Haen opasta

Dansk, Nederlands, Suomeksi, Portuguesa
maisa

Haen opasta

Postby maisa » Sun May 12, 2013 12:27 pm

Hei

Olen täysin turhautunut elämään jonain tyyppinä. Näen, että tämä henkilö jona täällä toimin ja elän, on vaan kimppu eri toimintoja ehdollistumisineen ja monimutkaisten rakenteineen. En vaan meinaa päästä siitä, vaikka tiedostankin sen. Ajoittain on kirkasta, ei-mitään oloa, mutta sekin tulee ja menee, ei jää. en ole mistään varma. Olen ymmärtänyt täysin sen että kaikki ilmiöt ja olot tulevat ja menevät, eikä niistä voi itseä hakea.

Juuri nyt päätä särkee, lapsi värkkää, talo on sotkuinen, käytännön isot asiat vaatisivat ratkaisuja ja tekoja. Tuntuu että sälää on niin paljon, että en pääse eteenpäin vaan junnaan vain paikoillani. Samalla näen kaiken tuon vaan tapahtuvan, ilman ongelmaa. Niinkuin olisin jossain välitilassa.

Olen reilu kolmikymppinen nainen. Ensin tutustuin Tollen kirjoihin, sitten tuli Mooji, Ramana, Dolano. Menen jossain sykäyksissä, välillä jokapäiväistä tiivistä edellisten kuuntelua, meditaationtapaista, välillä taas täyttä samaistumista vaan kaikkeen ulkoiseen. Eroprosessi meneillään ja isoja haasteita myös ajankäytössä, olen lapsen kanssa suuren osan ajastani. Seilaan kummallisilla vesillä.

Saisinko opastusta?
Kiitos!

maisa

Re: Haen opasta

Postby maisa » Wed May 15, 2013 2:46 pm

Heippa ylläpitäjät!
Vieläkö sivusto on toiminnassa?
Etsin opasta todella, ovatkohan kaikki varattuja? Voin siirtyä englanninkieliseen, mutta ajattelin vielä kysyä, sillä kotimaan kielellä tämä voi olla asteen helpompaa.
Kiitos!

Kittie

Postby Kittie » Fri May 17, 2013 1:30 pm

Hei Maisa,

Foorumi on kyllä edelleen toiminnassa ja voin toimia oppaanasi.

Kertoisitko mitä odotat tältä prosessilta? Miksi juuri nyt päätit lähteä tähän?
Ja ihan mielenkiinnosta, mitä kautta päädyit LU:n sivuille. :)

maisa

Postby maisa » Fri May 17, 2013 4:26 pm

Hei!
Hienoa, kiitos!!!
Kuulin tästä foorumista sisareltani, joka oli törmännyt aluksi netissä kirjaan, jonka olivat kai LU:n perustajat koonneet.

Odotan tältä prosessilta sitä, että persoonan ote murenee, ja sitä että näen kunnolla sen mitä en ole. Ehkä olo muuttuu tilavammaksi, en tiedä. Oivalluksen "pysyvyyttä" odotan, oikeammin sanottuna sitä, että näkövinkkeli vaihtuu kunnolla.

Olen pyörinyt tämän asian ympärillä tarpeeksi, nyt on aika kääntyä kunnolla sisäänpäin. Sisältä on tullut jo kauan vahva impulssi, tuntuu että aika on kypsä, ja tämä foorumikin löytyi. Olen huomannut täysin, että kaikki on ohimenevää, enkä jaksa elää väärinkäsityksessä. Haluan vapautua.

Voin parhaiten kirjoittaa iltaisin. Prosessointi tapahtuu kyllä jatkuvalla syötöllä :). Huomenna en luultavimmin pääse kirjoittamaan, mutta sunnuntaina pääsen taas jatkamaan. Olen kännykällä netissä, ja tekstin lainaustoiminto voi tuottaa vaikeuksia, haittaako tuo?

Kittie

Postby Kittie » Fri May 17, 2013 7:16 pm

Kiitos tiedoista ja avoimuudesta eikä tosiaan haittaa vaikka kännykällä viestittää.
Olen pyörinyt tämän asian ympärillä tarpeeksi, nyt on aika kääntyä kunnolla sisäänpäin. Sisältä on tullut jo kauan vahva impulssi, tuntuu että aika on kypsä, ja tämä foorumikin löytyi. Olen huomannut täysin, että kaikki on ohimenevää, enkä jaksa elää väärinkäsityksessä. Haluan vapautua.
If you are curious, you will learn. If you are desperate, you will discover. (Mooji)

Tässä vielä prosessiin liittyvä ohjeistus. On tärkeää, että olet valmis sitoutumaan näihin prosessin ajaksi:

-Vastaat esittämiini kysymyksiin mahdollisimman rehellisesti ja avoimesti oman tämänhetkisen kokemuksesi perusteella. Se mitä olet lukenut aiemmin ei auta tässä prosessissa, vaan kyse on siitä, että tutkit itse omaa havaintoasi tässä hetkessä.

-Kirjoitamme molemmat pääosin vähintään kerran päivässä, kunnes yhdessä toteamme opastuksen päättyneeksi, minuuden fiktion läpinähdyksi. Olemme LU:ssa havainneet, että opastus toimii parhaiten kun yhteys on melko tiivis. Ilmoitetaan puolin ja toisin, jos tulee jokin este.

-Jätät muun "henkiseen etsintään" liittyvän materiaalin sivuun tämän prosessin ajaksi, jotta voit keskittyä tutkimaan pyytämiäni asioita täysipainoisesti. Voit palata niihin opastuksen päätyttyä.

Kuullostavatko nämä sellaisilta ehdoilta että voit sitoutua niihin?

maisa

Postby maisa » Fri May 17, 2013 7:33 pm

Hyvältä kuulostaa. Huominen voi tosiaan jäädä kirjoittamisessa väliin, mutta su pääsen jatkamaan.

Joten, anna tulla vaan!

maisa

Postby maisa » Fri May 17, 2013 7:48 pm

Ja kyllä, hyvä Mooji. Ei enää mitään oppimista tai muutakaan lisäämistä minulle kiitos, epätoivo ja turhautuminen ovat tehneet tehtävänsä!

Kittie

Postby Kittie » Sat May 18, 2013 3:12 pm

Listasitkin jo odotuksia tälle prosessille. Unohdetaan ne hetkeksi ja keskitytään nyt tähän hetkeen.

Yleensä on hyvä lukea kysymys ja antaa sen hetkeksi jäädä muhimaan. Sitten laittaa vain sormet näppäimillä ja katsoa mitä tulee ulos. Tee tämä prosessi itseäsi varten, älä minua tai ketään muuta. Muista myös että ei ole oikeita vastauksia ja tämä on pelkkää suoraa katsomista, miltä juuri nyt tuntuu, miltä juuri nyt maailma näyttää.

Mitä tunteita tai ajatuksia herää jos sanon että sinua, Maisa ei ole olemassa eikä koskaan ole ollutkaan?

Vastaile kun kerkeät :)

maisa

Postby maisa » Sun May 19, 2013 4:53 pm

Hei Kittie!
Se aiheuttaa valtavan helpotuksen ja rentoutumisen tunteen. Että minua ei ole. Niinku raskas haarniska tippuis pois. Olen kyllä nähnyt että minähenkilö ei ole mikään todellinen, mutta en ole ehkä näin tosissani tunnustellut ennen. Se että minua ei ole, tuntuu nyt todella helpottavalta, luontevalta ja äimistyttävältä. Se että minua ei ole nyt, eikä koskaan ollutkaan, vetää myös hiljaiseksi.
En tiedä mitä muuta tuohon nyt sanoisi, en halua rakentaa tähän mitään ylimääräistä. Haluan olla rehellinen tässä asiassa.

Kittie

Postby Kittie » Sun May 19, 2013 6:34 pm

Minä -identiteetin ylläpito syö kovasti energiaa. On kovin rankkaa pitää yllä ajatusrakennelmaa minkälainen minun tulisi olla, jotta kuuluisin joukkoon, ettei minua hylätä, etten jää ilman rakkautta.

Tarkkaile seuraavan päivän aikana ajatuksiasi. Näe kuinka ne lipuvat kirkkaalle taivaalle pilvien lailla.. Ne tulevat jostakin ja katoavat taas johonkin..
Näe myös kuinka paljon päivän aikana nousee "minä" - ja "minun" -alkuisia lauseita. "Minun autoni", "minun taloni"...

Onko toinen ajatus toista tärkeämpi? Onko ajatus jotain todellista?

maisa

Postby maisa » Sun May 19, 2013 8:42 pm

Jotkut ajatukset ovat magneettisempia kuin toiset. Tunnen miten jotkut tutut raskaat ajatukset ovat todella magneettisia ja olen tottunut lähtemään niihin mukaan. Se magneettisempi ajatus ei ole tärkeämpi ajatus kun mikään muukaan aatos joka mieleen sattuu nousemaan. Jos tartun ajatukseen, tulee illuusio että se on tärkeä. Yleensä siihen tulee joku reaktio myös kehosta. Tarkkailin tätä juuri äsken, tarkkailen nyt. Ajatukset voivat olla ihan mitä järjetöntä soopaa tahansa. Uskominen ajatukseen luo fiiliksen niinkuin se ois tärkeä ajatus. Mutta se tuntuu olevan pelkkää aivokemiaa.
Eilen huolestuin lapsesta. Se tuntui olevan tosi tärkeä ajatus, ja se tuntui heti kehossa. Ihan kuin minun olisi pitänyt saada jotenkin asia kuntoon miettimällä. Toisinsanoen, mieleeni tulvi uhkakuvia ja mietin karseimpia vaihtoehtoja. Oli vaikeaa nähdä ajatukset pelkkinä ajatuksina, menin niin mukaan siihen. Ajatuksen magneettisuuden aiheutti selvästi pelko. Tajusin sen kyllä, mutta oli vaikeaa stopata.
Pelko tai mielihyvä tekevät ajatuksista painavia, mutta ei tärkeitä, tajuan sen varsin hyvin.

Mikään ajatus ei tunnu olevan tärkeämpi toista, ajatus on vain ajatus.

Jatkan tarkkailemista,
moi!

Kittie

Postby Kittie » Mon May 20, 2013 7:59 pm

Ajatus -> tunne -> ajatus -> tunne .... Noidankehä kun "minä" on keskipisteessä.

Ilman tarinaa liitettynä tunteeseen tai ajatukseen, niitä tulee ja menee eikä mikään jää pyörimään pitkäksi aikaa..

Seuraa huomenna miten "omit" tekemiset.
"Minä keitin kahvia"
"Minä ajoin autoa "
"Minä heräsin "
"Minä hengitin"
"Minä pumppasin verta"

Entäpä jos "kahvi tuli keitetyksi", "autoa tuli ajettua" jne..
Asioita tapahtuu ilman että minä tein niitä..
Reaktio tapahtuu ja vasta sitten tapahtuu mielen omiminen, tarinointi ja omistaminen.

Kerro esimerkkejä omasta päivästä, molemmin päin. Ensin minä tein ja sitten ilman omistusmuotoja.

maisa

Postby maisa » Tue May 21, 2013 8:32 pm

Minä nukuin, minä heräsin, minä join kahvia, minä maalasin taulua, minä haravoin pihaa, minä söin ruokaa, minä ajattelin, minä räpytin silmiäni, minä hengitin.

Tuli nukuttua, tuli herättyä, kahvi tuli juoduksi, taulu tuli maalatuksi, piha tuli haravoiduksi, ruoka tuli syödyksi, tuli ajateltua, tuli räpyteltyä silmiä, tuli hengitettyä.

Sanoin alkuun että on helpottavaa jos minua ei ole. Toiminnot ovat siis nähtävästi automaattisia jos kerran minua ei ole.Tää tuntuu tällä hetkellä hiukan omituiselta. Mikä sekin (omituinen tunne) on siis vaan jotain aivokemiaa. Minä en päätä nostanko mukin ja hörppäänkö. En päätä menenkö johonkin tilaisuuteen, kun en edes päätä siitä siirrynkö kohta sentin. En tee oikeita enkä vääriä valintoja, kun ei oo ketään valitsemassa. En päätä mitä ajattelen, en päätä mitä mieltä olen mistään. Kaikki toiminto on automaattista, tää tietokone on vaan ohjelmoitu tietyllä tavalla. huhhuh
miten muutenkaan se voi olla. on siis illuusiota että olen tekijä, ajattelija, tuntija, yhtään mikään muu kuin tiivistymä energiaa.
se on vaan aika syvään juurtunut olettamus että olen minä, aikamoinen väärinkäsitys.
Päivätajunnassa kuitenkin toimin suurilta osin samaistuen tähän naisen kuoreen, ihmisenä, niinkuin olen tottunut elämään. Mutta eihän mulla oo mitään valintaa ymmärtää tätä tai olla ymmärtämättä.
tän homman kans täytyy vähän ihmetellä. tai kuka ihmettelee..
Paras kai vaan ois olla hiljaa

Kittie

Postby Kittie » Tue May 21, 2013 9:17 pm

Hienoja oivalluksia!

Meidät on opetettu pienestä pitäen toimimaan tietyllä tavalla: yhteiskunnan tavat ja toimintamallit ovat juurtuneet syvälle meihin ja suurimmalla osalla ihmisistä ei ole edes kiinnostusta tutkia tätä ihmeellistä ystäväämme egoa, "minää".

Tosiaan tarkkaile huomenna kuinka asia tapahtuu ja sen jälkeen tulee vasta mielen tarina siitä kuinka SINÄ teit kaiken.. Asioita vain tapahtuu.. Mieli tulkitsee ja lokeroi.. Tämä oli huono asia, tämä oli hyvä..
Tarkkaile mielen tapaa toimia. Näe kuinka mieli toimii nimikointikoneen lailla.

Mihin me tarvitsemme mieltä ja ajatuksia?

maisa

Postby maisa » Wed May 22, 2013 5:46 pm

Joo niin tosiaan mielen homma on lokeroida kaikkea ja arvioida onko hyvä vai huono ja onko tästä hyötyä vai haittaa minulle. On totta että asiat tapahtuvat, sitten vasta tulee nimilaput ja minätjne.
Tein yksinkertaista toistohommaa tänään, ja oli selkeetä kuinka siihen ei tarvi ajatuksia eikä mieltä. Välillä ajattelin ihan muita asioita tai en ajatellut lainkaan, seurasin vaan. Mutta ainakaan en ajatellut että nyt vedän haravalla näin ja nyt ja nyt ja nyt astun vasemmalle.
Mieli enemmänkin tukkii luovuutta kuin auttaa. Välittömin jälki esim maalatessa taulua tulee, kun katsoo ja seuraa mitä tekee, eikä mieti. Ideat ja oivallukset eivät ole tulleet miettimällä, ne vain tulevat jostain raikkaasti. Tapahtuvat.
En muista milloin olisin selvittänyt ongelmaa miettimällä. Enemmän olen kärsinyt ajatuspyöristä yrittäessäni selvittää jotain asiaa ajattelemalla.
En tiedä mihin tarvitaan mieltä ja ajatuksia, sillä kaikki tuntuu tapahtuvan automaattisesti. Mieli on olemassa, eli onhan sillä varmasti ollut paikkansa evoluutiossa. Ja ajattelun kehittymisellä.
En tiedä onko jonkinlaista luovaa ajattelua, tai ehkä se on pikemminkin rentoutumista, tilan antamista. Ja siinäkään ei siis oo sitten valintaa että "käytänpä luovasti mieltäni", kun minää ei oo. kai se jonkinmoisesta armosta tapahtuu.
Tässä kirjoitan, mutta tämä on sitä automatiikkaa, nää aivot on ohjelmoituneet tälleen. Ei siis oo minua kirjoittamassa ja ajattelemassa ja miettimässä. Hmm. Jotain tällasta.

Return to “Other Languages”