Päkä - this is you thread, tämä on sinun ketjusi

Dansk, Nederlands, Suomeksi, Portuguesa
Iida

Re: Päkä - this is you thread, tämä on sinun ketjusi

Postby Iida » Sun Aug 19, 2012 7:23 pm

Hei Päkä,

kiitos vastauksistasi, niitä oli ilo lukea!

Pyydän nyt muita oppaita vilkaisemaan vastauksiasi ja palaan sitten asiaan, luultavasti huomenna tai ylihuomenna. Toisinaan toinen opas haluaa selvennystä johonkin sellaiseen, mitä itse en ole huomannut tai mikä itselleni on välittynyt eri tavalla tekstistä.

Kanssasi on ollut ilo työskennellä! Kuten itsekin sanoit, aika taisi kohdallasi todella olla kypsä.

Hyvää yötä!
Iida

Iida

Postby Iida » Sun Aug 19, 2012 8:19 pm

Hei Päkä,

Terveisiä toiselta oppaalta muutaman lisäkysymyksen muodossa:
Mitkä ovat suurimmat muutokset joita olet huomannut arkielämässäsi "ennen" ja "jälkeen"?
Onko tunne-elämäsi muuttunut?
Tunnetko pelkoa joissakin tilanteissa?
Onko perheesi huomannut mitään muutosta sinussa?
Vastaathan näihin kun ehdit.
Kiitos!

Iida

Postby Iida » Sun Aug 19, 2012 8:25 pm

Ja vielä tämä lause pisti silmään:
Minä on vain ajaus, ajatus johon olen samaistunut.
Tarkoitatko etät olet nyt samaistunut tuohon ajatukseen, vai että olet ollut samaistunut?

Mikä on se joka 'samaistuu ajatukseen'?
Mitä konkreettisesti tarkoittaa ajatukseen samaistuminen?

Iida

Paka

Postby Paka » Mon Aug 20, 2012 7:36 am

Mitkä ovat suurimmat muutokset joita olet huomannut arkielämässäsi "ennen" ja "jälkeen"?
Esim. viikonloppuna olin mukana puuhanaisena järjestämässä juhlia, joissa olen ollut ennenkin. Asiat sujuivat helpommin ja ilman ponnistelua, keveästi. Kaiken kiireen keskellä, kun tuli pieni tauko huomasin vanhan ajatuksen "minä olen tekemässä" nousevan - mikä nauru siitä syntyikään. Vanhoja ajtuksia/tunteita kyllä nousee, mutta jostain nousee myös huomio/kysymys. Onko näin? Jolloin ajatuksen näkee vain ajatukseksi.

Onko tunne-elämäsi muuttunut? Tunnetko pelkoa joissakin tilanteissa?
Edelleen tunteita (esim. pelko) nousee, mutta näen niiden osoittavan selvästi, johonkin ajatteluun. Tunne-elämä on paljon rauhallisempaa, kun ei tarvitse ottaa asioita henkilökohtaisesti. Kaikkea voi katsella paljon tyynemmin.
Huomaan myös, että entinen pakonomainen halu muuttaa itseäni ja muita alkaa hälvetä.

Onko perheesi huomannut mitään muutosta sinussa?
Tästä emme ole keskustelleet. Mutta huomaan, että on helpompi antaa myös muiden olla mitä ovat.

"Minä on vain ajaus, ajatus johon olen samaistunut." Jep, vanha tapa kirjoittaa. Tarkoitan minä on vain ajatus, johon olin samaistunut. Tosin tämäkin vanha ajatus saattaa edelleen nostaa päätään, kuka tietää.

"Mikä on se joka 'samaistuu ajatukseen'?"
"Mitä konkreettisesti tarkoittaa ajatukseen samaistuminen?"
=> ajatus siitä, että uskoo ajatukseen ja luulee vielä, että pitää toimia sen pohjalta.

- Päkä -

Iida

Postby Iida » Mon Aug 20, 2012 11:48 am

Kiitos Päkä!

Kuten itsellesikin näyttää olevan selvää, tämä on alku, ei päätepiste. Jokin on peruuttamattomasti toisin, mutta vanhat kaavat eivät aina muutu hetkessä.

Välillä tämä on kuin vauvan kävelemäänopettelua, kompasteluja tulee. Siksi meillä on facebookissa pari ryhmää, jotka on tarkoitettu minuuden läpi nähneille. Olet tervetullut niihin. Lähetän sinulle viestin yksityiskohdista, miten pääset mukaan, sekä hyviä tekstejä luettavaksi.

Tässä oli kaikki kysymykset tällä erää. Kiitos avoimuudestasi ja halustasi todella tutkia koko prosessin ajan.

Tämän ei tarvitse tarkoittaa yhteyden loppumista. Voit ottaa koska tahansa yhteyttä jos jokin mietityttää.

<3
Iida

Paka

Postby Paka » Mon Aug 20, 2012 12:48 pm

ISO KIITOS SINULLE IIDA JA KAIKILLE JOTKA OVAT TÄMÄN MAHDOLLISTANEET.

Return to “Other Languages”