Hej Vivi
Lad os slutte her.
Tak for din guiding og hjælp.
Lys og Kærlighed
KH Jens
Search found 20 matches
- Wed May 08, 2013 5:20 pm
- Forum: Other Languages
- Topic: Jens, dette er din tråd
- Replies: 42
- Views: 22709
- Tue May 07, 2013 7:42 pm
- Forum: Other Languages
- Topic: Jens, dette er din tråd
- Replies: 42
- Views: 22709
Re: Jens, dette er din tråd
Hej Vivi.
Det er nok mest en overbevisning "jeg" har, at der ikke er noget seperat "jeg"
KH Jens
Det er nok mest en overbevisning "jeg" har, at der ikke er noget seperat "jeg"
KH Jens
- Mon May 06, 2013 4:25 pm
- Forum: Other Languages
- Topic: Jens, dette er din tråd
- Replies: 42
- Views: 22709
Re: Jens, dette er din tråd
Hej Vivi
Kan vist ikke komme det nærmere tror "jeg"
KH Jens
Kan vist ikke komme det nærmere tror "jeg"
KH Jens
- Sat May 04, 2013 7:14 pm
- Forum: Other Languages
- Topic: Jens, dette er din tråd
- Replies: 42
- Views: 22709
Re: Jens, dette er din tråd
Hej Vivi.
"Vi er alle" - betyder at der er EET ego, der viser sig som "mange".
I Virkeligheden er der kun EEN - Gud har kun EEN Søn. Og det er vores sande SELV.
Sådan er mit "verdensbillede" eller kosmologi.
KH. Jens
"Vi er alle" - betyder at der er EET ego, der viser sig som "mange".
I Virkeligheden er der kun EEN - Gud har kun EEN Søn. Og det er vores sande SELV.
Sådan er mit "verdensbillede" eller kosmologi.
KH. Jens
- Fri May 03, 2013 5:05 pm
- Forum: Other Languages
- Topic: Jens, dette er din tråd
- Replies: 42
- Views: 22709
Re: Jens, dette er din tråd
Hej Vivi.
Skal gøre mit bedste :)
Med "som jeg ser andre ser jeg mig selv", mener jeg at der INGEN adskillelse er nogensteder.
Vi er alle eet med Gud, Universet, brødre, søstre og med vores Selv i al Evighed.
Vi er alle EET i det evige NU. Der ingen fortid uden en tanke om den. Ligeså med ...
Skal gøre mit bedste :)
Med "som jeg ser andre ser jeg mig selv", mener jeg at der INGEN adskillelse er nogensteder.
Vi er alle eet med Gud, Universet, brødre, søstre og med vores Selv i al Evighed.
Vi er alle EET i det evige NU. Der ingen fortid uden en tanke om den. Ligeså med ...
- Thu May 02, 2013 3:20 pm
- Forum: Other Languages
- Topic: Jens, dette er din tråd
- Replies: 42
- Views: 22709
Re: Jens, dette er din tråd
Hej Vivi.
Det betyder at man ser sig selv -ligegyldigt hvor man ser hen. Og det opleves som at være EET med alt.
Som "jeg"ser andre ser jeg mig selv - i direkte oplevelse.
Og "man" vil jeg beskrive som det rum hvor følelser, fornemmelser, tanker opstår og forsvinder. Og det rum deler jeg med alle ...
Det betyder at man ser sig selv -ligegyldigt hvor man ser hen. Og det opleves som at være EET med alt.
Som "jeg"ser andre ser jeg mig selv - i direkte oplevelse.
Og "man" vil jeg beskrive som det rum hvor følelser, fornemmelser, tanker opstår og forsvinder. Og det rum deler jeg med alle ...
- Wed May 01, 2013 5:26 pm
- Forum: Other Languages
- Topic: Jens, dette er din tråd
- Replies: 42
- Views: 22709
Re: Jens, dette er din tråd
Hej Vivi.
1. Nej, der er IKKE noget seperat "selv", "mig". "jeg". Og der har aldrig været det.
2. Illusionen om et seperat selv er, at "man" tror at man kan kontrollere begivenheder, tanker og handlinger.
Man ser det som om "andre" er adskilte i "andre" kroppe.
3. Det føles som om at "man" ser sig ...
1. Nej, der er IKKE noget seperat "selv", "mig". "jeg". Og der har aldrig været det.
2. Illusionen om et seperat selv er, at "man" tror at man kan kontrollere begivenheder, tanker og handlinger.
Man ser det som om "andre" er adskilte i "andre" kroppe.
3. Det føles som om at "man" ser sig ...
- Tue Apr 30, 2013 11:54 am
- Forum: Other Languages
- Topic: Jens, dette er din tråd
- Replies: 42
- Views: 22709
Re: Jens, dette er din tråd
Hej Vivi
Nej, jeg syntes at have gennemskuet illusionen om et seperat jeg...
KH Jens
Nej, jeg syntes at have gennemskuet illusionen om et seperat jeg...
KH Jens
- Mon Apr 29, 2013 1:21 pm
- Forum: Other Languages
- Topic: Jens, dette er din tråd
- Replies: 42
- Views: 22709
Re: Jens, dette er din tråd
Hej igen Vivi :)
Den eneste adskillelse jeg kan få øje på er "jeget"
Mvh. Jens
Den eneste adskillelse jeg kan få øje på er "jeget"
Mvh. Jens
- Mon Apr 29, 2013 12:41 pm
- Forum: Other Languages
- Topic: Jens, dette er din tråd
- Replies: 42
- Views: 22709
Re: Jens, dette er din tråd
Hej Vivi.
Og tak!
1. Da der ikke er noget seperat jeg der kan beslutte noget, ved jeg ikke hvordan beslutninger sker..?
Så kan jeg vel ikke beslutte ikke at ville være forvirret mere...går jeg ud fra..??
I direkte oplevelse oplever jeg det egentligt som beslutningen træffes af sig selv..
JEG ...
Og tak!
1. Da der ikke er noget seperat jeg der kan beslutte noget, ved jeg ikke hvordan beslutninger sker..?
Så kan jeg vel ikke beslutte ikke at ville være forvirret mere...går jeg ud fra..??
I direkte oplevelse oplever jeg det egentligt som beslutningen træffes af sig selv..
JEG ...
- Sun Apr 28, 2013 4:15 pm
- Forum: Other Languages
- Topic: Jens, dette er din tråd
- Replies: 42
- Views: 22709
Re: Jens, dette er din tråd
Og om noget er adskilt fra noget andet i direkte oplevelse ved jeg heller ikke.
Det går over min forstand.
Mvh. Jens
Det går over min forstand.
Mvh. Jens
- Sun Apr 28, 2013 4:07 pm
- Forum: Other Languages
- Topic: Jens, dette er din tråd
- Replies: 42
- Views: 22709
Re: Jens, dette er din tråd
Hej Vivi.
Føler mig temmelig forvirret.
Ved ikke om der er et JEG der beslutter noget.
Og jeg ved ikke om beslutninger sker af sig selv.
Føler mig temmelig forvirret.
Ved ikke om der er et JEG der beslutter noget.
Og jeg ved ikke om beslutninger sker af sig selv.
- Sun Apr 28, 2013 9:52 am
- Forum: Other Languages
- Topic: Jens, dette er din tråd
- Replies: 42
- Views: 22709
Re: Jens, dette er din tråd
Hej Vivi.
En beslutning føles som et JEG der beslutter at ville handle på en tanke eller idè.
Men det JEG der beslutter oplever jeg også egentlig som en idè jeg har om mig selv.
Hvis jeg sidder i en stol og beslutter mig for at rejse mig og sætte mig en anden stol,
føler JEG det var MIN beslutning ...
En beslutning føles som et JEG der beslutter at ville handle på en tanke eller idè.
Men det JEG der beslutter oplever jeg også egentlig som en idè jeg har om mig selv.
Hvis jeg sidder i en stol og beslutter mig for at rejse mig og sætte mig en anden stol,
føler JEG det var MIN beslutning ...
- Sat Apr 27, 2013 5:29 pm
- Forum: Other Languages
- Topic: Jens, dette er din tråd
- Replies: 42
- Views: 22709
Re: Jens, dette er din tråd
Hej Vivi
Min oplevelse er, at det er MIG og ikke naboen der tager en beslutning om jeg skal gå ned og handle eller ej.
Men hvor det JEG er der tager beslutningen, ved jeg ikke. Måske i MIN bevidsthed.
Det opleves for mig som om en beslutning sker på baggrund af en tanke eller idè.
Kroppen oplever ...
Min oplevelse er, at det er MIG og ikke naboen der tager en beslutning om jeg skal gå ned og handle eller ej.
Men hvor det JEG er der tager beslutningen, ved jeg ikke. Måske i MIN bevidsthed.
Det opleves for mig som om en beslutning sker på baggrund af en tanke eller idè.
Kroppen oplever ...
- Sat Apr 27, 2013 2:36 pm
- Forum: Other Languages
- Topic: Jens, dette er din tråd
- Replies: 42
- Views: 22709
Re: Jens, dette er din tråd
Hej Vivi.
Hvis jeg beslutter mig for at gå ned og handle i Brugsen, føles det bestemt som om det er MIG der beslutter det.
Og hvad er det så for et MIG der beslutter det?? Det føles mest som et JEG der kan foretage nogle valg.
Mht. kroppen føles det som MIN krop.
Kh. Jens
Hvis jeg beslutter mig for at gå ned og handle i Brugsen, føles det bestemt som om det er MIG der beslutter det.
Og hvad er det så for et MIG der beslutter det?? Det føles mest som et JEG der kan foretage nogle valg.
Mht. kroppen føles det som MIN krop.
Kh. Jens

