Hej Vivi
Det separate jeg, som ikke findes, består af tanker som kommer og går.
Kh Pernille
Dette er din tråd Pernille
Re: Dette er din tråd Pernille
Hej Pernille
Det gør det nemlig.
Hvad med sindet, hvad består det af?
KH Vivi
Det gør det nemlig.
Hvad med sindet, hvad består det af?
KH Vivi
Hej Vivi
Sindet eksisterer ikke - det er bare tanker :-)
og når der ikke er tanker, så er det den direkte oplevelse.
Kh Pernille
Sindet eksisterer ikke - det er bare tanker :-)
og når der ikke er tanker, så er det den direkte oplevelse.
Kh Pernille
Hej pernille
Hvad med tankerne er de ikke direkte oplevet?
Giv nogle konkrete eksempler på, hvordan det opleves i dagligdagen, at der ikke er noget separat jeg.
KH Vivi
Hvad med tankerne er de ikke direkte oplevet?
Giv nogle konkrete eksempler på, hvordan det opleves i dagligdagen, at der ikke er noget separat jeg.
KH Vivi
Hej Vivi
Jeg oplever ofte at tankerne ikke blir oplevet direkte, fordi jeg blir opslugt af dem.
Imens tankerne har overtaget er jeg afskåret fra omverdenen og lever i en tåge af tanker, indtil jeg blir opmærksom på det.
Mere kan jeg vist ikke sige i dag, og jeg ved heller ikke om det er et svar dit spørgsmål..
mvh Pernille
Jeg oplever ofte at tankerne ikke blir oplevet direkte, fordi jeg blir opslugt af dem.
Imens tankerne har overtaget er jeg afskåret fra omverdenen og lever i en tåge af tanker, indtil jeg blir opmærksom på det.
Mere kan jeg vist ikke sige i dag, og jeg ved heller ikke om det er et svar dit spørgsmål..
mvh Pernille
Hej Pernille
Næ, jeg ved heller ikke om det er svar på mit spørgsmål, men det er det der svares :)
Hvordan oplever du i hverdagen, at der ikke er noget separat jeg. Kan du komme med et par eksempler?
Ved madlavning, ved ophold i naturen, bilkørsel, samtale osv, hvordan opleves det så at der ikke er noget separat jeg ?
KH Vivi
Næ, jeg ved heller ikke om det er svar på mit spørgsmål, men det er det der svares :)
Hvordan oplever du i hverdagen, at der ikke er noget separat jeg. Kan du komme med et par eksempler?
Ved madlavning, ved ophold i naturen, bilkørsel, samtale osv, hvordan opleves det så at der ikke er noget separat jeg ?
KH Vivi
Hej Vivi
På denne årstid hvor naturen springer ud og alt er smukt, så blir jeg let overvældet af oplevelsen og så er der intet jeg..
Når jeg er sammen med andre mennesker, så er jeg spontan og helt til stede i oplevelsen, så der er intet jeg.
Når jeg er igang med praktiske gøremål, som havearbejde, rengøring, så blir det gjort og der er intet jeg.
Jeg ser nu, at der det meste af dagen ikke der er noget jeg :)
Kh Pernille
På denne årstid hvor naturen springer ud og alt er smukt, så blir jeg let overvældet af oplevelsen og så er der intet jeg..
Når jeg er sammen med andre mennesker, så er jeg spontan og helt til stede i oplevelsen, så der er intet jeg.
Når jeg er igang med praktiske gøremål, som havearbejde, rengøring, så blir det gjort og der er intet jeg.
Jeg ser nu, at der det meste af dagen ikke der er noget jeg :)
Kh Pernille
Hej Pernille
Hvornår er der et separat jeg i løbet af dagen og hvad er forskellen?
KH Vivi
Hvornår er der et separat jeg i løbet af dagen og hvad er forskellen?
KH Vivi
Hej Vivi
Når tanken om fare og usikkerhed opstår, så opstår det separate jeg og vil passe på.
Kh Pernille
Når tanken om fare og usikkerhed opstår, så opstår det separate jeg og vil passe på.
Kh Pernille
Hej Pernille
Det separate jeg findes ikke. Hvordan kan det så opstå når fare og usikkerhed opstår?
Hvad ER det separate jeg?
KH Vivi
Det separate jeg findes ikke. Hvordan kan det så opstå når fare og usikkerhed opstår?
Hvad ER det separate jeg?
KH Vivi
Hej Vivi
Det separate jeg er tanker som kommer og går..
Nogle tanker er gamle vaner, som gentager sig selv igen og igen.
Hvis jeg forsøger at opleve tankerne direkte ved at være opmærksom på dem, så er de forsvundet, ligesom jeg heller ikke kan iagtage det separate jeg.
Kh Pernille
Det separate jeg er tanker som kommer og går..
Nogle tanker er gamle vaner, som gentager sig selv igen og igen.
Hvis jeg forsøger at opleve tankerne direkte ved at være opmærksom på dem, så er de forsvundet, ligesom jeg heller ikke kan iagtage det separate jeg.
Kh Pernille
Synes du at du har oplevet fuldt og helt at der ikke er noget separat jeg?
KH Vivi
KH Vivi
jeg tror at jeg har vidst altid at der ikke var noget separat jeg, men glemmer det hele tiden og blir rodet ind i alle mulige tankekonstruktioner :-(
Kh Pernille
Kh Pernille
Hej Pernille
Hvem/hvad er det der hele tiden bliver rodet ind i tankekonstruktioner?
KH Vivi
Hvem/hvad er det der hele tiden bliver rodet ind i tankekonstruktioner?
KH Vivi
Hej Vivi
Der er ingen som blir rodet ind i tankeprocesser - der sker en identifikation med tankerne.
Det hele sker af sig selv og kan iagtages.
Kh Pernille
Der er ingen som blir rodet ind i tankeprocesser - der sker en identifikation med tankerne.
Det hele sker af sig selv og kan iagtages.
Kh Pernille