Etsin opasta

Dansk, Nederlands, Suomeksi, Portuguesa
Petteri

Re: Etsin opasta

Postby Petteri » Mon Mar 25, 2013 5:07 pm

Alright.

Tuntuu siltä, että nyt olisi aika laittaa uudet vahvistuskysymykset:

1) Onko olemassa erillistä minää missään muodossa? Onko sellaista koskaan ollut?

2) Selitä yksityiskohtaisesti omasta kokemuksestasi, mikä erillisen minän illuusio on, miten se saa alkunsa ja miten se toimii. Kuvaa sitä siten kuin näet sen nyt.

3) Miltä tuntuu nähdä tämä? Mikä on ero siihen, mikä tilanne oli ennen dialogin aloittamista? Kerro muutaman viime päivän kokemuksestasi.

4) Mikä oli viimeinen asia, joka kallisti vaa'an ja sai sinut katsomaan?

5) Voitko päättää, valita tai kontrolloida elämän tapahtumia? Onko sinun mahdollista saada asioita tapahtumaan? Anna esimerkkejä omasta kokemuksestasi

6) Onko mitään lisättävää?

Liina

Postby Liina » Tue Mar 26, 2013 8:35 am

1) Onko olemassa erillistä minää missään muodossa? Onko sellaista koskaan ollut?
Ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan. Uskomus minästä on ollut, ja se on rapissut pois.
2) Selitä yksityiskohtaisesti omasta kokemuksestasi, mikä erillisen minän illuusio on, miten se saa alkunsa ja miten se toimii. Kuvaa sitä siten kuin näet sen nyt.
Se saa alkunsa heti syntymän jälkeen. Ympäristö nimeää asioita minälle kuuluviksi. Minun nenä, minun lelu, minä olen iloinen, minä olen yksin jne. Näin lapsi omaksuu tavan uskoa ja ajatella minän kautta. Ajatuksiin aletaan myös uskoa, jolloin minä kuulostaa hyvin todelliselta. Selostajaan ja ajatuksiin uskominen estää todellisuuden kokemisen tässä ja nyt. Minä on jatkuvasti vertaamassa ja analysoimassa, jolloin läsnäoleva hetki jää kokematta sellaisenaan.

Minä on kuitenkin vain ajatus ja tarina. Mitään erillistä minää ei ole. Olemme kaikki samaa energiaa.
3) Miltä tuntuu nähdä tämä? Mikä on ero siihen, mikä tilanne oli ennen dialogin aloittamista? Kerro muutaman viime päivän kokemuksestasi.
Tuntuu todellakin vapautuneelta. Tuntuu kuin ummehtuneessa vinttikomerossa olisi avattu ikkuna ja raikas ilma tulvisi sisälle. On ihmeellistä tarkastella maailmaa ilman minää, joka seisoo patsaana näkökentän edessä.
Tällä hetkellä koen helppoa ja hyvää oloa. Vastoinkäymisiä tulee, kuten ennekin, mutta niihin ei tule lähdettyä mukaan. Ne vain kulkevat ohi.

Aiemmin olin hyvin tuskissani ja ahdistunut, mutta se on nyt poissa. Aiemmin elin myös vahvasti menneessä ja tulevassa, nyt sekin on poissa. En melkein edes käsitä miten se on mahdollista. Tai se, että kaikki se uhrina oleminen, jossa olen elänyt aiemmin on poissa. Koko se painolasti, jota raahasin, on pudonnut. Olo on varsin kevyt.

Varsinkin eilen ja tänään on vain naurattanut, en edes tiedä miksi. Olen todella voinut ottaa vastaan kaiken sellaisena kuin se tulee, ilman analysointia tai arvottamista. Ajatuksiinkaan ei tule lähdettyä enää niin herkästi mukaan.
4) Mikä oli viimeinen asia, joka kallisti vaa'an ja sai sinut katsomaan?
Varmaankin se, kun alkoi ilmaantua kokemuksia siitä, kun ajatuksiin ei enää samaistunutkaan. Lopulta tärkeä oli myös se, että huomasin voivani olla uskomatta mihinkään.
5) Voitko päättää, valita tai kontrolloida elämän tapahtumia? Onko sinun mahdollista saada asioita tapahtumaan? Anna esimerkkejä omasta kokemuksestasi
En voi mitenkään päättää, valita tai kontrolloida mitään. Elämä tapahtuu. Minun ei ole mahdollista tapahduttaa mitään.

Lapsen saaminen on hyvä esimerkki siitä, miten asiat vain tapahtuvat. En voi päättä milloin haluan lapsen. En voi valita sukupuolta tai terveyttä. En voi kontrolloida milloin syntymä tapahtuu. En voi mitenkään kontrolloida sitä arkea, joka lapsen ympärillä tapahtuu. Sen todella huomaa,kun elää pienen lapsen kanssa. Asiat eivät menen niin kuin suunnittelee. Kaikki vain tapahtuu.

En voinut myöskään päättää, että näen minän harhaksi. En valitse pitäväni juoksusta. En voi kontrolloida sitä minkälainen päivästäni tulee.
6) Onko mitään lisättävää?
Kiitos Kiitos Kiitos!

Petteri

Postby Petteri » Wed Mar 27, 2013 8:25 am

Hyvä Liina! Pahoittelut hitaasta vastauksesta. Pistän vielä linkkiä muille oppaille ja katsotaan onko heillä vielä kysymyksiä.

Nyt nautiskele ja käy välillä vilkaisemassa ketjua onko konfirmointi tapahtunut tai onko kysymyksiä ilmaantunut vielä.

Return to “Other Languages”