Etsin opasta :)

thuana

Etsin opasta :)

Postby thuana » Sun Sep 30, 2012 6:47 pm

Hei!

Olen 23-vuotias nainen, ja etsinyt sitä mikä on totta 6-vuotiaasta saakka.
Muistan kun istuin kotona kiikkustuolissa ja "etsin itseäni" enkä löytänyt mitään. Ajatus "minusta" hämmensi jo silloin. Kun murrosikä alkoi, etsiminen jäi. Tunsin oloni epävarmaksi, kuten useimmat siinä iässä ja identiteetti tuntui hyvin hauraalta. Ennen kahtakymmentä etsintäni alkoi taas, ja aloin lukea kaikenlaista kirjallisuutta Freudista, Jungista Tolleen saakka.

Vuosi sitten tapahtui jotain outoa, mitä on vaikea selittää. Oli myöhä, luin kirjaa ja ajattelin, että menen nukkumaan. Nousin ylös nojatuolista ja venyttelin. Katseeni osui tavalliseen juomapulloon, joka on läpinäkyvä. Sillä hetkellä näin sen juomapullon eri tavalla kuin koskaan ennen. Siitä tuli jotenkin ikään kuin "kolmiulotteisempi" ja (tämä kuulostaa tosi hassulta) minä "kevenin". Kevenemisellä tarkoitan sitä, että tuntui kuin en painaisi paljoa, korkeintaan grammoja. Tavallaan kokemus tuntui siltä kuin olisin pidentynyt. Näin kaiken "selvästi". Olin enemmän siinä huoneessa kuin olin koskaan aikaisemmin ollut. Kaikki oli "kulmikkaampaa" ja "muodokkaampaa". Se oli maagista!! Säikähdin kokemustani, ja se hävisi sitten (ja kai säikähdyksestä johtuen) nopeasti.

Etsintäni on jatkunut siis. En muista mitä kautta päädyin tälle sivustolle, mutta tuskimpa sillä on merkitystä :).

Vapaaehtoisia oppaita??

T. Thuana

Paka

Re: Etsin opasta :)

Postby Paka » Mon Oct 01, 2012 4:46 am

Hei Thuana,

Vastaat kysymyksiin mahdollisimman rehellisesti ja avoimesti oman tämänhetkisen kokemuksesi perusteella. Se mitä olet lukenut tai kokenut aiemmin ei auta tässä prosessissa, vaan kyse on siitä, että tutkit itse omaa havaintoasi tässä hetkessä. Kirjoitamme molemmat pääosin vähintään kerran päivässä, kunnes yhdessä toteamme opastuksen päättyneeksi, minuuden fiktion läpinähdyksi. Olemme LU:ssa havainneet, että opastus toimii parhaiten kun yhteys on melko tiivis. Ilmoitetaan puolin ja toisin, jos tulee jokin este.
Voitko luvata, että jätät muun "henkiseen etsintään" liittyvän materiaalin sivuun tämän prosessin ajaksi, jotta voit keskittyä tutkimaan pyytämiäni asioita täysipainoisesti. Voit palata niihin opastuksen päätyttyä.
Kuulostavatko nämä odotukset sellaisilta, joihin voit sitoutua?

Jos kuulostavat, voidaan aloittaa.

Kertoisitko mitä odotat tältä opastusprosessilta? Kirjoita mahdollisimman tarkkaan kaikki, hassutkin, odotuksesi siitä, mitä ja miten minuuden illuusion näkeminen muuttaisi elämässäsi ja millaista se olisi? Kerro myös mahdollisista peloistasi.

- Päkä -

thuana

Postby thuana » Mon Oct 01, 2012 1:18 pm

Hei Thuana,

Vastaat kysymyksiin mahdollisimman rehellisesti ja avoimesti oman tämänhetkisen kokemuksesi perusteella. Se mitä olet lukenut tai kokenut aiemmin ei auta tässä prosessissa, vaan kyse on siitä, että tutkit itse omaa havaintoasi tässä hetkessä. Kirjoitamme molemmat pääosin vähintään kerran päivässä, kunnes yhdessä toteamme opastuksen päättyneeksi, minuuden fiktion läpinähdyksi. Olemme LU:ssa havainneet, että opastus toimii parhaiten kun yhteys on melko tiivis. Ilmoitetaan puolin ja toisin, jos tulee jokin este.
Voitko luvata, että jätät muun "henkiseen etsintään" liittyvän materiaalin sivuun tämän prosessin ajaksi, jotta voit keskittyä tutkimaan pyytämiäni asioita täysipainoisesti. Voit palata niihin opastuksen päätyttyä.
Kuulostavatko nämä odotukset sellaisilta, joihin voit sitoutua?

Jos kuulostavat, voidaan aloittaa.

Kertoisitko mitä odotat tältä opastusprosessilta? Kirjoita mahdollisimman tarkkaan kaikki, hassutkin, odotuksesi siitä, mitä ja miten minuuden illuusion näkeminen muuttaisi elämässäsi ja millaista se olisi? Kerro myös mahdollisista peloistasi.

- Päkä -

Hei Päkä!

Joo kuulostavat siltä, että voin sitoutua.

En tiedä mitä odottaa. Ei tuntemattomasta voi sanoa oikein mitään. Toisaalta... ajattelen myös niin, ettei mikään tule muuttumaan varsinaisesti. Tämäkin on kyllä odotus :D. On mahdollista, että kaikki tapahtuu, miten tapahtuu, mutta henkilökohtaisuutta ei ole, sen uskomusta. Pelkoja en löydä. Tuskimpa mitään todellista voi menettää. Todellinen on se joka on olemassa, muutenhan se ei olisi todellista.

Tällaista :).

- Thuana

Paka

Postby Paka » Tue Oct 02, 2012 5:00 am

Hei Thuana,

Sinulla ei mitään mahdottomia odotuksia olekkaan. Tosiaankin mikään todellinen ei mene rikki tai eikä katoa katsomisesta ja kysymisestä.

Millaisia ajatuksia/tuntaita herää jos sanon ettei sinua ole eikä ole koskaan ollut? Ei ajattelijaa ,ei tekijää?

Avaa tuntemuksiasi ja ajatuksiasi vähän laajemmin. Pyri olemaan mahdollisimman avoin ja katsomaan tämänhetkiseen kokemukseesi. Mitään oikeaa tai väärää vastausta ei ole.

- Päkä -

thuana

Postby thuana » Wed Oct 03, 2012 1:20 pm

Hei Thuana,

Sinulla ei mitään mahdottomia odotuksia olekkaan. Tosiaankin mikään todellinen ei mene rikki tai eikä katoa katsomisesta ja kysymisestä.

Millaisia ajatuksia/tuntaita herää jos sanon ettei sinua ole eikä ole koskaan ollut? Ei ajattelijaa ,ei tekijää?

Avaa tuntemuksiasi ja ajatuksiasi vähän laajemmin. Pyri olemaan mahdollisimman avoin ja katsomaan tämänhetkiseen kokemukseesi. Mitään oikeaa tai väärää vastausta ei ole.

- Päkä -
Ei mitään, ei kerrassa mitään. Ei tunteita, ei ajatuksia :).

Koen "itseni" tanssina tai laulettuna lauluna. En ole, ja olen, mutten ole. "Olen" tietoisuutta. Mutten ole sitä. Minua ajatellaan, minussa tunnetaan. Mutta sitten on jotakin "pimeää ainetta". ÄLÄ kysy tälle selitystä, en osaa selittää sitä. Ei tässä solujen ja atomien materia-aineen välissä tai missään ole mitään erityistä kiinteää minua. Ja jos on, silloin kaikki on minua, käsitätkö mitä ajan takaa? :D

Paka

Postby Paka » Wed Oct 03, 2012 2:15 pm

Kiitos vastauksestasi!

Tuntuu, että olet jo aikaisemmin oivaltanut minän olemattomuuden. Olenko oikeassa? On kuitenkin joku syy miksi olet tänne kirjautunut ja halunnut opastusta. Missä on Thuana? Onko sitä olemassa? Jos on niin missä?

Tutkitaan ajattelua seuraavaksi:

Mistä ajatuksen tulevat? Voitko pysäytää ajatuksen? Mitä niistä seuraa? Voitko sanoa mikä on seuraava ajatuksesi?

Kirjoita mielellään hieman perusteellisemmin kuin tähän saakka.

Terkuin,
Päkä

thuana

Postby thuana » Wed Oct 03, 2012 5:29 pm

Kiitos vastauksestasi!

Tuntuu, että olet jo aikaisemmin oivaltanut minän olemattomuuden. Olenko oikeassa? On kuitenkin joku syy miksi olet tänne kirjautunut ja halunnut opastusta. Missä on Thuana? Onko sitä olemassa? Jos on niin missä?

Tutkitaan ajattelua seuraavaksi:

Mistä ajatuksen tulevat? Voitko pysäytää ajatuksen? Mitä niistä seuraa? Voitko sanoa mikä on seuraava ajatuksesi?

Kirjoita mielellään hieman perusteellisemmin kuin tähän saakka.

Terkuin,
Päkä

Itse asiassa kyllä olen. Olen tehnyt noita harjoituksia, mitä muut oppaat ovat antaneet muille opastettaville. Oivalsin sen itse asiassa pari päivää sitten. En tehnyt töitä sen eteen. En yrittänyt tajuta mitään. Ja yht'äkkiä ymmärsin. Ei ole henkilökohtaista.

Se oli outoa, nauroin kippurassa. Olen hmmm... onnellinen. Älä ota tätä sanaa kirjaimellisesti. En ole mitenkään euforinen. Tätä on vaikea selittää.

Voin vielä vastata sinulle. Mutta ajattelin, että oikeastaan en tarvitse enää opasta. Näin on hyvä. Ajatukset... ne tulevat jostain, tyhjästä. Pysäyttää? HEhee.. tähän on vaikeaa vastata, sillä sanoilla on vaikeaa kuvailla kokemuksia. Mutta, ne ovat "alkaneet", kun tulevat, tavallaan voi pysäyttää, mutta mikä ne pysäyttää :D. Seuraa? Ei koskaan voi tietää. Voi en, en, en! Mistä sen tietäisin, sen seuraavan ajatuksen?

Kiitos, tästä pienestä matkasta, Päkä! Jos olen oivaltanut hyvä niin, jos en, hyvä niinkin :). Minua ei ole.

Kaunista syksyä.

<3 Thuana

Paka

Postby Paka » Wed Oct 03, 2012 6:16 pm

Hei Thuana,

Hienoa, että muiden ketjuista on ollut apua ja oivallus on sitäkautta syntynyt.

Kerro vielä oivalluksestasi, mitä olet oivaltanut? Miten minä muodostuu? Kuka "minä"/Thuana on. Mistä minä tulee?
Minne minä menee? Mikä on minän syntymä?

- Päkä -

Return to “Suomeksi”