Hi, de 'bedoeling' is eigenlijk dat je heel ontspannen, en spelenderwijs ont-dekt hoe gedachten komen en gaan (opkomend uit onbegrensde ruimte zoals je het noemde), en inderdaad het 'ikje' kan onderscheiden dat gedachten lijkt te 'pakken'.De gedachte komt spontaan. Dan wordt de gedachte ‘gepakt’ door het ikje en nog een keer bewust herhaald. Is dat de bedoeling?
Perfect in het kader van LU, je ziet waar het ik komt, en gaat, wat het ik feitelijk is. Kan je het illusoire nog eens in paar woorden weergeven?
Opnieuw prima dat je het onderscheid kan maken/zien. En in kader van LU, waar het ik 'inhaakt', het 'mechanisme'?Is het wel belangrijk bewust te zijn van iedere gedachte?
Het gaat niet zozeer om de gedachten alswel om de ruimte waarin ze verschijnen.?
De ruimte zien waarin alles verschijnt, etc. de focus/nadruk op dat aspect gaat wellicht wat voorbij het doel van LU,
(al hoewel het wel degelijk totaal gerelateerd is), ik stuur je misschien ook iets te veel aan op dat aspect. Er zijn echter zo veel mogelijkheden, online, realtime, teachers, centra, waar je je hier verder in kan verdiepen, op een manier die bij jou past. Dat proces rolt zichzelf verder uit.
Hier komen de verwachtingen weer in beeld waarover we 't al een paar keer hadden;Al voel ik nog geen ‘verlichting ‘
Wat zijn je verwachtingen, en in het kader van LU, en wie/wat koestert die verwachtingen?
Volgens mij had je al vrij snel door in de dialoog waar het ik vandaan komt, en heb je absoluut het inzicht om mee verder te kunnen. Onzekerheid hierover in het begin is volkomen normaal. Maar anders doen we nog wat oefeningen.Als ik jou goed begrijp denk jij dat ik er klaar voor ben ‘losgelaten te worden?’
Of je doet de vragen en we kijken naar de hand daarvan. Je kan ook noemen welke van de vragen nog twijfels oproepen, dan zoomen we daar samen eerst nog wat op in.