Ik verwacht toch wel dat ik helemaal helder heb wat ik ben, wat dit is en hoe het werkt.
Wat je bent kan ik je niet vertellen, maar is het nu duidelijk wat je
niet bent?
Het wordt intellectueel wel begrepen geloof ik. Ik zie dat een ik niet echt te vinden is buiten gedachten, verhalen en overtuigingen om. Er is wel een Auke en een lichaam die die naam mee heeft gekregen. Auke wordt ook verantwoordelijk gehouden voor de acties die dat lichaam doet, de woorden die hij gebruikt. Auke heeft een lichaam die herkent wordt door anderen als het lichaam van Auke. Er is een verleden gekoppeld aan Auke en anderen kennen dat verleden. (soms weten ze meer over het verleden dan Auke zelf)
Er is dus een verhaal “Auke” en ik zie dat wanneer ik dat verhaal er afhaal dit lichaam er nog steeds is. Een Auke is het dus niet.
Wanneer ik alle ideeën er afhaal, zover me dat lukt, en kijk naar wat er op op dit moment gebeurd dan blijft er nog alleen een lichaam over of zelfs alleen sensaties van vingers (label) op het toetsenbord (label) druk van billen op de stoel, armen steunend op de tafel, beeld van computerscherm, letters, ontspanning, spanning, geluiden, veranderende beelden, woorden vormen zich, gedachten, ontspanning in het gezicht, diepe inademing, ...
Ik weet niet, ik zie wel dat in directe ervaring er minder “me” is.
Ik kan ook een “me” ervaren in directe ervaring zie ik. Lijkt wel een beetje op het verschuiven van aandacht naar mijn hoofd, een beetje naar achteren in mijn hoofd. Nee, meer gewoon aandacht dat naar achteren verschuift. Komen ook meer zinnen in mij op als “ik kijk”, "Ik type”, “mijn lichaam”.
Wat ervaar ik dan? Een soort ik gevoel. Waar is dat? In mijn hoofd en kijkt naar buiten, ziet de wereld van uit de ogen.
Ik stop even met schrijven weer.
wat dit is
Wat bedoel je met "dit"?
hoe het werkt
Wat bedoel je met "het"?
Met “dit” en “het” doelde ik op alles in mijn ervaring, het geheel, de wereld, leven. Helder hebben wat dit leven en Auke is.
aan de hand waarvan ik toen der tijd de avatar training ben gaan doen. Ik zou een onnoemelijke vrijheid krijgen en beschreef dat met het beeld van mijzelf in mijn blote billen over straat te gaan
Dat is lekker conc reet. Is het gelukt met AVATAR? Bij Jojo moet je toch wel een aardig eind gekomen zijn. En anders gaan we 's met een clubje, dat maakt het makkelijker, op een mooie zonnige dag. Of is dat vals spelen? Moet je het alleen kunnen?
[/quote]
Lijkt me fijn om met een groepje “vals te spelen” op zowel een mooie dan wel minder mooie dag :)