Je vraagt je af wat er nu weg moet vallen. Ik heb gewoon de ervaring van toen benoemd! De energie verbonden aan een illusie is ook een energie en kan in de ervaring wegvallen, niet? Er zijn voortdurend ervaringen die komen en gaan. En ok, er is de neiging om daaraan vast te klampen, ook menselijk, niet? Ook al wordt dit geschreven door leven zonder je, het is menselijk leven met ervaringen.
Juist een ervaring, ervaringen zijn niet waar we naar opzoek zijn, die zijn van voorbijgaande aard, waar het hier om gaat is te zien of er iets achter zit dat die ervaringen heeft. Mijn vraag blijft dus of er iets weg moet vallen of is gevallen? Is er iets veranderd?
Of dat menselijk is of niet is niet aan de orde, de vraag is of er een zelf is wat zich kan vastklampen...
En het is waar: er is geen afgescheiden zelf of Zelf waar zich deze ervaringen aan voordoen. En inderdaad, er is het gevoel dat er iets moet gedaan worden om dit te zien, anders had ik jouw hulp niet gevraagd, toch? Anders is deze conversatie volstrekt zinloos, toch? Het wordt gezien of niet, toch? Het is toch niet puur random, roulette: die ziet het puur toevallig, die zal het nooit zien, pure predestinatie?
Ik begrijp dat het gevoel er is dat er eerst iets voor elkaar gekregen moet worden om te zien wat je intellectueel al weet. Maar daar gaat het niet om, het gaat erom te zien hoe de vork nu op dit moment al in de steel steekt. Er hoeft dus niets te veranderen alleen gezien, doe jij zien/waarnemen?
Beeld je eens zo echt mogelijk in dat je je favoriete ijsje aan het eten bent, voel het koude ijs in je mond en proef het, hoe je het vasthoudt in je hand, hoe het de warmte van het hete weer van de afgelopen dagen even verlicht. Doe dit nu
sluit je ogen
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ok open je ogen, waar is je ijsje gebleven? Moest je er moeite voor doen om te zien dat er geen ijsje is noch was? Zou het met een zelf ook zo kunnen zijn, het lijkt heel echt, maar is het wel echt, was het wel ooit echt?
Het is niet menselijk leven en niet-menselijk leven, alles is leven!
Dit is geen conversatie om iets te veranderen aan jouw kant of om jou te helpen, enige doel is om kijken/ observeren te kunnen laten gebeuren, de woorden zijn daarin van secundair belang. Als je niets anders wilt dan de waarheid zien voorbij gedachten/woorden/concepten dan zal kijken/zien of er voorbij spiritueel of alledaags leven een afgescheiden zelf is of niet gebeuren...
Uiteindelijk is dit gesprek zinloos, aangezien wezenlijk niets veranderd afgezien van het zien, is er wel een zelf waar iets zinvol of niet zinvol voor kan zijn? Het antwoord kan alleen gegeven worden door daadwerkelijk te onderzoeken of wat Liberation Unleashed beweert daadwerkelijk waar is in het dagelijks leven, niet om wat je weet maar wat gezien wordt...
Je hebt geen controle over op welk exact moment en in welke omstandigheid zien gebeurt, het kan wel helpen op deze vraag die alle andere vragen feitelijk overbodig maakt te focussen. Wie? Is er een wie? Wat is dan wie? Waar zit wie dan?
Life