Search found 27 matches

by peterg
Sun Nov 18, 2012 3:48 pm
Forum: Other Languages
Topic: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat
Replies: 23
Views: 13643

Re: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat

Goedemiddag Bram,

Gefeliciteerd, je bent bevestigd door de andere gidsen!. Een vrij 'duaal' gebeuren' natuurlijk want je naam wordt nu blauw op deze site, als teken dat je door de poort bent gegaan.
En niets mis met dualiteit nietwaar, als alles uitdrukking is van het Ene dan ook mensen in groene ...
by peterg
Fri Nov 16, 2012 10:20 pm
Forum: Other Languages
Topic: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat
Replies: 23
Views: 13643

Re: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat

Bram, zie je nu waarom het de poortloze poort wordt genoemd?
Als je achterom kijkt zie je dan nog iets of iemand?
Zie je dat de poort er nooit is geweest?

Voor mij is het helder, ik leg je antwoorden weer voor aan de andere gidsen.
Het kan best dat het even over het weekend heen gaat dus ik meld me ...
by peterg
Fri Nov 16, 2012 12:38 am
Forum: Other Languages
Topic: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat
Replies: 23
Views: 13643

Re: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat

Hi Bram,

Het is helemaal helder dat er geen denker is, dat gedachtes gewoon ontstaan.

Mooi, dat is de essentie waar het hier over gaat. Dat is je helder, samen met besef dat de 'ik' illusionair is

Vwb je vraag aan mij over aandacht....daar ga ik nu niet op in. Het is niet mijn rol om hier met ...
by peterg
Thu Nov 15, 2012 3:26 pm
Forum: Other Languages
Topic: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat
Replies: 23
Views: 13643

Re: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat

oh zag je vorige mail niet...

Hmm,

en toch weet ik niet of het helemaal klopt wat ik schrijf. Ja, als ik er weer over nadenk, over spreek, en het begrijp dan weet ik weer dat er geen zelf is. Dan is het overduidelijk. Er is nooit een zelf. En toch, er geen aandacht aan schenkend is het toch weer ...
by peterg
Thu Nov 15, 2012 3:23 pm
Forum: Other Languages
Topic: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat
Replies: 23
Views: 13643

Re: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat

Ha Bram, dank je wel voor je antwoorden!
Ik heb ze voorgelegd aan andere gidsen uit deze community en wacht daar de antwoorden af.

Ik heb zelf nog wel een vraag of meer een opmerking...
het lijkt alsof je flip flopt tussen redeneren...denken...de mind en helder zien, diep besef, werkelijke ervaring ...
by peterg
Tue Nov 13, 2012 11:22 pm
Forum: Other Languages
Topic: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat
Replies: 23
Views: 13643

Re: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat

Hi Bram,

Om te checken of je spreekt vanuit zien en ervaren in plaats van denken zijn er 5 vragen die ik je wil sturen.
En ik denk ;-) dat je spreekt vanuit zien en directe ervaring...je antwoorden zijn helder en werkelijk.

Beantwoord de vragen vanuit je hart, laat de pen zijn werk doen (of de ...
by peterg
Mon Nov 12, 2012 4:27 pm
Forum: Other Languages
Topic: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat
Replies: 23
Views: 13643

Re: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat

Goedenmiddag Bram,

en zette ik mijn ratio in om eens te onderzoeken of dat oprechte gevoel wel oprecht was

In plaats van te onderzoeken of dat oprechte gevoel wel oprecht was ( inhoud ) wil ik je vragen om te kijken naar het proces dat zich afspeelt.

Kun je zien dat onze gedachten continue van ...
by peterg
Sun Nov 11, 2012 3:55 pm
Forum: Other Languages
Topic: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat
Replies: 23
Views: 13643

Re: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat

en ik was nog wat vergeten...

hoe staat het met de zachtheid rondom alles?
by peterg
Sun Nov 11, 2012 3:23 pm
Forum: Other Languages
Topic: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat
Replies: 23
Views: 13643

Re: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat

Voor de vorm zal ik gewoon ik gebruiken. Dat betekent niet dat ik denk als de Bram die dit ervaart, maar volgens mij is dat nou eenmaal de manier waarop er gecommuniceerd wordt en is het de makkelijkste manier van aanduiden van het bewustzijn dat ik ben of het dat ervaart/ het bewustzijn dat er is ...
by peterg
Sat Nov 10, 2012 12:04 am
Forum: Other Languages
Topic: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat
Replies: 23
Views: 13643

Re: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat

Ha Bram,
The pleasure is mine, mooi dat je er voor gaat.

Dat heb ik wel gemerkt dat het weten van iets nog niet betekent iets ten volle te beseffen.

Klopt, intellectueel begrijpen (vastpakken) is niet het zelfde als ervaren,voelen, proeven, horen, ruiken, zien en innerlijk weten
Ik kan je een ...
by peterg
Fri Nov 09, 2012 10:52 am
Forum: Other Languages
Topic: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat
Replies: 23
Views: 13643

Re: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat

oke Bram, laten we op weg gaan.
En dan komen controle vragen en al dan niet onbewuste identificaties en gehechtheden vanzelf voorbij. Of niet...

Om focus aan te brengen is het goed om een paar spelregels af te spreken.
Ik stel de vragen en jij antwoord met 100% eerlijkheid, ok?
En antwoord vanuit ...
by peterg
Fri Nov 09, 2012 1:30 am
Forum: Other Languages
Topic: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat
Replies: 23
Views: 13643

Re: Ontwaken in de droomstaat en ontwaken uit de droom staat

Hallo Bram,
Welkom op het forum. Wat er hier gebeurd is dat mensen dmv een vraag en antwoord dialoog gewezen worden op het illusionaire, geconditioneerde karakter van het 'ik'.
En dat is alles wat er gebeurd. Zodra gezien dat het ik niet bestaat, nooit bestaan heeft, is het gezien. Zo eenvoudig is ...
by peterg
Thu Oct 18, 2012 2:51 pm
Forum: Other Languages
Topic: begeleiding?
Replies: 26
Views: 6317

Re: begeleiding?

Ha Ronald,

Hier zijn mijn antwoorden. Niet vanuit het intellect maar gewoon de pen zijn werk laten doen (of de handen en het toetsenbord)

1)Is er een ik, op welke manier of in welke vorm dan ook ?. Is er ooit een ik geweest? Is er een zelf, is er iets dat is afgescheiden van al het andere?

Er ...
by peterg
Tue Oct 16, 2012 11:40 am
Forum: Other Languages
Topic: begeleiding?
Replies: 26
Views: 6317

Re: begeleiding?

He Ronald,

Ik heb vanmorgen niet de vragen beantwoord, te druk op het werk...
Dus ik meld me weer wanneer de antwoorden gekomen zijn. hang er geen tijdstip aan, wil ik even het juiste moment voor afwachten (en tijd voor vrijmaken)..

Dus tot hoors/schrijfs!

Peter
by peterg
Mon Oct 15, 2012 10:02 pm
Forum: Other Languages
Topic: begeleiding?
Replies: 26
Views: 6317

Re: begeleiding?

Hi Ronald,
Dank voor jemail wederom. Ik ga er rustig de tijd voor nemen, denk dat het morgenochtend gaat worden, vanavond gaat het niet meer lukken, beetje moe, ga lekker naar bed nu.

En wil graag de vragen vanuit stilte beantwoorden, wil de antwoorden van binnen laten opkomen, ze niet te snel ...

Go to advanced search