Ontwaken

Dansk, Nederlands, Suomeksi, Portuguesa
LilaM

Ontwaken

Postby LilaM » Sat Apr 23, 2016 9:30 am

What brings you to Liberation Unleashed?:
Hallo, ik ben heel blij om te ontdekken dat deze website bestaat. Ik heb pas vorige week een link op FB gezien en heb het boek met de interviews gelezen. Ik ben erg blij om te merken dat het heel duidelijk gehouden wordt. Zonder franjes, rechtstreeks naar de waarheid.
Wat mij naar deze website brengt is dat ik dolgraag wil kunnen zien wat waarheid is. Het feit dat het op mijn pad komt, wil toch al veel zeggen he.

What are you looking for? What do you expect from this?:
Ik wil echt zo graag doordringen tot wat waarheid is, wie ik ben... Ik kan wel zien dat er geen IK is, en toch lijkt er wat te missen. Het lijkt of ik nu met mijn rug tegen de muur sta...

What is your background in terms of seeking and inquiry?:
Ik zoek op ieder mogelijke manier... Boeken lezen, satsangs gaan, you tube satsangs en interviews, mail sturen naar mensen waarvan ik denk dat ze mij kunnen helpen, opleidingen volgen, jullie website bekijken,...
Alles wat maar mogelijk is om verder te komen...

How ready are you to question your beliefs about who you are and see the truth no matter what? On a scale from one to ten (ten being most ready). : 11

momo

Re: Ontwaken

Postby momo » Mon Apr 25, 2016 9:04 am

Hai LilaM,

Welkom bij LU. Ik dring graag zonder franjes met door :) Als het wederzijds is kunnen we aan de slag.

Hieronder een paar "spelregels" op een rij. Lees ze even door en laat me weten of ze ok zijn voor je.

Liefs,
Anja

Dit zijn de "spelregels":

1. Je post elke dag minstens een maal, al is het alleen maar om te laten weten dat je nog meedoet.
  2. Ik ben geen (spirituele) leraar. Meer dan (ver)wijzen kan ik niet doen. Jij kijkt totdat het 100% duidelijk is.
  3. Over het algemeen zal ik vragen stellen, waarop jij onderzoekt, kijkt en zo eerlijk mogelijk antwoordt vanuit je directe beleving (zintuiglijke waarnemingen en waargenomen gedachten). Uitgebreide analyses, mentale gymnastiek en filosofische verhandelingen houden de zaak alleen maar op. Over directe beleving kun je lezen op:onmiddellijke ervaring 
  4. Antwoorden vereisen eenvoudige, ongekunstelde, eerlijke observatie. Er zijn geen goede of foute antwoorden.
  5. Zet alle filosofieën, leringen, overtuigingen opzij gedurende dit onderzoek. Bezoek geen satsangs, ook niet op youtube. Als je aan meditatie of yoga doet, kun je daar gerust mee doorgaan.
  6. Leer de quote functie te gebruiken. Zie hier voor instructies

Als je het nog niet hebt gezien,  hier is een introductie in het engels, onze vrijwaring en een video.

Als je kunt bevestigen dat je van bovenstaande kennis hebt genomen en dat het OK is dat ik je ga gidsen, dan kunnen we beginnen. Vink 'subscribe to this topic' aan in de blauwe balk onderaan deze pagina om een email bericht te ontvangen als ik geantwoord heb.

LilaM

Postby LilaM » Mon Apr 25, 2016 11:28 am

Dank je wel voor het snelle antwoord... Kijk er naar uit om aan de slag te gaan. De spelregels zijn ok voor mij

LilaM

Postby LilaM » Mon Apr 25, 2016 11:31 am

Dank je wel voor het snelle antwoord... Kijk er naar uit om aan de slag te gaan. De spelregels zijn ok voor mij
Groetjes Lila

momo

Postby momo » Mon Apr 25, 2016 11:53 am

... En ik zie dat je de quotefunctie ook al beheerst ...
Dank je wel voor het snelle antwoord...
Graag gedaan. Ik krijg zelf ook een melding als je gepost hebt. Ik hou dat dagelijks in de gaten, maar heb daarin geen vast ritme. Mocht ik even niet in de gelegenheid zijn te reageren dan zal ik je dat laten weten.

Voor we verder gaan: de laatste link moet zijn: hier is een introductie in het engels, onze vrijwaring en een video.

En dan nu:
On a scale from one to ten (ten being most ready). : 11
Ok, lets go! :)
(Noem ik je gewoon LilaM, Lila, of anders?)
Ik kan wel zien dat er geen IK is, en toch lijkt er wat te missen.
Lijkt dat alleen maar zo of is het ook echt zo? Wat zou er moeten zijn dat er nu niet is?
Ik wil echt zo graag doordringen tot wat waarheid is, wie ik ben...
Wat verwacht je dat er gaat veranderen als dat gebeurd is? Hoe gaat het voelen?

En heb je nog andere verwachtingen omtrent dit proces?

Liefs Anja

LilaM

Postby LilaM » Mon Apr 25, 2016 5:35 pm

Graag gedaan. Ik krijg zelf ook een melding als je gepost hebt. Ik hou dat dagelijks in de gaten, maar heb daarin geen vast ritme. Mocht ik even niet in de gelegenheid zijn te reageren dan zal ik je dat laten weten.

Voor we verder gaan: de laatste link moet zijn: hier is een introductie in het engels, onze vrijwaring en een video.

En dan nu:

Mijn naam is Lydia, dat voelt toch beter dan een fake naam
Lijkt dat alleen maar zo of is het ook echt zo? Wat zou er moeten zijn dat er nu niet is?

Wanneer ik in mezelf kijk, zie ik idd geen ik...wanneer ik met iemand in gesprek ga dan doe ik dat blijkbaar toch steeds vanuit een ik die allerlei meningen over vanalles heeft.
Wanneer ik stil ben, zie ik gedachten, gevoelens verschijnen en verdwijnen en is er ook geen ik. Maar ook hier weer, hoe doe je dat dan in een gesprek.
Had net op het werk een discussie en dan zeg ik allerlei dingen waarvan ik vind dat ik ze moet zeggen...maar dat zijn toch altijd mijn ideeën over iets?
Hoe zou ik nu kunnen functioneren zonder iets te zeggen?

Liefs Anja

LilaM

Postby LilaM » Mon Apr 25, 2016 6:40 pm

En dan nu:

Mijn naam is Lydia, dat voelt toch beter dan een fake naam

Wanneer ik in mezelf kijk, zie ik idd geen ik...wanneer ik met iemand in gesprek ga dan doe ik dat blijkbaar toch steeds vanuit een ik die allerlei meningen over vanalles heeft.
Wanneer ik stil ben, zie ik gedachten, gevoelens verschijnen en verdwijnen en is er ook geen ik. Maar ook hier weer, hoe doe je dat dan in een gesprek.
Had net op het werk een discussie en dan zeg ik allerlei dingen waarvan ik vind dat ik ze moet zeggen...maar dat zijn toch altijd mijn ideeën over iets?
Hoe zou ik nu kunnen functioneren zonder iets te zeggen?

Liefs Anja

LilaM

Postby LilaM » Mon Apr 25, 2016 6:48 pm

Hey Anja, ik heb het quote ding toch niet echt in orde...
Mijn antwoorden verschijnen dus met stuk en brok...
Wat ik verwacht dat er gaat gebeuren en hoe het voelt?

Ik ben er achter dat het niet altijd met toeters en bellen gebeurd, dat dacht ik namelijk wel de hele tijd.

Het is blijkbaar een verschuiving in perceptie...het gekke is, ik kan door mijn ogen naar de buitenwereld kijken...ze lijken dan van glas. Binnen en buiten is hetzelfde. Ik zie wat we zijn.
Maar het systeem in mij, ik noem het ook wel mijn software, blijft gewoon verder draaien. Ik lees wel eens dat dit volledig wegvalt. Betekent dat dan dat je geen reacties meer geeft?
Er is blijkbaar iets wat ik niet zie ...en soms is het zo duidelijk.
Soms voelt het moedeloos....

momo

Postby momo » Mon Apr 25, 2016 8:07 pm

Hey Lydia ... aangenaam :),

eerst even snel over:
ik heb het quote ding toch niet echt in orde...
Hihi...nee, dat gaat inderdaad wat anders dan bedoeld.

Je kunt twee dingen proberen:

1. post reply
2. met de cursor op de juiste plek gaan staan
3. tekst selecteren in de sectie 'VOORAFGAANDE BERICHTEN:' (naar beneden scrollen)
4. op de blauwe quoteknop drukken

OF

1. tekst selecteren
2. kopieëren (ctrl-C)
3. dan naar waar je de quote wil hebben
4. op de quote knop drukken en dan plakken (ctrl-V)

Klik eerst op 'Voorbeeld' voor je definitief verstuurd via 'Bevestig'. Zo zie je hoe de tekst eruit komt te zien en leer je hoe het systeem werkt.
(En als dat het allemaal niet doet kun je ook de codes voor de quote handmatig invoeren. Aan het begin en aan het einde van de quote. De codes krijg je te zien als je op de 'Quote'-knop drukt in de sectie 'PLAATS EEN REACTIE')

Op de rest van je bericht kom ik later of morgen terug en wat betreft dat somse moedeloze gevoel: dat komt regelmatig voor. Had ik ook (en heb ik soms nog steeds!) No worries of stress, blijf zacht en vriendelijk :)

<3

LilaM

Postby LilaM » Tue Apr 26, 2016 8:28 am

Hey Lydia ... aangenaam :),

eerst even snel over:
ik heb het quote ding toch niet echt in orde...
allee...nogmaals...test...haha
Je kunt twee dingen proberen:

1. post reply
2. met de cursor op de juiste plek gaan staan
3. tekst selecteren in de sectie 'VOORAFGAANDE BERICHTEN:' (naar beneden scrollen)
4. op de blauwe quoteknop drukken

OF

1. tekst selecteren
2. kopieëren (ctrl-C)
3. dan naar waar je de quote wil hebben
4. op de quote knop drukken en dan plakken (ctrl-V)

Klik eerst op 'Voorbeeld' voor je definitief verstuurd via 'Bevestig'. Zo zie je hoe de tekst eruit komt te zien en leer je hoe het systeem werkt.
(En als dat het allemaal niet doet kun je ook de codes voor de quote handmatig invoeren. Aan het begin en aan het einde van de quote. De codes krijg je te zien als je op de 'Quote'-knop drukt in de sectie 'PLAATS EEN REACTIE')

Op de rest van je bericht kom ik later of morgen terug en wat betreft dat somse moedeloze gevoel: dat komt regelmatig voor. Had ik ook (en heb ik soms nog steeds!) No worries of stress, blijf zacht en vriendelijk :)

<3

Ik doe dit om te proberen of het lukt

momo

Postby momo » Tue Apr 26, 2016 8:36 am

Ik begrijp het :)
Het is m nog niet helemaal. Je hebt nu quote in quote. Zorg dat de code tussen de vierkante haakjes alleen voor en achter dat deel staat wat je wilt quoten. Dan schrijf je je eigen reactie. En vervolgens selecteer je weer een nieuw stukje dat omgeven wordt door de codes.

Wat je ook mag doen is me de tekst inclusief. Codes pmen. Dan kan ik kijken hoe het eruit ziet en je een gecorrigeerde versie terug sturen. ..

Zet mij op! :)

momo

Postby momo » Tue Apr 26, 2016 8:36 am

Haha...zet m op natuurlijk :)

LilaM

Postby LilaM » Tue Apr 26, 2016 10:06 am

[quote="momo"]Ik begrijp het :)
Het is m nog niet helemaal. Je hebt nu quote in quote. Zorg dat de code tussen de vierkante haakjes alleen voor en achter dat deel staat wat je wilt quoten. Dan schrijf je je eigen reactie. En vervolgens selecteer je weer een nieuw stukje dat omgeven wordt door de codes.

Wat je ook mag doen is me de tekst inclusief. Codes pmen. Dan kan ik kijken hoe het eruit ziet en je een gecorrigeerde versie terug sturen. ..

Zet mij op! :)
[quote...is het zo dan?][/quote... Ik vind het eerlijk gezegd heel verwarrend]

momo

Postby momo » Tue Apr 26, 2016 10:31 am

Ik heb je een PM gestuurd :)

momo

Postby momo » Tue Apr 26, 2016 10:58 am

Nu is goed hoor, Lydia.

Return to “Other Languages”