Malou Ventoura og Vivi

Dansk, Nederlands, Suomeksi, Portuguesa
dreamer

Malou Ventoura og Vivi

Postby dreamer » Sat Oct 13, 2012 2:47 pm

2) Kan du forklare hvad illusionen om jeg er, hvornår den starter og hvordan den virker?
9. oktober kl. 08:09 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen eller måske bedre: Kan du forklare illusionen om jeg, hvornår den starter og hvordan den virker? Vælg selv, hvilken version der passer dig bedst
9. oktober kl. 08:21 · Redigeret · Synes godt om
Malou Ventura Vivi jeg aner ik hvad jeg skal svare jeg har intet set så ved ik hvad der menes med de spørgsmål du stiller
9. oktober kl. 09:28 via mobil · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen De spørgsmål jeg stiller her er fortsættelsen fra vores tråd på LU Forum. Du skriver, at der ikke er noget jeg og aldrig har været det. Det eneste der har været er en tro på at der var et jeg. Kan du forklare hvordan den tro viste sig, hvordan den opstod og hvordan den virkede?
9. oktober kl. 10:52 · Synes godt om
Malou Ventura Det giver bare mening , når vi sidder og skriver om det. Men når jeg så i selvskab med nogen eller fører en samtale så giver det ik mening, altså alt det vi skriver om og som jeg burde have forstået, glemmes også er alt det samme som det altid har været . Jeg forstår det men alligevel ikke.
9. oktober kl. 11:30 via mobil · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen Bare rolig, så er du helt normal smile Det KAN ikke forstås, vores sind kan ikke fatte det, det er for enkelt...så man kan sige at sindet gør alt hvad det kan for at få os til at tro at det er indviklet og svært. Prøv at kigge indad. Kan du finde noget der er bange for hvad der kan ske af forfærdelige ting, hvis du forstår det og kan tage det med 'ud i livet'. Er der noget der er bange? Er det frygt? Er der nogen tanker om at lige præcis du ikke kan forstå det? Kan du finde nogle blokeringer, barrierer, noget modstand, nogen steder, når du kigger godt efter?
9. oktober kl. 11:34 · Synes godt om
Malou Ventura Haha grin Jeg er ikke sikker, men tanken "siger" at "jeg" ikke kan forstå hvordan det skal forståes. føler mig irriteret indeni fordi jeg ik ved hvad jeg skal gøre, når du siger kig indad så aner jeg ik hvordan jeg skal gøre eller så er det tanken der får mig til at føle det sådan?
9. oktober kl. 12:44 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen ok! sæt dig godt tilrette. Luk dine øjne. Læg mærke til hvilke følelser der er. Undersøg dem. Tanker vil sikkert komme og forsøge at sige at det kan du ikke, men det kan du! Du undersøger alle fornemmelser og følelser i kroppen som er der lige nu (når du sætter dig) Kom så lidt etikette på dem som muligt. f.eks. Der er en knuende fornemmelse - ikke min mave knuger sig sammen, eller jeg er bange - men der er frygt, der er en knuen. Det vil sige at du undersøger uden at identificere dig med det du undersøger. Er det dine følelser? Er det dig der får dem til at komme, eller er det som med tankerne følelser rejser sig og forsvinder igen. Undersøg dette grundigt.
9. oktober kl. 13:06 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen Det er tanken der får dig til at føle at du ikke kan
9. oktober kl. 13:06 · Synes godt om · 1
Malou Ventura følelser kommer fra tanker af .
onsdag kl. 10:08 via mobil · Synes godt om
Malou Ventura nu har jeg prøvet i nogle timer at sætte etiketter på tankerne. En tanke kommer, men tanken kigger på tanken og en ny tanke sætter en etiket på den forrige tanke.. Det er en uendelig linje der fortsætter.
onsdag kl. 14:55 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen Godt. Nu skal du så 'kigge' på det du kan mærke. Der fornemmelser der er, de lyde der er, de lugte der er, det du kan smage, de følelser der rundt omkring, fysiske og psykiske. UDEN at sætte etikette på. Hvad er det du kan mærke lige NU - når du lader alt det du tror du ved ligge. Kan du mærke din arm? Eller er det 'gammel vane' at du mener du kan mærke armen?
onsdag kl. 18:03 · Synes godt om
Malou Ventura Fornemmelser er styret af tankerne i sidste ende som fortæller en at det er en fornemmelse. lyde høres igennem ørene som hjerne så kan høre og bliver påvirket af . lugte kan lugtes igennem næsen som osse påvirker hjernen. det samme med smag . det smages med tungen og påvirker hjernen. følelser kommer fra tankerne af, Jeg kan umuligt mærke noget, nu har jeg siddet og prøvet i lang tid, Jeg mærker ingenting. det er tanken der kommer med respons til enhver af de overnævnte. Nej jeg kan ikke mærke armen. ved at trykke på armen sendes et signal op til hjerne . og igen så er det hjernen der regere på dette.
onsdag kl. 20:37 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen Det er ikke din krop ......det er en krop.......er du enig?
onsdag kl. 20:48 · Synes godt om
Malou Ventura Enig
onsdag kl. 20:51 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen Du er altså ikke den der er i kroppen. Du er ikke den der tænker tankerne. Er du den der gør ting?
onsdag kl. 20:57 · Synes godt om
Malou Ventura Nej det er jeg ikke. ting der gøres er osse tankerne der sender tanken ud, at det og det skal gøres. det er tanken der snakker til tanken og får kroppen til at gøre det. Hvis tanken ikke var der blev der heller ikke gjort noget.
onsdag kl. 21:03 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen Du er ikke den der er i kroppen, du er ikke den der tænker tankerne, du er ikke den der gør ting. Hvad er du?
onsdag kl. 21:12 · Synes godt om
Malou Ventura Hvad er jeg.? ja hvad er jeg? kan ikke finde hvor Jeg kan placeres.
onsdag kl. 21:27 · Synes godt om
Malou Ventura Vent
onsdag kl. 21:27 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen .......
onsdag kl. 21:28 · Synes godt om
Malou Ventura Jeg er der ikke, overhovedet ikke. de ting jeg har betragtet var mig, er forbundet med tanken, som der fik mig til at tro at der var et jeg.
onsdag kl. 21:30 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen OUIIIIIIII!!!!!!!
onsdag kl. 21:31 · Synes godt om · 1
Vivi Bruun Jespersen Hvordan føles det?
onsdag kl. 21:31 · Synes godt om
Malou Ventura Hahaha.. det er jo for dumt.. griner lige nu, hehe det er jo for plat et eller andet sted, at man har trodet man har været noget hele sit liv...
onsdag kl. 21:35 · Synes godt om · 1
Vivi Bruun Jespersen hahahaha!!! Ja det er skørt når man ser det
onsdag kl. 21:36 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen - og alle de kræfter man har brugt på at blive noget...
onsdag kl. 21:37 · Redigeret · Synes godt om · 1
Malou Ventura den "knude" der har siddet og spændt i hovedet og bundet op nu. det hele er meget lettere.
onsdag kl. 21:37 · Synes ikke godt om længere · 1
Malou Ventura Hehehe jaa fuldstændigt.
onsdag kl. 21:38 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen Hvad siger du nu til det her spørgsmål? 2) Kan du forklare hvad illusionen om jeg er, hvornår den starter og hvordan den virker?
torsdag kl. 07:51 · Synes godt om
Malou Ventura kan du forklar hvad illusionen om jeg er = kan du forklar hvad det falske jeg er? <--- er det sådan spørgsmålet skal fortåes? er ikke sikker på jeg ved hvad ordet illusion betyder.
torsdag kl. 10:30 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen ja, det er det samme
torsdag kl. 12:09 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen I går så du at 'jeg' aldrig har været der, der findes ikke noget 'jeg' - det er en illusion, noget du har troet var der
torsdag kl. 12:44 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen På den måde kan man sige der er en forskel på illusionen om jeg og 'falske jeg' - det falske jeg findes ikke, hvad med det sande jeg? Det findes heller ikke! Det er to fortællinger om hver sin halvdel af det samme nemlig, jeg. Og i går så du at 'jeg' slet ikke er der og aldrig har været der.
torsdag kl. 12:47 · Redigeret · Synes godt om
Malou Ventura der findes intet jeg. så der findes heller intet falsk jeg.
torsdag kl. 12:49 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen jeps
torsdag kl. 12:49 · Synes godt om
Malou Ventura Det er den stemme der kan høres i hovedet, den er der og vil altid være der, men den er et falsk JEG. når "jeg" dufter smager og høre lyde eller berøringer. de ting er der, men det er ikke mig der kan dufte, smage høre eller mærke , det er stemmen i hovedet der for signaler fra resten af kroppen . det er et falsk "jeg" der forbindes med disse ting. For at gøre en lang stil et en kort. Det hele er et falsk jeg. Jeg spiser ikke- Jeg drikker ikke- Jeg smager ikke- jeg går ikke- jeg sover ikke . hjernen sender signaler til kroppen og kroppen gør tingene pr automatik. det er falsk JEG gør disse ting.
torsdag kl. 12:51 · Synes ikke godt om længere · 1
Malou Ventura havde skrevet dette først men slettede det
torsdag kl. 12:51 · Synes ikke godt om længere · 1
Vivi Bruun Jespersen Er der noget sandt jeg?
torsdag kl. 12:52 · Synes godt om
Malou Ventura Nej
torsdag kl. 12:52 · Synes ikke godt om længere · 1
Vivi Bruun Jespersen Hvordan startede det falske jeg med at synes at det er mig der smage, siger, tænker?
torsdag kl. 12:55 · Redigeret · Synes godt om
Malou Ventura Det har været en vane igennem hele livet at man har trodet at at der var et jeg og at man var den der smagte den der sagde noget og den der tænkte osv.
torsdag kl. 15:23 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen Hvornår begyndte den vane? Er det en du er født med?
torsdag kl. 15:42 · Synes godt om
Malou Ventura Det er ikke en jeg er født med. jeg eksistere ikke.
torsdag kl. 15:56 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen ! Godt svar!!!
torsdag kl. 16:11 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen Hvordan føles det at se at du ikke eksisterer og aldrig har eksisteret?
torsdag kl. 16:12 · Synes godt om
Malou Ventura føles ? jeg kan ikke føle noget, det er bare det, det er.
torsdag kl. 16:19 · Synes godt om
Malou Ventura jeg kan ikke føle da jeg ikke eksistere.
torsdag kl. 16:22 · Synes godt om
Malou Ventura Hvem er så det er ikke kan føle?? tanken!
torsdag kl. 16:29 · Synes ikke godt om længere · 1
Vivi Bruun Jespersen Ok, da du opdagede at jeg ikke findes, hvad skete der så.
torsdag kl. 16:30 · Synes godt om
Malou Ventura så tændte der et lys.
torsdag kl. 16:32 · Synes ikke godt om længere · 1
Malou Ventura havde faktisk lyst til at gå ud i naturen.
torsdag kl. 16:36 · Synes ikke godt om længere · 1
Vivi Bruun Jespersen Hvordan ville du fortælle om det til en anden der ikke ved noget om det, men gerne vil vide noget?
torsdag kl. 16:36 · Synes godt om
Malou Ventura alt hvad du har trodet var dig, og trodet at du gjorde, Det er en løgn, Du eksistere ikke, stemmen i oppe i hovedet er ikke dig, når du "bange " for noget, så husk på hvor denne frygt kom fra til starte med, det var stemmen i hovedet et skabte den. så når stemmen siger: jeg er bange jeg tør ikke. så tror du at du er denne stemme. men det er jo bare en stemme , og ikke dig. det samme sker når "du" smager, dufter, og høre. det er hjernen der opfanger disse ting, og ikke "dig"
torsdag kl. 17:02 · Synes ikke godt om længere · 1
Malou Ventura Der kommer en usikkerhed indeni mig, det siger stemmen, som osse sagde at jeg skulle skrive dette.. <--- Hehe
torsdag kl. 17:02 · Synes ikke godt om længere · 1
Vivi Bruun Jespersen Og du så det smile
torsdag kl. 17:27 · Synes godt om · 1
Vivi Bruun Jespersen Hvad var det sidste skub der fik dig se at der ikke er noget jeg? Var der et specielt øjeblik hvor du så, eller skete det mere glidende? Hvad præcist skete der?
torsdag kl. 17:29 · Synes godt om
Malou Ventura Er ikke helt sikker, hvad der gjorde det.
I går kl. 11:50 via mobil · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen Kan du fortælle hvad der skete?
I går kl. 12:41 · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen Hvornår evt.
I går kl. 12:41 · Synes godt om
Malou Ventura Det skete bare. Havde lige rejst mig og pludselig gav det bare mening
I går kl. 13:05 via mobil · Synes ikke godt om længere · 1
Vivi Bruun Jespersen Når du siger 'Jeg', hvad mener du så?
I går kl. 13:28 · Synes godt om
Malou Ventura Vil sige kroppen. men det giver ikke mening for kroppen er ikke min,
for 20 timer siden · Synes godt om
Vivi Bruun Jespersen Nej kroppen er ikke din.....
Vivi Bruun Jespersen Så det henviser ikke til dig som person, dig som en selvstændig enhed...
Vivi Bruun Jespersen Hvad så?
Malou Ventura Ingen... når "jeg" spiser mad = Når ingen spiser mad
Vivi Bruun Jespersen så når du bruger 'jeg' 'mig' mit' min' refererer det til ingen?
for 19 timer siden · Synes godt om
Malou Ventura Ja lige præcis.
for 19 timer siden · Synes ikke godt om længere · 1
Vivi Bruun Jespersen Er der en der oplever, eller findes der kun oplevelse?
Malou Ventura der findes kun oplevelsen ...
Malou Ventura Men hvad ser denne oplevelse?
Malou Ventura det bliver vel bare set på? og ikke set af nogen?
Vivi Bruun Jespersen Ja, den opleves bare smile
Vivi Bruun Jespersen Du har nu svaret på det der kaldes de afsluttende spørgsmål. Jeg vil bedes tre andre guides kigge på dine svar for at få godkendelse af at du har set at 'jeg' ikke findes. Måske kommer der et par spørgsmål mere. Når du er godkendt får du adgang til forskellige grupper her på facebook, hvor du kan deltage i samtaler eller selv slå emner op. Det er grupper der er beregnet til at hjælpe, hvis der skulle komme spørgsmål eller tvivl. Du hører fra mig så hurtigt som muligt
for 19 timer siden · Synes godt om · 1

Return to “Other Languages”