hei, olen pahoillani etten ole päässyt vastaamaan muutamaan päivään. Luin eilen kyllä nuo kysymykset, mutta oli pakko pohdiskella niitä, enkä saanut tilaisuutta vastata niihin rauhassa.
Jos todellista välittömässä kokemuksessasi on se mikä ei lakkaa olemasta kun siihen lakkaa uskomasta, niin onko nuo "minun"-nimilaput oikeasti olemassa vai vain mielikuvitusta?
Hmm, en ole ihan varma mitä tällä tarkoitat. Tarkoitatko siis, että jos mielessäni lakkaan uskomasta noihin esineisiin ja huonekaluihin, niin niitä ei ole olemassa? Eli niitä ei siis oikeasti ole olemassa. Ja sekin liittyy tuohon minä-juttuun? Eli kaikki mikä liittyy minuun, ei ole olemassakaan?
Voitko löytää minää mistään aistihavainnosta tai ajatuksesta? Onko välittömässä kokemuksessasi, jotain joka jää aistihavaintojen ja ajattelun ulkopuolelle?
Sama juttu tämän kanssa, yritin miettiä, mutta en ole ihan varma tajuanko kysymystä.. Jos pystyt yhtään avaamaan kysymnystä.. Eli voinko löytää minää mistään aistihavainnosta? Esim jos haistan ruoan, voinko löytää siitä minää.. En kai voi..