Ja tak :) Har lige læst dine spørgsmål igennem og synes de er vildt irriterende :) Så der er nok noget at kigge nærnmere på for mig :)OK, lad os kigge lidt nærmere på det.
Det ved jeg ikke. Jeg kan sagtens se at der ikke er en Karen – der er kun en bunke overbevisninger som noget knytter sig til. Men hvad der så er den direkte oplevelse ved jeg ikke. Overbevisningerne findes jo heller ikke – de er jo bare overbevisninger om overbevisninger – altså intet. Så jeg ved ikke hvad der er…?? Intet??Du skal ikke tro på det eller ej. Du skal kigge om der er et separat jeg. Er der en Karen. Hvis der er er denne Karen så dig? Hvis der ikke er en Karen, hvad er der så?
Jeg ved ikke rigtig hvad du mener med direkte oplevelse? Altså den direkte oplevelse lige nu er: hænder skriver på tastatur, tanker, gulvtæppe, støtte…. Men alle disse ting er jo også bare overbevisninger om hænder, gulvtæpper osv.Er det svaret? Foregår der intet? Er det en tanke? Er det direkte oplevelse?
I situationen i går var det MIG der følte at jeg mistede…Hvad føles det at der mistes?Det er som at miste
Og ja tomheden var bare nogle tanker om en følelse der måske slet ikke var en følelse.
Tak, jeg bliver altid lidt bedre tilpas når jeg har arbejdet herinde det er virkelig luksus at have dig til at stille irriterende spørgsmål der forstyrrer mig nok til at jeg tænker lidt ud af boksen. Bare det at jeg i to sekunder ser at det ikke er MINE hænder på tastaturet men bare hænder på tastatur, eller overbevisning om hænder på tastatur, eller måske bar et billede, eller slet ingen ting… er utroligt befriende.
Tak Vivi :)
Kh Karen