Löytyisikö opas?

Paka

Re: Löytyisikö opas?

Postby Paka » Sat Nov 16, 2013 11:18 am

Sillä ei ole mitään tekemistä minuuden kanssa. On vain havainto äänestä, josta seuraa opittu oletus sen alkulähteestä.
Hyvä juuri näin.
Minusta tämä on nyt ihan samaa, jota olen jo moneen kertaan tehnyt, motivaatio alkaa olla vähissä. En ymmärrä miksi kysyt tätä taas? Onko tässä mitään tolkkua?
Ymmärrät että olet turhautunut tähän, ja voit koska vain lopettaa, jos et näe tässä mitään tolkkua. Olet jo omien sanojesi mukaan saanut oivalluksen aikaisemmin, että minää ei ole olemassa. Eikö se riitä? Mitä vielä haluat tältä opastukselta?

Tämän foorumin yksi ja ainoa tarkoitus on katsoa minun iluusion läpi ei joskun menneisyydessä tai tulevaisuudessa, vaan tämän opastuksen aikana. Tämä pitää tulla näkyville tässä ketjussa, mikä on ollut erittäin vaikeaa, koska et suostu omakohtaisesti katsomaan ja raportoimaan suorasta kokemuksestasi käsin ja tekemään annettuja harjoituksia. Se että sinä tiedät jotain tai olet joskus oppinut miten asia on ei tässä riitä, siitä täytyy olla omakohtainen kokemus NYT. Siksi jankkaan samaa asiaa. Meidän oppaiden pitäisi nähdä tästä ketjusta miten konkreettisesti paneudut annettuihin harjoituksiin ja miten näet minuuden illuusion läpi tässä ja nyt. Ja sen ei pitäisi tuottaa mitään vaikeuksia jos olet aikaisemmin nähnyt minuuden harhan läpi.

Tutki omakohtaisesti mitä on menestys? Ja raportoi siitä.

Sofia

Postby Sofia » Sat Nov 16, 2013 9:14 pm

No niin, minun tavoitteeni tällä palstalla olisi ollut ehkä pasta yhteyteen niiden muiden ihmisten kanssa, jotka ovat nähneet minuuden läpi. Minua kiinnostaa edelleen mitä kaikkea se voi käytännössä merkitä.
Alkaa näyttää siltä, että usko minua millään. Silloin minulla ei ole mitään keinoja jäljellä. Millä perusteella sinä sanot, etten tee niitä harjoituksia? Se mitä kerroin kuulemisesta, oli juuri se mitä kuulin, samoin aiemmin näkemisestä. Se milloin se minun oivallukseni on tapahtunut on merkityksetöntä. Merkitys on vain sillä, että se on edelleen tosi. (Englanninkieliesellä puolella, kuten hyvin tiedät on jopa lyhyempi tie mahdollinen, aiemmin oivaltaneille). Ei minulla olekaan mitään vaikeutta nähdä illuusion läpi, näen heti kun suljen silmäni ja olen hiljaa, tai katson katsomatta. (Tästä katsomisesta en jaksa kanssasi kinata myöskään, käytät sitä sanaa hyvin monella tavalla ja sitten syytät minua sen käyttämisestä väärin).

Ei menestys ole mitään. Ei sitä ole todellisuudessa olemassa, sillä kaikki on suhteellista ja samalla mitatonta. Se on kuin lasten kukkulan kuningas leikki. Ihmisten laatimia leikinsääntöjä, joilla tyydytetään minän tarvetta kilpailla, se on evoluution tuote, psyykkinen jatke fyysiselle kilpailulle. Menestys on väline halun toteuttamiselle. Se antaa välineitä ja keinoja meissä olevalle halulle. Eikä tätä ole minulle kukaan opettanut...

Paka

Postby Paka » Sun Nov 17, 2013 10:04 am

Hei,

Ei tässä ole tarkoitus jättää vain joitain sanoja pois käytöstä, kaikki sanat ovat saman arvoisia. Toki voit käyttää sanaa minä/sinä niinkuin kaikkia muitakin sanoja.

Mitä on ego? Mitä on mieli?

Voitko valita/kontrolloida elämässäsi jotain asioita?
Ei minulla olekaan mitään vaikeutta nähdä illuusion läpi, näen heti kun suljen silmäni ja olen hiljaa, tai katson katsomatta.
Muuttuuko tämä jotenkin, jos sinulla on silmät auki?

Sofia

Postby Sofia » Sun Nov 17, 2013 9:38 pm

Tarkoitin KATSOA ja NÄHDÄ sanoja, niillä on sekä konkreettinen, että symbolinen merkitys. Voi katsoa paitsi silmillään myös miellellään.

Mitä on ego? Mitä on mieli?

Ego tarkoittaa minua, sillä on vain hengellisessä kirjallisuudessa lisäpainolasti ja negatiivinen sävy, sen on alettu ymmärtää olevan jotakin itsekästä, erityisen minäkeskeistä, josta täytyy päästä eroon. Kuitenkin se on vain se sama illuusio minä, jonka olemme rakentaneet itsellemme. Aivan erityisesti ei ole mitään funktionaalista egoa. Kaikkien olentojen toiminta on vain lähtökohtaisesti minäkeskeistä, koska toimimme tämän kehon aistien varassa ja toiminta tähtää suurelta osin tämän kehon hyvinvoinnin ylläpitoon, ja sen se voi tehdä hyvin persoonattomasti. Voi syödä ilman, että minä syö. Ego on kuin polttolasilla tehty piste tyhjyyteen, jossa valonsäteet ovat oma toimintamme. Ego tai minä on olematon focus, johon toiminnan säteet kohdistuvat. Polttolasi on oma kehomme, aistimme ja mielemme.

Mieli on aivojen kapasiteetti tulla tietoiseksi. Mieli on rajaton tietoisuuden kenttä, jossa aistiminen ja ajatteleminen tulevat tietoisiksi (jos tulevat )
. Mieli luo todellisuutemme, meidät itsemme ja myös koko maailman, jossa elämme. Meillä on maailmasta vain oman mielemme luoma kuva. Tässä pääkohdat.

Voitko valita/kontrolloida elämässäsi jotain asioita? En voi, kaikki päättäminen on näennäistä. Elämä vain tapahtuu meille ja kaikille muillekin.

Näkemättä katsominen on silmät auki. Tarvitaan pysähtyminen.

Paka

Postby Paka » Mon Nov 18, 2013 12:57 pm

Hei Sofia,

Olen pahoillani, mutta olemme kiertäneet kehää jo niin kauan, että on parempi, että lopetamme tämän ketjun tähän. Enkä saanut riittävän monelta suomenkieliselta oppaalta hyväksyntää tämän ketjun vahvistamiselle.
tavoitteeni tällä palstalla olisi ollut ehkä pasta yhteyteen niiden muiden ihmisten kanssa, jotka ovat nähneet minuuden läpi. Minua kiinnostaa edelleen mitä kaikkea se voi käytännössä merkitä.
Tämän foorumin yksi ja ainoa tavoite on minuuden illuusion paljastaminen - ei uusien kavereiden hankkiminen. Tämä tavoite/motiivi onkin ehkä se syy mikä on estänyt sinun paneutumista annettuihin tehtäviin, jonka päättelen siitä että et ole useista kehoituksista huolimatta suostunut raportoimaan omasta suorasta kokemuksestasi käsin.

Mieti asiaa kaikessa rauhassa ja palaa halutessasi englanninkieliselle puolelle.

Kaikkea hyvää sinulle,

t: Päkä

Sofia

Postby Sofia » Mon Nov 18, 2013 9:55 pm

Hei,

Sopii hyvin, toiveeni on, että tämä ketju poistetaan täältä kokonaan. S.

Return to “Suomeksi”