Opastusta kaivataan...

Dansk, Nederlands, Suomeksi, Portuguesa
Nyyti

Re: Opastusta kaivataan...

Postby Nyyti » Wed Jan 28, 2015 10:11 pm

Istu tuolille, sulje silmät ja ajattele "MINÄ", "MINÄ"; "MINÄ" näe missä tämä tapahtuu, sitten ala kertomaan tarinaa mitä "MINÄ" olen, hitaasti ja rauhallisesti. Kerro itsellesi jokin koskettava tapahtuma jossa "minä-lasit" eli tunne minästä on ollut vahvasti länsä. Havainnoi myös tuntemuksia kehossasi.
Kun ajattelen MINÄ…MINÄ..MINÄ en näe/löydä tuota ajatusta. Esim. Kissa, auto, talo, jne. mitä tahansa ajattelen, ajatus tulee kuvana mieleeni ja se näyttää syntyvän muistin pohjalta. Mutta ”minä” ei synnytä mitään..pelkkää tyhjää, oikeastaan vain tuo sana m i n ä. Ei muuta. Ajatusteni muut kohteet siis kyllä pystyin näkemään ja tuntemaan, ihmiset ja asiat, ja erityisesti suhteeni tunteiden muodossa näihin. Samaistumisen tunne on se mikä tässä harjoituksessa nousi. Samaistun ja elän tunteita ja menneitä tapahtumia todeksi mielessäni tässä hetkessä.
Tarina herätti muistoja, jotka herättivät uusia muistoja ja monenlaisia tarinan ”sivujuonia”. Monet sivujuonteet olivat välillä myös selkeästi jonkinlaisia "ehkä totuuksia" asiasta, nämä nostivat selkeästi näitä monenlaisia tunteita pintaan. Uusista ajatuksista syntyi taas uusia ajatuksia ja tunteita. Pian alkoi kehittyä oikea tarinoiden verkosto, välillä aika monimutkainenkin. Nämä synnyttivät tunteita (liikutusta, iloa, ärtymystä, pelkoa..) Tunteet tuntuivat kehossa iholla kylminä väreinä, rintakehän alueella tai kasvoilla.
Pidä pieni tauko ja istu uudelleen tuolille ja sulje taas silmät, sitten kuvittele itse tapahtuma tällä kertaa ilman tarinaa, näe mitä tapahtui, koe tapahtuma ilman tarinaa minästä.
Tämä versio, oli aina hyvin yksinkertainen.. Tässä jälkimmäisessä versiossa, asiat tuntuivat hyvin neutraaleilta, jopa välillä vain ”kylmiltä faktoilta” – vain asioilta - näin tapahtui, piste! Niillä ei ollut ikään kuin merkitystä juurikaan, vaikka hetki sitten ”minä”-muodossa, ne nostivat moniakin tuntemuksia. Nyt ei siis noussut selkeitä tunteita, eikä myöskään keho reagoinut.

Paka

Postby Paka » Thu Jan 29, 2015 6:43 am

Kun ajattelen MINÄ…MINÄ..MINÄ en näe/löydä tuota ajatusta.
Kyllä löysit, näit miten sana minä muodoistui mielessäsi, ei ole tarkoitus visualisoida mitään kuvaa, kuten kissan, auton kohdalla teit, vaan havainnoida "MINÄ-ajatus"
oikeastaan vain tuo sana m i n ä.
Heureka, niin kuin tässä huomasit se on pelkkiä kirjaimia i ä m n aivoissa.
Samaistumisen tunne on se mikä tässä harjoituksessa nousi.
Aivan, uskominen tarinaan eli sanaan minä, saa aikaan tunteen erillisen olennon minän olemassaolosta. Pyydän edelleen tarkistamaan voitko luottaa ajatukseen ja tunteeseen?
Tämä versio, oli aina hyvin yksinkertainen..
Totuus on yksinkertainen! Miksi se ei riitä?

Tarkastele miten tai millä keinoin tai millä välineillä ihminen saa suoraa tietoa todellisuudesta, tästä hetkestä, tästä tilanteesta, tästä maailmasta?

Nyyti

Postby Nyyti » Thu Jan 29, 2015 9:21 pm

Pyydän edelleen tarkistamaan voitko luottaa ajatukseen ja tunteeseen?
Näihin ei voi luottaa! Molemmat ovat selvästi tarinaa ja välillä niin tiiviisti peräkkäin, että tuntuvat yhteen kietoutuneilta. Voin luottaa täysin ainoastaan suoraan puhtaaseen kokemukseen, joka tapahtuu aina NYT hetkessä.
Totuus on yksinkertainen! Miksi se ei riitä?
Totuus riittää :). Ja mielellään tämä yksinkertaisuuskin. En vain ole saanut siitä aiemmin tätä "omaa kokemusta". Tuo sotkeutuminen monimutkaisiin mielen seitteihin tapahtuu huomaamatta. Koen kuitenkin, että nykyään tulen tästä yhä selkeämmin tietoiseksi. "Havahdun" useammin tunteiden tai ajatusketjun keskeltä tähän hetkeen ja saan keskeytettyä nuo tarinat.
Tarkastele miten tai millä keinoin tai millä välineillä ihminen saa suoraa tietoa todellisuudesta, tästä hetkestä, tästä tilanteesta, tästä maailmasta?
Vain puhtaan "oman" kokemuksen kautta. Aistien (näkö, kuulo, maku, haju, tunto) kautta voin kokea tämän NYT hetken ja puhtaan kokemuksen.
Syvä hengitys ja erityisesti tämä hengityksen havainnointi on hyvä keino palautua kokemaan NYT hetkeä.
Aina kun voin siirtää huomion tietoisesti johonkin konkreettiseen, olemassa olevaan asiaan, mikä vie pois ajatuksista, tulen läsnäolevaksi. Olen yrittänyt opetella käyttämään mitä tahansa ääniä tai aistien välittämiä asioita ikään kuin ankkureina, jotka palauttavat hetkeen. Olen havainnut, että asiat jotka jollain tavalla arjessa ärsyttää, ovat sellaisia jotka häiritsevät ajattelemista ja ärsytyksen sijaan pyrin kiinnittämään näihin "häiriötekijöihin" kiitollisena huomion, että palauttivat huomion tähän hetkeen ja pois ajatuksen maailmasta.
Tietoinen toiminta, täysi keskittyminen menneillään olevaan hetkeen ja toimintaan tuo myös tämän NYT-hetken kokemuksen.

TÄNÄÄN TAIS TULLA TUO KOKEMUS, mitä tässä oon odottanu päätä seinään lyöden?!? :) :) :) :)
Tää ei sinänsä oo uutta, kun Moojikin on tästä noissa videoissa puhunut ja sinäkin olet tästä kertonut, mutta nyt vihdoin sain tästä selkeän kokemuksen. Jotenkin ”näin” selkeästi, että on täysin mahdotonta olla samaan aikaan ”minä” ja ajatus.
Se on joko tämä puhdas läsnäolo ja oleminen tai sitten se on pelkästään ajatteleminen.
Voi olla vain oleminen tai ajatteleminen. Mutta ei voi olla samaan aikaan ajattelijaa, ”minää”, joka ajattelee, sitä ei ole olemassa. ”Minä - ajattelija” on keskellä sitä ajattelemista se on osa sitä ajatusta. ”Minä ajattelen”, on siis täysi mahdottomuus.
Oon yrittänyt koko ajan ”nähdä” tätä ”minä ajatusta”, mutta koen sen mahdottomaksi, sillä tällä tasolla ei ole mitään "kahta erillistä". Ei ole ketään ”minää” joka näitä ajatuksia katsoisi tai ajattelisi.
Sanat sekoittaa tässä paljon, sillä ymmärsin koko ajan, että niitä ajatuksia pitää katsoa sivusta NYT-hetkessä, ja tätä olen yrittänyt tuskaan asti, kunnes nyt näen sen mahdottomaksi, sillä ei ole ”minää” joka niitä voisi katsoa.

Paka

Postby Paka » Fri Jan 30, 2015 7:41 am

”Minä - ajattelija” on keskellä sitä ajattelemista se on osa sitä ajatusta. ”Minä ajattelen”, on siis täysi mahdottomuus.
Hienoa, juuri näin! Kerro lisää kokemuksestasi.

Aistien (näkö, kuulo, maku, haju, tunto) kautta ihminen saa tietoa tästä hetkestä. Esimerkiksi tarkistaessaan mitä tavaroita on pöydällä. Seuraavaksi tarkastellaan mikä on tässä arjessa, tässä hetkessä, olemassa olevaa eli ”totta” ja mikä on mielikuvituksen tuotetta.

Muista että todellista on se, mikä ei katoa vaikka lakkaat uskomasta siihen eli ei tarvitse ajatusta.
Tarkastele seuraavaksi kuinka todellisiin / olemassa oleviin / konkreettisiin asioihin seuraavat sanat viittaavat?
a. muki
b. yliopisto
c. mörkö
Mihin ryhmään laittaisit minän?
Jos et pysty aistimaan minää konkreettisilla aisteilla, niin mikä minä on?
on täysin mahdotonta olla samaan aikaan ”minä” ja ajatus.
?? sanat ovat tosiaan hankalia, kerro tarkemmin mitä tarkoitat. Minä sanoisin että "minä" on vain pelkkä ajatus/mielikuvituksen tuote eli ei ole todellinen, olemassa oleva!.
oleminen tai sitten se on pelkästään ajatteleminen.
Ja katsoessasi vielä tarkemmin huomaat että oleminen on kaiken aikaan, mikään ei voi sitä poistaa. Kuken taivaskin on kaiken aikaa, vaikka pilvet peittävät sen aika-ajoin.

Nyyti

Postby Nyyti » Sat Jan 31, 2015 12:10 am

Nyyti wrote:”Minä - ajattelija” on keskellä sitä ajattelemista se on osa sitä ajatusta. ”Minä ajattelen”, on siis täysi mahdottomuus.
Kerro lisää kokemuksestasi.
Hah, olin tekemässä kunto-ohjelmaa, kun yhtäkkiä ”näin” tämän ajatusrykelmän, tai oikeammin sanottuna oivalsin, koin tämän. Oivallus tuli jotenkin sitä kautta, että en voi katsoa ajatuksia suoraan NYT-hetkessä, en pysty siihen. Se tulee tietoisuuteen ikään kuin viiveellä. On vain ajatteleminen, mutta ei ketään, joka näitä ajatuksia siinä hetkessä katsoo, ei ole ketään joka niitä ajattelee. Nyt oikeastaan vasta ”todella” koin ja näin nämä 2 eri maailmaa. Ja samalla tuo ”minän” mahdottomuus tuli näkyväksi. Se on jotenkin niin yksinkertainen, että on hämmentävää, kuinka tässä on mennyt näin pitkään, etten ole tuota nähnyt. Ainakaan tuo liika yrittäminen ja ”pitäisi” asenne ei asiaa auttanut. Ja kun tämän vihdoin havaitsin, olin tekemässä jotain aivan muuta kuin tätä, niin se vaan vierähti tietoisuuteen nähtäväksi, eli ei ollut mitään yrittämistä.
Muista että todellista on se, mikä ei katoa vaikka lakkaat uskomasta siihen eli ei tarvitse ajatusta.
Tarkastele seuraavaksi kuinka todellisiin / olemassa oleviin / konkreettisiin asioihin seuraavat sanat viittaavat?
a. muki
”Muki” on nimi olemassa olevalle esineelle, jolla ois tarkotus juoda. Se on todellinen, konkreettinen.

b. yliopisto
”Yliopisto” sanana itsessään on abstraktimpi käsite eräänlaiselle korkean tason koululaitokselle, jota välttämättä ei voi konkreettisesti ”nähdä”. ”Yliopisto” voi olla myös nimi rakennukselle, joka on hyvin konkreettinen ja todellinen.

c. mörkö
Mörkö on mielikuvituksen tuotetta. Ajatus jostain pelottavasta olennosta, jota ei oikeasti ole olemassa.
Mihin ryhmään laittaisit minän? Jos et pysty aistimaan minää konkreettisilla aisteilla, niin mikä minä on?
C. Minä on ajatus, mielikuvituksen tuotetta, se ei ole todellinen.
Nyyti wrote:on täysin mahdotonta olla samaan aikaan ”minä” ja ajatus.
?? sanat ovat tosiaan hankalia, kerro tarkemmin mitä tarkoitat.
Tarkoitan tällä sitä, että ei voi olla erikseen samaan aikaan ”minää”, joka katsoo ajatusta.
Tai ei voi olla ”minää”, joka ajattelee ajatusta.
Minä on tässä ajatuksessa mukana, usein pääroolissa:), mutta aina vain ajatuksena, ei todellisena.

”Sana sekaannuksella” tarkoitan, että välillä näissä prosessin ohjeissa sanottiin, että ”katso ajatusta NYT hetkessä”. Ja ymmärsin, että tämän pitäisi olla mahdollista, katsoa ajatuksia sivusta NYT, ikään kuin katsoisi elokuvaa. Että on joku, joka katsoo ja että on jotain mitä katsotaan. Ja tätä yritin, yritin, yritin, kunnes koin sen mahdottomaksi. Oleellinen oivallus oli, että ajatuksen voin havaita vain viiveellä, en voi katsella ajatuksiani NYT-hetkessä suoraan, se on mahdotonta. Ei ole ”minää” joka voisi katsoa. On vain puhdas oleminen ilman ajatuksia tai sitten on ajatteleminen, ei ole konkreettista katsojaa tai ajattelijaa, joka voisi katsoa tai ajatella.
Tätä on vähän vaikea kuvata sanoin, mutta itselleni se on enemmän jonkinlainen havaitseminen tai kokeminen, kuin ihan konkreettinen katsominen. Tämä ainakin ”minua” sotki, sillä yritin vain nähdä, nähdä, nähdä…
No, millä sitä sitten kukin nimittää, niin koen, että nyt se on nähty, koettu, havaittu.
Minän harha: CHECK! :) :) :)
Ja katsoessasi vielä tarkemmin huomaat että oleminen on kaiken aikaan, mikään ei voi sitä poistaa.
Kyllä. Jos ei olisi mitään olemista, olemassaoloa, ei olisi mitään ajatuksiakaan.
Tarkoitan, että on tämä ”hiljainen oleminen” ilman ajatuksia ja sitten on tämä ajatusten maailma, ajatteleminen.

Paka

Postby Paka » Sat Jan 31, 2015 8:47 am

Tässä LU:n prosessin "viimeiset kysymykset". Vastaa niihin huolella ja kattavasti (pitkähkösti, niin että ajattelusi tulee vastauksista näkyviin) sen mukaan miten tällä hetkellä näet ja koet. Sen jälkeen pyydän muita oppaita (toivottavasti löytyy) vilkaisemaan tätä ketjua ja he saattavat vielä kysyä sinulta jotain, jos huomaavat sellaista, mitä vielä olisi hyvä tässä yhteydessä selventää.

1) Onko olemassa erillistä minää missään muodossa? Onko sellaista koskaan ollut?

2) Selitä yksityiskohtaisesti omasta kokemuksestasi, mikä erillisen minän illuusio on, miten se saa alkunsa ja miten se toimii. Kuvaa sitä siten kuin näet sen nyt.

3) Miltä tuntuu nähdä tämä? Mikä ero siihen, mikä tilanne oli ennen dialogina aloittamista, kerro muutaman viime päivän kokemuksistasi?

4) Mikä oli viimeinen asia mikä kallisti vaa’an ja sai sinut katsomaan?

5) Voitko päättää, valita tai kontrolloida elämän tapahtumia? Onko sinun mahdollista saada asioita tapahtumaan? Anna esimerkkejä omasta kokemuksestasi.

6) Onko mitään lisättävää

Nyyti

Postby Nyyti » Sat Jan 31, 2015 11:23 pm

Ohhoh!!
Otan näille kysymyksille aikaa vähän enemmän, eli laitan vastausta tulemaan vähän tuonnempana..

Paka

Postby Paka » Tue Feb 03, 2015 7:55 am

Hei,

Miten menee? Odottelen innokkaasti vastauksiasi viimeisiin "virallisiin" kysymyksiin.

Tämä ”ei-tietämisen” tila on ihmisen luonnollisin/omin tila, eli tämä on aluton ALKU luonnollisemmalle elämiselle ja olemiselle. Tästä oivalluksesta voi seurata monia hienoja asioita ja usein ne pystytään pukemaan myös sanoiksi, kuten monista ”pyhistä” kirjoituksista tiedämme. Mutta heti kun ajatukseen taas jälleen kerran USKOTAAN, – Nyt minä tiedän, olen oivaltanut, nyt ymmärrän tämän tms. – lyödään taas uusi nimilappu ja mysteeristä tulee käsite, teoria, uskonto eli tarina joskus menneisyydestä koetusta hetkestä. Mikä peittää taas tosiolemuksen. Tärkeä on muistaa että erilaisia epäilyksen yms. tunteita saattaa nousta edelleen ja ne ovat ihan ok.

Onneksi minkä tahansa ajatuksen tai tuntemuksen kohdalla voi aina kysyä:
Olenko aivan varma että asia on niin kuin ajatus tai tunne antaa ymmärtää? Mistä voin tietää aivan varmaksi?

Nyyti

Postby Nyyti » Tue Feb 03, 2015 10:11 pm

Hei Päkä!
Hyvää kuuluu :)
Oon tässä vähän makustellu näitä fiiliksiä ja vähän haen sanoja, jos nämä nyt on ”viimeset viralliset vastaukset”.Tuntuu, jotenkin hyvältä hetki hengähtää, kun oli aika intensiivistä toi prosessi, eli pihtaan vielä hetken ja laitan vastaukset viimestään viikon loppuun mennessä. Ei mitään sen kummempaa, mutta ihan kiva hetki vielä katella ja fiilistellä...:)

Nyyti

Postby Nyyti » Fri Feb 06, 2015 11:07 am

Tässä nyt viimein näitä vastauksia, sori kun hieman kesti. Jotenkin oli vaikea sanoilla kuvata noita kokemuksia, joten hieman sekavaa tuo kirjotus, mutta eiköhän siitä jonkun tolkun saa.
1) Onko olemassa erillistä minää missään muodossa? Onko sellaista koskaan ollut?
Erillistä minää ei ole olemassa. ”Minä” on vain ajatus tai se on osana ajatusta. Erillistä konkreettista ”minää” ei ole, eikä ole koskaan ollut olemassa.
2) Selitä yksityiskohtaisesti omasta kokemuksestasi, mikä erillisen minän illuusio on, miten se saa alkunsa ja miten se toimii. Kuvaa sitä siten kuin näet sen nyt.
Tällä hetkellä näen tämä ”minän illuusion” seuraavalla tavalla...

On olemassa ns. kaksi erillistä maailmaa, joiden kautta koen olemisen. Toinen maailma on ilman ajatuksia. Tässä maailmassa ja tämän maailman kautta tapahtuu ”puhdas kokeminen”. Aito kokeminen aistien kautta, jossa ei ole mitään sanoja tai ajatuksia. On vain puhdas kokeminen, oleminen, jossa asiat vain tapahtuvat. Tämän koen todelliseksi maailmaksi.
Toinen maailma on ajatusten maailma. Tämä on yksinkertaisimmillaan sanottuna, että on vain ajatteleminen. Tämä ajatusmaailma usein sulautuu puhtaan kokemisen ja olemisen maailmaan siten, että mieli rupeaa nimeämään näitä ”puhtaita kokemuksia”. Se ikään kuin omii ja ryöstää nämä kokemukset itselleen. Se nimeää ne (tuo on auto, tuo on puu jne..), sitten se rakentaa suhteen kohteeseen (minä katson, minä kuulen, minä tein…) lisäksi se limaa asioihin jonkinlaisen omistus suhteen (tuo minun, minä omistan tämän.. jne), joka nostaa usein jonkin tunnesuhteen näiden asioiden välillä. Mitä ns. läheisempi kohde on, sitä herkemmin se nostaa tunteen.
Nämä kaikki nimeämiset ovat siis vain eräänlaisia mielenluomia nimilappuja, joita sille on ulkopäin opetettu. Kaikki nämä nimilaput se hakee muistista.
Samanlainen nimilappu on tämä minä-ajatus, jonka kautta mieli luo suhteen kohteeseen. ”Minä” on siis vain kuvitteellinen ajatus, toisin sanoen valheellinen nimilappu kokijalle. Kokijalle, jota ei ole olemassa todellisuudessa, joka on vain ajatus. Se tuntuu hyvin todelta, koska se on niin lähellä/sulautunut tähän puhtaaseen olemiseen.
Tämä ajatusmaailma on siis valheellinen, se on vain tulkinta todellisesta maailmasta. Todellinen maailma on aina NYT hetkessä ja se on mahdollista kokea puhtaan kokemisen kautta. Ajatteleminen on aina jäljessä todellista suoraa kokemusta. Ajatukset ovat aina yhteydessä menneeseen tai tulevaan. Ajatukset itsessään ovat aina jollain tavalla menneessä, sillä ne tulevat muistista, jotain mitä olen nähnyt, kuullut, lukenut, oppinut yms. En voi ajatella jotain, mitä en ns. tiedä. En voi ajatuksella ymmärtää jotain mitä en ole jollain tavalla kokenut.
Sisäisessä maailmassa kaikki ajatukset syntyvät itsestään. Ne syntyvät jostain nimeämättömästä, elävät hetken ja katoavat jonnekin, jota en osaa myöskään nimetä. Ei siis ole ajatusten keksijää. Ne ovat vain omanlaisiaan energeettisiä ilmiöitä, jotka tulevat useimmiten kuvina tietoisuuteen. Näin ollen ei ole myöskään ketään, joka näitä ajatuksia keksii tai ajattelee. Ne vain elävät hetken ja katoavat. Ei ole erikseen ajatusten ajattelijaa, eikä toimintojen kokijaa. Kaikki tämä on pelkkää ajatusta.
3) Miltä tuntuu nähdä tämä? Mikä ero siihen, mikä tilanne oli ennen dialogin aloittamista, kerro muutaman viime päivän kokemuksistasi?
Näkeminen tuntui hurjan vapauttavalta. Aluksi nämä näkemiskokemukset tuntuivat aika hulluiltakin, sillä ne avasivat ihan uudenlaista maailmaa, kun mihin olin aiemmin uskonut. Myöhemmin ne alkoivat tuntua ihan loogisiltakin, ja yllättävän yksinkertaisiltakin.
Tämä on nyt aika tuore juttu vielä ja ajatustasolla tapahtuu yhä välillä tätä samaistumista, tuntemus, että ”minä tein”, ”minä ajattelin” tai ”minä valitsin” jotain. Pysähtyessäni katsomaan, harha on nyt helpompi nähdä. Tunnereaktioita toki syntyy yhä, mutta koen, että en samalla tavalla takerru ja jää niihin kiinni. Niillä ei ole samanlaista otetta kuin ennen.
Mitään järisyttävää tässä ei ole tapahtunut, ja kuitenkin paljon. Koen arjen olevan suht samanlaista kuin ennenkin, mutta joiltain osin rauhaisampaa ja myötätuntoisempaa, jotenkin vapaampaa. Tämä on toki tässä vasta just tapahtunut, eli mielenkiinnolla havaiten elämää tästä eteenpäin.
Tämä kaikki ”järjellinen” asioiden ymmärtäminen ja oppiminen on ollut myös hyvin kiintoisaa ja koen myös ajatusten tasolla oppineeni paljon, mutta tärkein anti on ollut näiden asioiden näkeminen ja kokeminen todellisena NYT hetkessä, vasta nämä ovat vieneet todella ”eteenpäin”.
4) Mikä oli viimeinen asia mikä kallisti vaa’an ja sai sinut katsomaan?
Pitkäaikainen sitoutuminen, piti nämä asiat läsnä päivittäin pidemmän aikaa. Tänä aikana ns. opin paljon asioita mielen toiminnasta, ja välillä esteenä oli se, että yritin liikaa järjellä ymmärtää näitä asioita. Se tuotti turhaumaa. Oleellisimmat oivallukset tulivat tämän katsomisen kautta.
Aluksi tuli hiljalleen havaintoja siitä, kuinka ajatukset syntyvät itsestään, enkä ole ”itse” niitä synnyttämässä…sitten aloin havaita, että en ole kehoni..jne..
Oleellista oli havaita, että en voi suoraan katsoa ajatuksia, en voi olla näiden ajatusten katsoja ja kokija. Havainto, näkeminen ja oivallus voi tapahtua vasta ajatuksen jälkeen, tavallaan pienellä viiveellä. Tämä oivallus oli hyvin oleellinen, sillä tässä oivalsin ettei ole ketään, ei minää, joka niitä ajatuksia katsoo, kaikki on vain yhtä ajatusta – ”minä” mukaan lukien.
Tämä viimeisin merkittävin oivallus ja ns. näkeminen oli tämä, että on vain tämä oleminen ilman ajatuksia ja sitten on tämä ajatteleminen, ei ole minää, joka ajattelee tai katsoo ajatuksia, on vain ajatteleminen. Sitä on vaikea selkeästi sanoilla kuvata, sillä olin sen ymmärtänyt jo aiemmin järki tasolla, mutta kunnolla kokemukseksi se tuli vasta paljon myöhemmin. Ei ole olemassa erillistä ajattelijaa, vaan se ajattelija on siinä ajatuksessa sisällä, ikään kuin kokemassa sitä ajatuksessa, mutta pelkkänä ajatuksena, osana ajatuksia.
Tämä merkittävin näkeminen tapahtui kesken kuntoilun, kun en edes mitenkään pyrkinyt katsomaan tai ajattelemaan asiaa. Tämä näky vaan ikään kuin ”ilmestyi” eteeni. Koen, että tähän liittyy se, ettei tuossa hetkessä ollut mitään yrittämistä ja se auttoi tämän kokemuksen näkyväksi tulemista.
5) Voitko päättää, valita tai kontrolloida elämän tapahtumia? Onko sinun mahdollista saada asioita tapahtumaan? Anna esimerkkejä omasta kokemuksestasi.
Ei ole mitään ”minää”, joka näitä päätöksiä tai valintoja tekee. Ei ole valitsijaa. Ei ole ”minää” joka saa asiat tapahtumaan. Asioita ja valintoja tapahtuu, mutta ei ole konkreettista toimijaa joka tämän valinnan tai päätöksen tekee. Tämä on samaa asiaa, kuin mitä äsken yllä kuvasin pidemmästi.
6) Onko mitään lisättävää
Päkä! Olen hyvin, hyvin , hyvin kiitollinen!!! Kiitos, että lähdit oppaaksi alun perinkin! Tämä Suomi-osasto näyttää elävän aika hiljaiseloa, joten olen hyvin kiitollinen, että sain sinut oppaaksi! Kiitos kaikesta opastamisesta ja opettamisesta! Kiitos kärsivällisyydestä ja rauhoittelusta, turhaumaa tuppas välillä aikalailla :). Kiitos, että sait ”minut” katsomaan. Voin rehellisesti sanoa, että tämä prosessi on muuttanut tapaani katsoa maailmaa ja elämää monella tavalla ja ennen kaikkea lopullisesti, eli tämä on ihan valtavan suuri asia. Kiitos, Kiitos, Kiitos!!!!

Paka

Postby Paka » Mon Feb 09, 2015 5:55 am

Kiitos että sain olla oppaanasi Nyyti, nyt pyydän muita oppaita katsomaan tätä ketjua.
He saattavat tehdä lisää kysymyksiä, joten jäädään odottamaan.

Kiitän sinua erityisesti vahvasta situtumisesta ja rehellisyydestä :)

Paka

Postby Paka » Fri Feb 13, 2015 11:35 am

Hei Nyyti,

Kolme muuta opasta ovat katsoneet tämän ketjun ja se on hyväksytty.

Lähetin sinulle yksityisviestiä. Saitko viestini?
Jos et niin laita minulle yksityisviestinä fb tilisi, niin saadaan tämä ketju eteenpäin.

t: Päkä

Nyyti

Postby Nyyti » Fri Feb 13, 2015 3:58 pm

Hei Päkä.
Sain vasta viestisi. Vastailin sinne enemmän.
Tässäkö tää nyt sitten on... Kummallista... :)
Suuri kiitos ja näkemiin...

Nyyti

Return to “Other Languages”