Who I am?

RIcardo

Who I am?

Postby RIcardo » Mon Oct 31, 2016 2:25 am

What brings you to Liberation Unleashed?:
As a child he believed that there was something behind this reality. As there was a veil that covers the truth. I practiced some ways until I found Krishnamurti. He showed me that there was no way. I delved more in meditation but all in vain. Currently I have seen many videos of Osho, Mooji, Adyashanti and Rupert Spira. They are very informative, but missing falling into the pool, maybe just a push.

What are you looking for? What do you expect from this?:
My search for who I am, where I come from and where I am going.
I want to take the veil that blinds my eyes and not allow me to see that I am one with everything and everyone.
For I have been very selfish.
I expect find it.

What is your background in terms of seeking and inquiry?:
I practice meditation some years.

How ready are you to question your beliefs about who you are and see the truth no matter what?: 10

Canfora

Re: Who I am?

Postby Canfora » Mon Oct 31, 2016 12:33 pm

Viva Ricardo, sê bem vindo ao forúm da LU. Obrigada pela tua introdução. O meu nome é Sandra e vou ser o teu guia.

Tens ideia do que fazemos aqui no forúm - leste algumas das conversas ou do material deste site?
They are very informative, but missing falling into the pool, maybe just a push.
O que é que pensas que vai acontecer quando vires que o eu separado é uma ilusão? O que é que vai mudar na tua vida e/ou em ti?

Abraço,
S

RIcardo

Postby RIcardo » Wed Nov 02, 2016 6:22 pm

Bom Dia Sandra.
Estou com um pouco de dificuldade em me movimentar dentro do Fórum.
Acredito que quando descobrir que o meu eu é uma ilusão não sei qual será a reação, se houver.
Obrigado.

Canfora

Postby Canfora » Thu Nov 03, 2016 11:31 am

Olá Ricardo,
Estou com um pouco de dificuldade em me movimentar dentro do Fórum.
Recebes um e-mail de aviso em como eu respondi ao teu post aqui no fórum? Se recebes é só entrares no link para o fórum e fazeres log in para teres acesso a esta conversa (penso eu...).
Acredito que quando descobrir que o meu eu é uma ilusão não sei qual será a reação, se houver.
Sim, não é possível saber o que pode acontecer com antecedência.

O que é que pensas que o "meu eu" é? Onde é que este eu está? Do que é que é feito? Como é que sabes que existe?

Abraço,
S

Return to “Português”