Ulkoisesti kaikki on aika samalla tavalla. Sisäisesti sen sijaan on tapahtunut paljonkin. Löydän itsestäni uusia piirteitä, ja vanhoja pinttymiä on vain pudonnut pois. Aivan kuin olisi syntynyt uusia ajatusmalleja tai käyttäytymistapoja. Itsekseni en enää märehdi ja murehdi juurikaan, tai ainakin huomaan sen pian. Muiden ihmisten kanssa lähden edelleen helposti mukaan märehtimään. Harjoitan läsnäoloa melkeinpä koko ajan, mutta muiden ihmisten seurassa on vaikeampaa. Suurin muutos ja helpotus on kuitenkin siinä, että voin antaa asioiden tapahtua omalla painollaan.Kuvaile miltä elämä on nyt tuntunut prosessin jälkeen?
Voisi kai sanoa, että elämä tuntuu nyt kirkkaammalta ja täydemmältä. Sisältäen kaikenlaiset tunteet, joita voi vapaasti kokea.
En kyllä varsinaisesti odota mitään hyväksyntää. Voisin olettaa tuntevani pettymystä, koska se on ollut tapana, jos jostain ei pääse "läpi". En kuitenkaan ole varma tapahtuisiko enää niin, koska juuri tuollaisia vanhoja tapoja on jäänyt pois.Millaisia tunteita nousisi, jos hahmoasi ei hyväksyttäisikään vapautuneeksi?
Tälläisiä ajatuksia on ollut paljonkin. Suhtaudun niihin kuitenkin varauksella, koska mikään kiire ei ole. Mieleen pulpahtelee kaikenlaisia ehdotuksia, mutta koen ne kuitenkin vain ajatuksiksi. Olen lähinnä järjestellyt arvoja uudelleen ja pohtinut mitä annettavaa minulla olisi. Ja ainoa mihin tunnen vetoa on todellakin vain tämä hetki.Onko noussut ajatuksia, mitä tämän jälkeen? Minne suuntaan (projekti tms.) tunnet vetoa elämässä seuraavaksi?
Ammatillisesti elämäni uudelleen järjestely alkoi jo viime vuoden puolella. Prosessin jälkeen kiinnostukset ovat kuitenkin olleet enemmän ihmisissä ja auttamisessa, kun aiemmin selkeästi siinä mitä voin saada.
Sielu, henki, energia, tietoisuus... nimiä on paljon. En ole päätynyt käyttämään mitään nimeä. Ainakin rauha tuntuu tuossa "tilassa" vakaana ja pysyvänä. Ahdistus tuntuu enemmänkin kehossa ja ohimenevänä.Kuka tuntee nyt tämän rauhan tai ahdistuksen?
Kaikki kontrolli ei ole pudonnut pois, eli sitä on kyllä vielä. Vaikka odotukset ovatkin jääneet pois, niin välillä huomaan että vanha tarve hallita asioiden kulkua nostaa päätään. Esimerkiksi työ ja raha-asioissa. Siitä on kuitenkin helppo palautua "sallimiseen".Onko sinulla kontrollia mistään?
Oikeastaan kaikessa toiminnassa on nyt se ero, että huomaan sen, kun minä-ajatus vie mukaansa. Toisinaan saan olla jatkuvasti huomaamassa, mutta esimerkiksi ulkoillessa minä karisee itsestään pois.