Ik doe het met veel plezier. Ik geniet van het met je mee kijken!Ik heb je hulp dus nog nodig, ik hoop dat je nog wat geduld met me hebt ;)
zou je hier naar kunnen kijken? Waar zit de weerstand? Kan je vinden, aanwijzen? wat is weerstand, wat zie je werkelijk?Ik voel weerstand tegen het idee dat er geen zelf is.
Johan, wat heerlijk!!! En weet je, zo simpel is het! Emoties komen voorbij evenals gedachtes, situaties... dat gaat allemaal wel door. Maar er is geen JIJ om je daaraan te verbinden. Dat maakt alles zo veel meer eenvoud!Een concreet voorbeeld is moeilijk maar sinds ik me bezig hou met dit onderwerp is er heel veel verbeterd in de manier waarop ik naar mijn omgeving kijk en erop reageer.
Ik neem mezelf en anderen niet meer altijd serieus en leef met veel meer vertrouwen en zekerheid. Ik merk ook dat als ik ergens op reageer ik het meteen waarneem terwijl ik vroeger de reactie was als het ware. Emoties blijven daardoor ook niet hangen.
Kan je iets vertellen over
Wat is verleden? Wat is toekomst? Hoe ziet dat er uit? Is het meer dan alleen concepten? Is het echt? Als concepten prima, maar hoe "waar" zijn ze? Onderzoek dit goed, neem niets aan!Het gevoel dat ik een persoon ben met een verleden en een toekomst.
Ik heb wel nog steeds het gevoel dat ik beslissingen neem.
Dat is een mooie om te onderzoeken uiteraard!
Kan je gewoon in je dagelijkse handelingen eens kijken naar hoe dit verloopt? Welke kleren je pakt, welk beleg je op je boterham doet, op welk moment je opstaat om iets te gaan doen... Kan je kijken of er ergens in dit proces een IK te vinden is? Iets wat bepaald? Waarom ga je links en niet rechts? Is er een IK die daar mee te maken heeft?
Veel plezier op je tocht!
Lunamaya