Minä koostuu uskomuksista, mielikuvista, peloista, takertumisesta.Selvitimme, että oikeuslaitos koostuu rakennuksista, käsitteistä, uskomuksista yms.
Tutki, mistä sana "minä" koostuu?
En osaa muuta listata.
Minä koostuu uskomuksista, mielikuvista, peloista, takertumisesta.Selvitimme, että oikeuslaitos koostuu rakennuksista, käsitteistä, uskomuksista yms.
Tutki, mistä sana "minä" koostuu?
Minä koostuu uskomuksista, mielikuvista, peloista, takertumisesta.
Olen sitä mieltä että olen nähnyt minän illuusion läpi. Olen sitä mieltä että se on tapahtunut jo vuosia sitten, mutta ilmeisesti varsinainen vapaan elämän "opettelu" alkaakin vasta siitä?LU:ssa keskitytään vain ja ainoastaan erillisen minän luonteen tutkimiseen. Ei muuhun. Oletko sitä mieltä, että olet nähnyt minuuden illuusion läpi? Pystytkö uskomaan minään? Pystytkö pistämään ns. "kätesi pantiksi", että minää ei ole?
Olen sitä mieltä että olen nähnyt minän illuusion läpi. Olen sitä mieltä että se on tapahtunut jo vuosia sitten, mutta ilmeisesti varsinainen vapaan elämän "opettelu" alkaakin vasta siitä?
Minä on menettänyt uskottavuutensa jos sitä koskaan on ollutkaan.
Voin laittaa käteni pantiksi siitä että minää ei ole perinteisessä mielessä (niinkuin useimmat sen kokevat).
Minä on olemassa vain ihmisten mielikuvissa ja ajatuksissa. Muulla tavoin sitä ei ole olemassa eikä siis myöskään ole koskaan ollut.1.) Onko "minää" olemassa, missään muodossa, millään tavalla? Onko sitä koskaan ollut?
Minä-illuusio alkaa jo lapsena kun asioihin, tapahtumiin, esineisiin luodaan omistussuhteet. Minä-illuusio on samaistumista fyysiseen kehoon. Se toimii mielissämme luoden tarpeita, pelkoja, "totuuksia".2.) Kirjoita mahdollisimman tarkasti, mikä "minä-illuusio" on, miten se alkaa ja miten se toimii?
Helpottavalta ja tulee tunne että takaisin vanhaan ei ole paluuta. Voi vihdoin päästää irti. Voi elää.3.) Miltä tuntuu nähdä "minä" illuusioksi?
Tätä olen käytännössä kokeillut (huonolla lopputuloksella) enkä taida oikein osata. :)4.) Miten kuvaisit minä-illuusiota jollekin, joka on erittäin kiinnostunut asiasta, mutta ei ole koskaan kuullut illuusiosta.
En osaa antaa suoraa vastausta tähän. Kyse on ollut pitkästä prosessista jonka juuret ulottuvat ainakin 5 vuoden päähän. Pikkuhiljaa asia on auennut enemmän ja enemmän. En tunne ylittäneeni mitään rajaa vieläkään.5.) Mikä oli "viimeinen pisara" joka työnsi sinut rajan yli, sai sinut katsomaan?
Minä on olemassa vain ihmisten mielikuvissa ja ajatuksissa. Muulla tavoin sitä ei ole olemassa eikä siis myöskään ole koskaan ollut.1.) Onko "minää" olemassa, missään muodossa, millään tavalla? Onko sitä koskaan ollut?
Minä-illuusio alkaa jo lapsena kun asioihin, tapahtumiin, esineisiin luodaan omistussuhteet. Minä-illuusio on samaistumista fyysiseen kehoon. Se toimii mielissämme luoden tarpeita, pelkoja, "totuuksia".2.) Kirjoita mahdollisimman tarkasti, mikä "minä-illuusio" on, miten se alkaa ja miten se toimii?
Helpottavalta ja tulee tunne että takaisin vanhaan ei ole paluuta. Voi vihdoin päästää irti. Voi elää.3.) Miltä tuntuu nähdä "minä" illuusioksi?
Tätä olen käytännössä kokeillut (huonolla lopputuloksella) enkä taida oikein osata. :)4.) Miten kuvaisit minä-illuusiota jollekin, joka on erittäin kiinnostunut asiasta, mutta ei ole koskaan kuullut illuusiosta.
Ehkä pyytäisin häntä keskittymään pelkkään aistien kautta havannoimiseen, ilman mielen käyttöä. Jonka jälkeen kysyisin kuka aisteja koki/havannoi. Uskon että tätä kautta hänelle saattaisi avautua tunne ettei erillistä minää ole.
En osaa antaa suoraa vastausta tähän. Kyse on ollut pitkästä prosessista jonka juuret ulottuvat ainakin 5 vuoden päähän. Pikkuhiljaa asia on auennut enemmän ja enemmän. En tunne ylittäneeni mitään rajaa vieläkään.5.) Mikä oli "viimeinen pisara" joka työnsi sinut rajan yli, sai sinut katsomaan?
Näen kyllä totuuden ja sen ettei minää ole. Ja päivä päivältä elämä alkaa elämään enemmän vapaan olotilan kautta. Ihan viime aikoina (tämän opastuksen aikana) olen huomannut olevani vielä enemmän läsnä ja murehtivani vähemmän tulevaisuutta. Olen myös alkanut luottaa vielä enemmän intuitioon silloin kun minulla on ollut (tai olen luullut että on) valinnan mahdollisuus.
Olen joskus leikitellyt ajatuksella että jos kuolisin nyt (näin nuorena). Jäisikö elämää elämättä ja kokemuksia kokematta? Olen tullut siihen lopputulokseen ettei minun ole tarvetta kokea mitään ihmeellistä enään.Sillä välin haluaisin kysyä, että nouseeko jotain jos elämä olisikin tässä? Ei tulisi enää mitään ihmeellistä, ei hienoja kokemuksia, ei olisi enää löydettävää.
Olen joskus leikitellyt ajatuksella että jos kuolisin nyt (näin nuorena). Jäisikö elämää elämättä ja kokemuksia kokematta? Olen tullut siihen lopputulokseen ettei minun ole tarvetta kokea mitään ihmeellistä enään.Sillä välin haluaisin kysyä, että nouseeko jotain jos elämä olisikin tässä? Ei tulisi enää mitään ihmeellistä, ei hienoja kokemuksia, ei olisi enää löydettävää.
En tideä vaikuttaako siihen entinen elämäni (maailman ympäri matkustelua, paljon juhlimista jne.) mutta olen onnellisimmillaan ihan vain olemalla olemassa.
Hyvä esimerkki on se että olen lähdössä 2 viikon päästä toiselle puolelle maailmaa hienoon lomakohteeseen mutta matkan ajattelu ei herätä mussa yhtään mitään tunteita (onkin ollut ihmettelemistä matkaseuran osalta kun en ole entiseen tapaani innoissaan ja hehkuta matkasta etukäteen). Jotenkin sinne lähteminen on tällä hetkellä yhdentekevää sillä se on jossakin tulevaisuudessa mikä ei ole juuri nyt. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?
Users browsing this forum: No registered users and 88 guests