Opastuksen tarpeessa

Aade9

Opastuksen tarpeessa

Postby Aade9 » Thu Jan 02, 2014 7:00 pm

Moi. Puoli-tuttuni suositteli käymään täällä ja olen lukenut muutamaa viestiketjua ja uskon ymmärtäväni suurimman osan näistä asioista. Silti toivoisin vielä opastusta, sillä elämäni on tuntunut tähän päivään asti täysin merkityksettömältä ja masentavalta. Olen joskus syönyt masennuslääkkeitäkin, mutta en enää pitkään aikaan, sillä lääkärit ei oikeasti tiedä tästä "vaivasta" hevon helvettiä.

Paka

Re: Opastuksen tarpeessa

Postby Paka » Mon Jan 13, 2014 6:16 am

Hei, hienoa, että olet löytänyt tänne. Anteeksi, hidas reagoiminen. Toimin mielelläni oppaanasi. Täällä LU:ssa aloitamme nämä dialogit käymällä muutama perusasia läpi alkajaisiksi:

- Vastaat esittämiini kysymyksiin mahdollisimman rehellisesti ja avoimesti oman tämänhetkisen kokemuksesi perusteella. Vain 100% rehellisyys auttaa. Se mitä olet lukenut aiemmin tai oppinut ei auta tässä prosessissa, vaan kyse on siitä, että katsot omaan kokemukseesi tässä hetkessä eli NYT. Huomaa, että vaikka ymmärtäisit esitetyn ajatukset, et TIEDÄ ennen kuin olet löytänyt asian sisältäsi. Tarkoitus ei ole USKOA mitä täältä syötetään, vaan katsoa miten asiat on ja on aina ollutkin.

- Kirjoitamme molemmat pääosin vähintään kerran päivässä, kunnes yhdessä toteamme opastuksen päättyneeksi, minuuden fiktion läpinähdyksi. Olemme LU:ssa havainneet, että opastus toimii parhaiten kun yhteys on melko tiivis. Ilmoitetaan puolin ja toisin, jos tulee jokin este.

- Jätät muun "henkiseen etsintään" liittyvän materiaalin sivuun tämän prosessin ajaksi, jotta voit keskittyä tutkimaan pyytämiäni asioita täysipainoisesti. Älä myöskään lue muiden ketjuja tämän opastuksen aikana. Voit palata niihin tämän opastuksen päätyttyä.

Kuulostavatko nämä odotukset sellaisilta, joihin voit sitoutua?
Jos kuulostavat kerro mitä odotat tältä opastusprosessilta? Kirjoita mahdollisimman tarkkaan kaikki, hassutkin, odotuksesi siitä, mitä ja miten vapautuminen muuttaisi elämässäsi ja millaista se olisi? Opetusprosessin kannalta on hyödyllistä että kerrot mahdollisimman tarkkaan kaikista odotuksistasi.

Terkuin Päkä

Aade9

Postby Aade9 » Tue Jan 14, 2014 7:26 pm

säännöt sopii.

Elämäni tuntuu niin turhalta ja toivon sen muuttuvan. Turhautuminen ja masennus ahdistaa minua ja toivon niiden katoavan. jokin tarkoitus olisi loistavaa löytää minun elämälle. Toivon että olisin iloinen ja vapaampi ja saisin sosiaaliset asiani kuntoon. Kaikki on sekaisin, mutta ei vain jaksa tehdä mitään asioiden eteen.. Toivoisin että suhde vanhempiini korjaantuisi.. Tässä näitä oli nyt näitä asioita

Paka

Postby Paka » Wed Jan 15, 2014 6:53 am

Tässä prosessissa on erittäin tärkeää että et odota jotain tapahtuvaksi. Tämän foorumin yksi ja ainoa tavoite on katsoa onko minää olemassa. Tämä ei ole terapiaa. Tosiasia on että emme voi tietää mitä tapahtuu, se on ainut asia mitä voimme oikeasti tietää.

Oletko valmis siihen, että minuuden läpikäyminen voi tuoda tullessaan aivan jotain muuta mitä odotit? Oletko valmis siihen että masennus ei häviäkkään? Ehkä välisi vanhempiisi ei korjaannukkaan?

Tässä prosessissa kyse on lähinnä sen tutkimisesta, miten asiat ovat ja ovat aina olleetkin, riippumatta siitä miltä jollakin hetkellä tuntuu tai mitä mieltä olet tai mihin olet uskonut.

Evääksi tälle matkalle: On tärkeää tutkia/testata kysymysten sisällöt useita kertoja käytännössä, tässä ja nyt. Eikä tuudittautua siihen, mitä on oppinut tai lukenut. Voit luottaa prosessiin ja siihen, että oivallus/selkeys tulee spontaanisti omalla ajallaan. Älä USKO ketään tai mitään vaan tarkista omasta kokemuksestasi mikä on totta ja mikä ei.

Luota prosessiin :)

Aade9

Postby Aade9 » Wed Jan 15, 2014 8:48 pm

Kyllähän sitä jotain aina odottaa tapahtuvaksi vaikka tiedostan ettei se välttämättä tapahdu. Tajuan mitä ajat takaa. Terapiat erikseen ja nyt katsotaan tämä kortti.

Paka

Postby Paka » Thu Jan 16, 2014 6:20 am

Ok, ei muuta kun matkaan.

Kerro vielä henkisen etsintäsi taustasta runsain sanoin.

Millaisia ajatuksia tai tunteita herää jos sanon, ettei 'minää' ole konkreettisena ja erillisenä yksikkönä olemassa missään muodossa eikä ole koskaan ollutkaan? Ei ajattelijaa, näkijää, tuntijaa, kuulijaa, havaitsijaa? Jos sanon, että on vain elämää, jossa tapahtuu erilaisia prosesseja, muttei ketään kenelle ne tapahtuvat? Avaa tämän herättämiä ajatuksia/tuntemuksia. Tässä ei ole oikeita tai vääriä vastauksia, vain rehellisyys kokemuksesta on 'oikein'.

Kerro jos prosessin aikana nousee vahvoja tunteita. Ne ovat merkki siitä että jotain katsottavaa on.

Aade9

Postby Aade9 » Thu Jan 16, 2014 8:27 am

olen lukenut muutamia henkisiä kirjoja ja varsinkin mooji on tullut tutuksi. näitä valaisevia viestiketjuja olen myös lukenut. vuosi sitten olin aika maassa ja silloin löysin henkisen puolen itsestäni. se on samalla antanut tarkoitusta elämääni ja toivon kipinän.

kun ajattelen että minua ei olisi niin tunnen helpotusta ja rauhallisuutta. päällimmäisenä helpotus. jos minua ei olisi niin ei olisi mitään hätää eikä ongelmia.

Paka

Postby Paka » Thu Jan 16, 2014 8:34 am

jos minua ei olisi niin ei olisi mitään hätää eikä ongelmia.
Oletko varama että minä on? Kerro runsain sanoin mitä minä on tämänhetkisessä kokemuksessasi?

Aade9

Postby Aade9 » Thu Jan 16, 2014 11:40 am

no en oikeastaan ole varma. todennäköisesti sitä ei ole. mutta minä tässä kirjoitan vaikka en ole sormeni tai ajatukseni.. mutta minä päätän mitä ajatuksia tänne kirjoitan. en tiedä ehkä en osaa nyt katsoa oikeaan suuntaan.

Paka

Postby Paka » Thu Jan 16, 2014 11:48 am

Ei tässä ole oikeita tai vääriä vastauksia, rohkeasti vaan anna tulla.

Kerro mitä minä on tämän hetkisessä kokemuksessasi? Miten minä tulee esille?
Mitä koet minän olevan?

Aade9

Postby Aade9 » Thu Jan 16, 2014 6:45 pm

Minä tunnun olevan tämä päättäjä ja järjestelijä elämässäni. Päätän mitä milloinkin teen ja minne menen. Päätän mitä kirjoitan. Fyysisesti minä tuntuu olevan silmieni takana.

Paka

Postby Paka » Fri Jan 17, 2014 6:10 am

Tarkastele miten tai millä keinoin tai millä välineillä ihminen saa suoraa tietoa todellisuudesta, tästä hetkestä, tästä tilanteesta, tästä maailmasta?

Aade9

Postby Aade9 » Fri Jan 17, 2014 5:02 pm

aistit ovat ainoa väline millä kerätään tietoa todellisuudesta. Näkö, kuulo, maku, haju, ja tuntoaisti. myös ajatukset ovat aistittavissa. Olen lukenut muista ketjuista näitä asioita ja tuntuu selvältä että tässä kaikki todellisuus on.

Paka

Postby Paka » Sat Jan 18, 2014 7:13 pm

Kyllä ihminen saa suoraa tietoa aistiensa avulla jota seuraa asioiden nimeäminen.

Muista että todellista on se, mikä ei katoa vaikka lakkaat uskomasta siihen.
Tarkastele seuraavaksi kuinka todellisiin / olemassa oleviin/ konkreettisiin asioihin seuraavat sanat viittaavat?

a. muki
b. yliopisto
c. mörkö

... ja minä kuuluu ryhmään laittaisit minän?

PS. Tässä kohden en tarkoita mitään absoluuttista tai lopullista totuutta, enkä mitään teoriaa. Vaan tarkoitus on erottaa milikuvituksen tuotteet aikuisten oikasti tässä maailmassa olevista asioista.

Paka

Postby Paka » Sun Jan 19, 2014 12:02 pm

Tarkoitus oli kysyä, että mihin ryhmään laitat "minän"?

Return to “Suomeksi”