Etsin opasta

ajsm

Etsin opasta

Postby ajsm » Thu Oct 04, 2012 5:26 pm

Hei!

Etsin opasta. Olen pohtinut ja tarkastellut tätä harhaa jo monelta kantilta ja nyt minut johdatettiin tänne.

-ajsm

nestori

Re: Etsin opasta

Postby nestori » Sun Oct 07, 2012 9:03 pm

Hei, valitettavasti kaikki oppaat, itseni mukaan lukien, näyttävät olevan varattuja. Eiköhän joku kuitenkin kohta vapaudu. Odottele siis vielä hetki :)

Kittie

Postby Kittie » Mon Oct 08, 2012 9:10 pm

Hei Ajsm. Kiitos kärsivällisyydestäsi!
Voin toimia prosessin ajan oppaanasi.

Käydään aluksi muutama perusasia läpi. Toivon sinulta tämän opastusprosessin ajan seuraavia asioita:

• Vastaat esittämiini kysymyksiin mahdollisimman rehellisesti ja avoimesti tämänhetkisen kokemuksesi perusteella. Se mitä tiedät, tai olet lukenut aiemmin ei auta tässä prosessissa, vaan kyse on siitä, että tutkit itse omaa havaintoasi tässä hetkessä. Vain rehellisyys auttaa.
• Kirjoitamme molemmat pääosin vähintään kerran päivässä, kunnes yhdessä toteamme opastuksen päättyneeksi, minuuden fiktion läpinähdyksi. Olemme LU:ssa havainneet, että opastus toimii parhaiten kun yhteys on tiivis. Ilmoitetaan puolin ja toisin, jos tulee jokin ylitsepääsemätön este.
• Jätät muun "henkiseen etsintään" liittyvän materiaalin sivuun tämän prosessin ajaksi, jotta voit keskittyä tutkimaan pyytämiäni asioita täysipainoisesti. Voit palata niihin opastuksen päätyttyä.

Kuulostavatko nämä odotukset sellaisilta, joihin voit sitoutua?

Terveisin, Kittie

ajsm

Postby ajsm » Wed Oct 10, 2012 2:34 pm

Hei!

Kaikki tämä kuulostaa hyvältä ja olen valmis sitoutumaan näihin asioihin.

Kittie

Postby Kittie » Wed Oct 10, 2012 6:25 pm

Hienoa, voimme siis aloittaa.

Kerrotko hieman henkisen etsijän taustastasi ja listaa rehellisesti, myös ne hölmöimmät, odotuksesi tätä prosessi kohtaan.

Kittie

ajsm

Postby ajsm » Wed Oct 10, 2012 9:53 pm

Hei!

Olen kyseenalaistanut tämän kehon oikeastaan jo aivan lapsesta saakka. Kasvaessani minulla oli ongelmia terveyteni kanssa, jotka ovat ajan kuluessa parantuneet, mutta terveysongelmat opettivat minulle, että en ole tämä keho. Olen tavannut henkilöitä matkan varrella, jotka ovat edesauttaneet minua huomaamaan oma mielen voiman. On vaikeaa löytää sanoja kuvaamaan kokemusprosessia, sillä sanat ovat aina kompromissi ja kokemus on mikä se on.

Vuonna 2003 menin Austraaliaan vuodeksi opiskelemaan. Australiassa ollessani asuin puoli vuotta indonesialaisen naisen luona joka oli oivaltanut, että tämä maailma ei sido häntä. Tämä laukaisi minulla uuden vaihteen tässä kokemuksien ketjussa. Palasin Suomeen vuonna 2004.

Vuonna 2005 alkaen olen perehtynyt Ihmeiden oppikurssiin. Olen opiskellut tekstiä sekä suomeksi, että englanniksi ja tehnyt harjoitukset läpi. Tein harjoitukset vuosina 2010-2011. Suhtautumiseni Ihmeiden oppikurssiin on ollut sellainen, että välillä olen lukenut ja opiskellut aktiivisestikin ja välillä on ollut pitkiäkin taukoja, että en ole avannut koko kirjaa. Olen myös lukenut ison läjän muita uskontoa, filosofiaa tai henkistä kasvua käsittelevää kirjallisuutta, mutta syy miksi nostan tässä tekstissä IOK:n esille on, että siihen olen eniten perehtynyt. Tänä vuonna en ole avannut yhtään henkistä kirjaa.

Uskon enemmän kokemukseen kun tekstiin tai teoriaan. Olen kokenut rauhan ja hyvän olon tunteen, joka on kaiken kattava. Tämän hetken aikana koin, että minulla ei ole mitään hätää ja mikään ei koskaan voi minua vahingoittaa. Tämä tapahtui syysmyrskyn aikana noin neljä vuotta sitten.

En oikein tiedä mitä odottaa. Sain lapun käsiini, jossa oli tämä web osoite, tulin katsomaan sivut ja ajattelin, että nyt voisi olla hetki prosessoida ajatuksia, kokemuksia ja kokemaani maailmaa kirjoittamalla.

-ajsm

Kittie

Postby Kittie » Thu Oct 11, 2012 11:12 am

Tänä vuonna en ole avannut yhtään henkistä kirjaa.

Onko tähän ollut jotain suurempaa syytä vai muut kirjat ovat kiinnostaneet enemmän?

Mahtavaa että uskalsit lähteä tähän prosessiin. Kuten muistat IOK:sta, "mitään todellista ei voi uhata, mitään epätodellista ei ole olemassa". Muista olla viesteissäsi rehellinen ja avoin. Mikään todellinen ei tule särkymään katsomisesta. :)

Mitä tunteita/ajatuksia nousee kun sanon että sinua/Ajsm:ää ei ole olemassa eikä koskaan ole ollutkaan?

ajsm

Postby ajsm » Thu Oct 11, 2012 9:22 pm

Hei!

Kijoitin pitkän tekstin, mutta se hävisi sopivasti kun yritin postittaa sitä. Ehkä sitä ei koskaan ollutkaan. Se teksti oli hetken ruudulla sitä työstäessä ja hävisi sitten olemattomuuteen. Katsotaan miten nyt käy. Yritän tiivistää.

Ensimmäiseen kysymykseen, ei ole ollut syytä olla lukematta kirjoja. Se on mennyt vaan niin. Välillä tulee luettua ja välillä ei. Nyt on aika vaan mennyt lukematta mitään.

Olen aina pitänyt Ihmeiden Oppikurssin alkusanoista. Mitään todellista ei voi uhata, mitään epätodellista ei ole olemassa, siinä on Jumalan Rauha.

Olemassaolo on tosi. Persoona on sinänsä merkityksetön. Mitä symbolia kehosta tai persoonasta käytetäänkin, kaikki ne katoavat joskus. Kysymys on vain ajasta. Keho ikääntyy ja kuolee pois. Se mikä on totta on totta jatkuvasti. Jeesus sanoo Renardin kirjassa Kuolematon Todellisuutesi :"Kuolleet eivät elä, eivätkä elävät kuole." Keho ei elä, eikä Ajsm, koska molemmat katoavat. Se mikä on todellista, on, eikä häviä tai kuole.

Kittie

Postby Kittie » Fri Oct 12, 2012 4:16 pm

Se mikä on todellista, on, eikä häviä tai kuole.
Se mikä on totta on totta jatkuvasti.
Mikä on sinun mielestäsi todellista ja totta?

ajsm

Postby ajsm » Fri Oct 12, 2012 7:26 pm

Erittäin hyvä kysymys. Totuutta on vaikea pukea sanoiksi. Sanathan itsessään ovat vain symboleja ja sidoksissa tähän maailmaan. Jokainen sana merkitsee ainoastaan sitä minkä symbolisen merkityksen sille kukin antaa. Totuus ei voi olla perspektiivikysymys. Totuus ainoastaan on. Tästä johtuen on vaikea määritellä sitä sanoilla. Todellisuus ja totuus pitää sisällänsä kaiken mitä on, eikä mitään muuta. Olen osa sitä todellisuutta, enkä ole siitä millään tavalla erillään. Minä, sana joka viittaa erillisyyteen on turha, pikemminkin vain olen. Olemassaolo on totta, mutta mikä on todellinen olemassaolon tila on toinen kysymys.

Kittie

Postby Kittie » Sat Oct 13, 2012 6:18 pm

Hyvä.

Mitä ajatuksia tai tunteita herää kun sanon että sinua/Ajsm ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan olemassa?

ajsm

Postby ajsm » Sat Oct 13, 2012 8:17 pm

Olemassaoloni olemattomuus. Ajatus ei sinänsä ole minulle vieras. Älyllisellä tasolla ymmärrän konseptin, mutta tunnetasolla asia ei ole varmastikaan täysin selvä. Ei se myöskään ole tunnetasolla täysin vieras. Tämä Ajsm on helpostikin minulle pelkkää ilmaa. En samaistu tähän nimeen millä kirjoitan tipan vertaa. Mutta ristimänimeni on toinen juttu. Sitä olen kantanut ajassa 35vuotta, joten vaikka toki ymmärrän, että se en ole minä, reagoin siihen tunnepitoisemmin. Näyttää olevan niin, että minua kiinnostaa mitä tälle hahmolle vaikuttaa tapahtuvan. Jos tunnetasolla täysin uskoisin siihen, että tätä hahmoa ei ole nyt tai koskaan ollut olemassa, niin enhän reagoisi tunnetasolla siihen mitä näyttää tapahtuvan millään tavalla. Silloin se mitä tälle hahmolle tapahtuu, olisi yhdentekevää, eikä se koskettaisi minua. Minulla tunteet nousevat elämän eri tilanteissa pintaan, mutta kun niitä nousee pyrin olemaan takertumatta niihin.

Kittie

Postby Kittie » Mon Oct 15, 2012 9:56 am

Pahoittelut etten eilen ehtinyt kirjoittaa sinulle.

Sanoit, että reagoit tunnepitoisesti. Kuvaile tarkemmin millaisia pelkoja ja tuntemuksia sinulla sitten herää jos sanon, että sinua, ristimänimellä tunnettua hahmoa ei ole olemassa?

ajsm

Postby ajsm » Mon Oct 15, 2012 5:55 pm

Ei se mitään.

Siis tämä maailmahan on täysin naurettava. Ajatus, että tämä maailma minä mukaanlukien, on harha tuntuu helpottavalta. En koe kirjoittamasi lauseen nostattavan minussa pelkoja.

Minun ollessa harhaa herää kysymys miksi koen yhä erillisyyttä? Sehän on aivan typerää sen ollessa harhaa.
Oloni on pohjimmiltaan luottavainen siihen, että kaikki järjestyy ja on oikein hyvin. Tunnepohjaiset ristiriidat nousevat siitä, että kuitenkin on asioita, joita haluaisin kokea ja asioita joita en toivoisi kokevani tässä elämässä. Haluan kokea mielenrauhaa ja rakkautta, enkä halua kokea kipua tai mielenrauhan menetyksiä. Tämä elämä on tarjonnut molempia. Pohjimmiltaan olen väsynyt tämän maailman tarjoamiin silmänkääntötemppuihin, sillä ne ovat alkaneet tuntumaan turhanpäiväisiltä. Se, että ne ovat kaikki harhaa minä mukaanlukien, on siksi ennemminkin helpotus kun pelottava ajatus.

Kittie

Postby Kittie » Tue Oct 16, 2012 8:44 pm

haluaisin kokea ja asioita joita en toivoisi kokevani tässä elämässä

Mitä asioita haluat kokea ja mitä et?
Haluan kokea mielenrauhaa ja rakkautta, enkä halua kokea kipua tai mielenrauhan menetyksiä.
Onko toiveena että elämä menee niin kuin suunnittelet ja ilman ikäviä kohtaamisia? Onko se tähän asti mennyt suunnitelmiesi mukaisesti?
miksi koen yhä erillisyyttä?
Miltä erillisyys tuntuu? Missä se tuntuu? Mistä erillään?

Return to “Suomeksi”