Rigtigt og forkert indebærer at der kunne være sket eller der kan ske noget andet end det, der er sket eller kommer til at ske. Men når der ikke er noget "jeg" til at træffe beslutningerne, kan der kun ske det der sker.Godt! Findes der rigtige og forkerte beslutninger? Træffer du i det hele taget beslutninger - og hvordan? Jeg mener ikke kun de store beslutninger i livet. Også valget mellem vanilje - og chokoladeis. Beslutninger hvornår kroppen skal bevæge sig ud af sengen om morgen...
Kan du beskrive hvordan sådan noget foregår?
Når beslutninger tilsyneladende træffes kan der komme tanker og billeder omkring fordele og ulemper. tanker som "jeg" ikke har valgt at tænke. Selv når tanken kommer "nu skal jeg beslutte mig for om jeg skal x", så er det en tanke der kommer. Der er ikke noget jeg til at starte processen.
Mht. is (mmmh), så er der en forestilling om at jeg bedre kan li' vanilje. Tilbød du mig en is nu, ville "jeg" nok vælge vanilje.
Ja!!! HA HA HA HA HAFor en person, som alligevel ikke findes :)
Ja, og gudskelov for at det ikke kan ske - jeg ville være totalt skizofren hvis jeg skulle være en blanding af alle de lærers væremåde. Ha ha.
Det er et fantastisk spørgsmål. tak for det. Det går rent ind. Det lader jeg lige simre i mig noget tid og vender tilbage med.En ting til: Hvordan/hvornår opleves der ikke enhed?