Hienoa, vähitellen erottelukyky tulee selkeämmäksi.
En ole varma ikoneista, mutta punainen tähti tarkoittaa, että seuraat ketjua ja sinulle tulee ilmoitus, kun vastaus saapuu.
Melkoinen kuviteltu paketti. Varmistetaan vielä muutama seikka tuosta. Kun vastaat niin tarkasta, miten asia todellisen havainnon kautta esittäytyy. Tunnista samalla mikä kaikki on pelkästään ajatusten muodostamia kombinaatioita, joita ei ole löydettävissä tässä hetkessä. Tämä siksi, että tulet täysin selkeäksi ajattelun rakentumisesta ja uskomuksista.Minä on "tavaratalo". Seillä on tuntemukset, aistit, ajatukset ja näiden tulkinnat eli ulkoaopitut mallit. Siellä on myös muistiarkisto, jonne on ladattu (tulkittujen) kokemusten lisäksi arvot, asenteet, roolit. Tulkitut kokemukset ja muistikuvat eli tarinat. Tarinat elävät omaa elämäänsä, minä seuraa niitä ja mallintaa jo koettuja kuvioita pysyen kussakin opitussa roolissa. Seillä on historia: ihmiskunnan, yhteiskunnan, suvun ja oma historia.
Melkoinen pakkaus.
Minä on sana. Onko tuntemukset, aistit, ajatukset ja niiden tulkinnat ja ulkoa opitut mallit minässä, vai ilmenevätkö ne ajatuksina ja aistimuksina?
Onko niille todellisessa havainnossa mitään tarkkaa pysyvää tukikohtaa, jossa ne ilmenevät?
Missä siellä on muistiarkisto? Missä se sijaitsee?
Miten muisti-ajatus eroaa muista ajatuksista?
Missä on minä, joka seuraa niitä?
Löytyykö mistään havaittavaa kohdetta kaikelle sille mitä kirjoitit yllä vai onko kyseessä pelkästään tarinaa eli ajattelua, mikä selittää ajattelua?
Koita vastata kaikkiin kysymyksiin nyt-hetkestä käsin ja havainnoi mitä ilmenee. Älä koita ymmärtää vaan koe.
Älä välitä vaikka tulisi vähän toistoa vaan tutki uudelleen ja uudelleen, kunnes asia on selvä.
Katso missä minuus eli minä tuntuu aistittuna vahvimmin. Mihin havaittavaan se kiinnittyy voimakkaimmin?
Mihin tunne erillisestä minusta samaistuu?
Älä vastaa ymmärryksestä käsin. Älyllisesti ymmärrät jo, että et ole mitään niistä, mutta tarkastele rehellisenä miltä asia oikeasti vielä tuntuu. Kuvaile sieltä käsin.
Onko nimi "Mirsoko" (oikea oma nimesi) persoona, identiteetti tai sama kuin minä, vai onko se vain yksi nimilappu, sijoitettuna osoittamaan kehoa, jonka tunnet?
Kuvaile miten keho ilmenee todellisten havaintojen kautta.
Mitkä aistit saavat kehon aikaan ja miten?
Jälleen älä mieti vaan tunnustele, havainnoi suoraan ja kuvaile havaitsemisesta käsin :)
Hienoa, jatka samaa tarkkailukeinoa. Kaikki ilmenee tapahtuu, tulee tehtyä, mutta ohjaajana ei toimikaan se, minkä olemme kuvitelleet olevan vastuussa elämästä.Tunne ilmenee, tunteita ilmenee. Äh, alkaa hymyilyttää - kyyneleet silmissä. :-) JOtenkin huvittavaa, hilpeää.
Vielä yksi harjoitus ja tee se konkreettisesti:
Kuvittele, että ojennan sinulle suuren painavan kurpitsan. Ota se molempiin käsiisi ja tunne sen paino käsissäsi.
Joudut pitelemään sitä molemmilla käsillä ja nyt vain tunne sen olemassaoloa hetki. Jos et jaksa pidellä sitä enää niin miten hankkiudut siitä eroon?
Kerro havaintojasi ja vastaus kokemisesta käsin.
Mukavaa päivää :)