Hej Vivi
Jeg går ud fra at du mener andre mennesker.
Oplevelsen er at vi er forskellige kroppe der bevæger sig, taler, sover, er vågne. Så længe der ikke knyttes an til tankerne har deres gøren og laden intet med mig at gøre.
Kh kitt
VELKOMMEN TVILE
Re: VELKOMMEN TVILE
Kære Kitt
Sandt nok :)
Når der ikke er et separat jeg, er der vel heller ikke et separat 'du'.
Er der en direkte oplevelse af at 'andre' har nogen bevidsthed?
Andre kan også være dyr o.s.v.
KH Vivi
Sandt nok :)
Når der ikke er et separat jeg, er der vel heller ikke et separat 'du'.
Er der en direkte oplevelse af at 'andre' har nogen bevidsthed?
Andre kan også være dyr o.s.v.
KH Vivi
Hej Vivi
Nej. I direkte oplevelse har andre, heller ikke dyr oa. en bevidsthed.
Når jeg overhører en samtale i supermarkedet om janteloven, kan det være mine tanker 'griber fat' i denne samtale og følger den, og det kan være at jeg sympatiserer med den ene eller den anden part og tror på at de begge to har en bevidsthed og VIL noget, men kun så længe jeg tror på mine tanker om historien der bliver fortalt. Det øjeblik jeg bliver opmærksom på at jeg tror på historien, vender den direkte oplevelse af fornemmelser og strømninger tilbage.
Hunde, katte og heste har ikke en bevidsthed, de er de fineste eksempler på fornemmelse-->reaktion. Der er ikke så meget pis med dem ;-)
Kh Kitt
Nej. I direkte oplevelse har andre, heller ikke dyr oa. en bevidsthed.
Når jeg overhører en samtale i supermarkedet om janteloven, kan det være mine tanker 'griber fat' i denne samtale og følger den, og det kan være at jeg sympatiserer med den ene eller den anden part og tror på at de begge to har en bevidsthed og VIL noget, men kun så længe jeg tror på mine tanker om historien der bliver fortalt. Det øjeblik jeg bliver opmærksom på at jeg tror på historien, vender den direkte oplevelse af fornemmelser og strømninger tilbage.
Hunde, katte og heste har ikke en bevidsthed, de er de fineste eksempler på fornemmelse-->reaktion. Der er ikke så meget pis med dem ;-)
Kh Kitt
Jeg har sendt dig en privat besked - se evt. under brugerkontrolpanel øverst på denne side.
KH Vivi
KH Vivi
Tillykke, du er igennem 'the Gateless gate' :)
Jeg har sendt en PM
Jeg har sendt en PM