Ja, die boom. De wind. Luister niet langer naar mij, die boom vertelt je alles wat je weten moet. "The answer is blowing in the wind"
Het is even wennen. Elke ik-gedachte, zoniet
elke gedachte, is zowel een ontwenningsverschijnsel als een reminder: "Hoi, ik ben een gedachte. Ik besta wel, kijk maar ik ben er, maar ik ben leeg, achter mij zit alleen een concept, geen werkelijkheid"
Er komt een angst gedachte voorbij om niet terug te vallen in het zoeken.
Terugval is zeker mogelijk, maar het is gezien en kan nooit meer ongezien gemaakt worden, dus terugval is altijd tijdelijk. Dat geldt trouwens ook voor bliss-toestanden. Misschien kun je nog beter terugval dan extase hebben. Uiteindelijk is na de "ontwenningsperiode" alles weer heel gewoon.
zeer moe lichaam, irritatie gevoel
Kan zomaar zijn, dat allerlei emoties nu ineens hun kans grijpen om zich te manifesteren. Het "kan ik dit wel doen?", "zou eigenlijk niet moeten" en andere censuur-gedachten worden niet meer serieus genomen.
Ons proces was al een paar posts geleden beëindigd, maar ons gesprek nog niet. Daarom heb ik je nog niet aangemeld, want het eerste wat meneer de administrator dan doet is de draad afsluiten. Maar ik ga je nu aanmelden. Je kunt me altijd een berichtje sturen via dit forum en als je een facebook account aanmaakt (verzin een naam en gebruik een nietszeggende foto,
zoals deze jongen bijvoorbeeld) kun je toegang krijgen tot een aantal groepen. Of dat voor jou zinvol is kan ik niet beoordelen, je hebt al zoveel gedaan. Ik, dit ego, vind het wel fijn ergens bij te horen en uit te wisselen met gelijkgestemden. Vooral omdat er zelden een onvertogen woord valt of conflicten ontstaan en die lossen dan razendsnel op.
De beste manier om het inzicht "levend" te houden is mijns insziens gidsen, maar ook daar heb je helaas een facebook account voor nodig.
Laat me via een PB in dit forum weten of je een facebook account aanmaakt, dan geef ik dat door aan de administrator. Ook als er nog iets is wat je wilt bespreken, kun je me bereiken via dit forum.
Veel goeds en liefs op je pad,
Lex