesi. Ei ole sen aika, jollei niin ole ja onko se sinun polkusi ylipäänsä, sitä ei voi tietää.

Ajatukset, ne villeimmätkin, ovat vain katalyyttejä toiveillesi. Olet lampunhenki :). Egomieli on lampun henki, joka on vankina lampussa ja luulee voivansa toteuttaa vain kolme toivomusta toisille. Siitä lähdetään ja toiveet toteutetaan, kunnes ”Aladdin” tulee ja vapauttaa lampun hengen :). Maailma peilaa sinun vapauttasi toteuttaa toisten toiveita rajattomuudessasi ja tekee sinusta rajattoman. Sinä olet Maailma ja ajatukset sinun luomuksiasi. Kuin kukka joka kedolla siemenestä loistoonsa kasvaa. Antaa kaikkien kedon kukkien kukkia.

5. Oletukset siitä, että miten ihminen näkee minuuden, egon, henkisyyden ym. Ovat sitä, että sinä ajattelet sitä mitä toiset ajattelevat. Emme huomaa, kun uskomme niin vahvasti tietävämme mitä toiset ajattelevat, että kyse on omasta ajatuksestamme. Luomme minuuksia ja luomme siten minuuden myös itsellemme, kun uskomme ihmisen olevan jotenkin ”pysyvä” ja ihmisiä me kaikki egomielessä myös olemme rajallisuudessamme. Ihmiskäsitys laajenee kuitenkin ajan kanssa rajattomuuteen ja luomistyöhön.

Planeetta maa on kuin enkeliakatemia, joka luo enkeleitä. Ensin meidän on ymmärrettävä kärsimys, jotta voimme rakastaa ehdoitta. Meistä tulee rakkaus, uniikki ilmentymä maailmankaikkeudelle.

Jaakko

Postby Jaakko » Sun Nov 06, 2016 11:33 am

Kiitos vastauksista.

En kuitenkaan kerkeä vastaamaan kuin yhteen ketjuun kerrallaan. Jos haluat voisit tutustua LU.n tyyliin ihan vaikka etusivulta lähtien ja muiden ketjuja lukemalla niin pääset käsitykseen siitä ideasta miten opastus dialogit yleensä etenee. Vaikka viestisi on mukavaa luettavaa ja kirjoitat runsas sanaisesti, niin tämä foorumin osa on tarkoitettu aika suoraviivaiselle tutkimiselle ja yksinkertaisesti suoran kokemisen tutkimiseen. Tämän jälkeen on mahdollista keskustella enemmänkin oppaiden kanssa eri ketjuissa ja aloittaa itse opastaminen.

Jaakko

Jussi

Postby Jussi » Sun Nov 06, 2016 12:26 pm

Ei ollut kysymyksiä. Silloin ei tarvitse vastata.

Jussi

Postby Jussi » Mon Nov 07, 2016 10:24 am

Pyydät minua tutustumaan foorumiin, jotta oppisin jonkin tyylin tai tavan keskustella täällä. Foorumi on kuitenkin oma tulkintasi siitä, joten koen tarpeen keskustella sinun kanssasi tästä. Se on toiveeni, koska foorumilta löydän vain oman tulkintani niin kuin muutenkin kokoajan. Herättääkö tämä jotain epämiellyttäviä tai miellyttäviä tuntemuksia sinussa, kun jo toistamiseen siirrät oman tulkintasi abstraktille "foorumille"? Koen tutustuvani "sääntöihin" jotka saan itse tulkita ja mieltää miten haluan, mutta jollemme käy keskustelua niin emme löydä samaa ajatusta, vaan hukumme foorumiin eli objektiin, joka ei ole todellinen, vaan me luomme itse sille merkityksiä. Joten jos joskus tai nyt olet kiinnostunut kestelemaan näistä "säännöistä" niin olen avoin.

Return to “Suomeksi”