Totuutta etsimässä..

Dansk, Nederlands, Suomeksi, Portuguesa
EMakarov

Totuutta etsimässä..

Postby EMakarov » Sun Apr 07, 2013 6:49 pm

Olen etsinyt pitkään ja olen myöskin lukenut tätä palstaa jo pitkään ja kokenut hienoja oivalluksia. Näistä huolimata mulle totta on vieläkin ajatukset ja mielen leimat. En ole vielä ymmärtänyt kaikkea ja haluan ymmärtää. Olisiko vapaata opasta minulle?

EMakarov

Re: Totuutta etsimässä..

Postby EMakarov » Tue Apr 09, 2013 9:47 am

luulen että tämän näkeminen on yksinkertaisempaa kuin uskonkaan mutta tarvitsenn silti opasta.

Kittie

Postby Kittie » Thu Apr 11, 2013 8:45 am

Hei EMakarov,

Nimeni on Anna ja voin toimia oppaanasi, mikäli niin haluat.

On tärkeää, että olet valmis sitoutumaan näihin prosessin ajaksi:

-Vastaat esittämiini kysymyksiin mahdollisimman rehellisesti ja avoimesti oman tämänhetkisen kokemuksesi perusteella. Se mitä olet lukenut aiemmin ei auta tässä prosessissa, vaan kyse on siitä, että tutkit itse omaa havaintoasi tässä hetkessä.

-Kirjoitamme molemmat pääosin vähintään kerran päivässä, kunnes yhdessä toteamme opastuksen päättyneeksi, minuuden fiktion läpinähdyksi. Olemme LU:ssa havainneet, että opastus toimii parhaiten kun yhteys on melko tiivis. Ilmoitetaan puolin ja toisin, jos tulee jokin este.

-Jätät muun "henkiseen etsintään" liittyvän materiaalin sivuun tämän prosessin ajaksi, jotta voit keskittyä tutkimaan pyytämiäni asioita täysipainoisesti. Voit palata niihin opastuksen päätyttyä.

Kuullostavatko nämä sellaisilta ehdoilta että voit sitoutua niihin?

EMakarov

Postby EMakarov » Thu Apr 11, 2013 7:30 pm

Kiitos ja kyllä nämä Sopii minulle. Lopetanko meditoininki?

Kittie

Postby Kittie » Fri Apr 12, 2013 2:55 pm

Hyvä juttu.

Minkä tyyppisiä ovat sinun meditaatioharjoituksesi?

Kerroit viestissä että olet etsinyt pitkään, mitä olet etsinyt ja miten sen olet tehnyt?
Voisitko kertoa myös minkälaisia odotuksia sinulla on tästä opastusprosessista?

EMakarov

Postby EMakarov » Fri Apr 12, 2013 6:03 pm

[quote="Kittie"]Hyvä juttu.

Minkä tyyppisiä ovat sinun meditaatioharjoituksesi?

Kerroit viestissä että olet etsinyt pitkään, mitä olet etsinyt ja miten sen olet tehnyt?
Voisitko kertoa myös minkälaisia odotuksia sinulla on tästä opastusprosessista?[/quote

Istun ja yritän keskittyä kaikkeen mitä on ilman analyysiä.

Jos totuus vapauttaa, en tahdo elää valheessa. Siksi olen tässä nyt..motiivi on muuttunut sitä myötä kun olen oivaltanut enemmän.

Aloitin etsimisen kauan aikaa sitten ja olen kokenut minättömyyttä muutaman kerran. mutta ei ole jäänyt pysyväksi kokemukseen. Tuntuu että missaan jotakin olennaista, koska nämä oivallukset ovat irrallisia eikä niille näytä löytyvän yhdistävää ja palaset kohdalleen loksauttelevaa tekijää. pohjimmiltaan etsin ehkä jotain rajoitusten poistumista. Toisaalta olen minättömissä kokemuksissa huomannut ettei rajoja ole.

Odotan rajoitusten poistumista, vapauden tunnetta..

Kittie

Postby Kittie » Sat Apr 13, 2013 9:50 am

Laitetaan odotukset prosessin ajaksi syrjään.
Istun ja yritän keskittyä kaikkeen mitä on ilman analyysiä.
Voit tehdä meditaatiota jos tuntuu siltä. Haluaisin ehdottaa uutta tapaa meditoida: älä keskity kaikkeen, vaan salli kaiken olla. Jos ajatus tulee, salli sen tulla. Anna asioiden olla niinkuin ne ovat.

Aloitetaanpa: mitä ajatuksia tai tunteita nousee jos sanon että sinua, emakarov ei ole olemassa eikä koskaan ole ollutkaan?
Esitä kysymys itsellesi useamman kerran päivän aikana.

EMakarov

Postby EMakarov » Sun Apr 14, 2013 9:48 am

Aloitetaanpa: mitä ajatuksia tai tunteita nousee jos sanon että sinua, emakarov ei ole olemassa eikä koskaan ole ollutkaan?
Esitä kysymys itsellesi useamman kerran päivän aikana.
hopsan.. unohdin vastata eilen.

Ihmetyksen tunne.. tämän kehon perspektiivistä kaikki tuntuu olevan tarkasteltu. hämmennystä päällimmäisenä. Välillä oli pelkoakin mutta ei kauaa. Ettäkö minä en olisi olemassa? Jotain on silti oltava olemassa jota vähintän kutsun minäksi.

Kittie

Postby Kittie » Sun Apr 14, 2013 1:07 pm

Entä jos ei ole mitään "minää", ei tarkkailijaa, ei ajattelijaa, ei havaitsijaa...? Entä jos on vain elämää, jossa tapahtuu prosesseja, muttei ketään kenelle ne tapahtuvat?
Herättääkö väittämäni lisää tunteita ja ajatuksia?

Jos pyytäisin kertomaan/näyttämään mikä/missä "minäsi" on, mihin osoittaisit sormellasi?

EMakarov

Postby EMakarov » Sun Apr 14, 2013 7:01 pm

Entä jos ei ole mitään "minää", ei tarkkailijaa, ei ajattelijaa, ei havaitsijaa...? Entä jos on vain elämää, jossa tapahtuu prosesseja, muttei ketään kenelle ne tapahtuvat?
Herättääkö väittämäni lisää tunteita ja ajatuksia?

Jos pyytäisin kertomaan/näyttämään mikä/missä "minäsi" on, mihin osoittaisit sormellasi?
Oho! Tämä herättää voimakkaampia tunteita. Tietenkin myös ihmisellä on toimintoja, kuten vaika eläimellä tai kasvillakin. ihmisellä on näkö, kuulo, tunto muunmuassa. nämä kertovat tietoa tälle yksilölle, mutta mikä on minä..?!
Osoittaisin sormellani päähäni, että tässä olen. mielenkiintoista..

Kittie

Postby Kittie » Sun Apr 14, 2013 7:56 pm

Onko eläimillä "minää"?

Tutki miten ajatukset syntyvät? Mistä ne tulevat? Minne ne menevät? Voitko varmasti tietää seuraavan ajatuksen ? Havainnoi ajattelua myös arjen keskellä, vaikka kaupassa käydessäsi tms. Miten ajattelu liittyy todellisuuteen ja aistihavaintoihin? Onko ajatukset totta?

EMakarov

Postby EMakarov » Mon Apr 15, 2013 3:43 pm

Onko eläimillä "minää"?

Tutki miten ajatukset syntyvät? Mistä ne tulevat? Minne ne menevät? Voitko varmasti tietää seuraavan ajatuksen ? Havainnoi ajattelua myös arjen keskellä, vaikka kaupassa käydessäsi tms. Miten ajattelu liittyy todellisuuteen ja aistihavaintoihin? Onko ajatukset totta?
En ole varma.. ehkä ei.. eläin vain reagoi kaikkeen.

En tiedä miten ajatukset syntyvät. ne tulee itsestän ja katoavat. En pysty tietämään seuraavaa ajatustani.. välillä kun tutkin tuota niin tuntui että ei ajatus olisi liittynyt minuun mitenkään.

pershana kun on vaikea määritellä "totuus" . minusta ajatukset ovat tärkeitä suunnan näytäjiä elämässä. esimerkinä kaupassa käydessäni tulee ajatuksia mitä pitää ostaa ja mitä ei. Mitä kannattaa ostaa ja mitä ei. Mitä pystyn ostamaan ja mitä en. Välillä on ajatuksia minusta ja muista ihmisistä.. aika paljonkin. Minkälainen olo on minulla ja näin. ne kertoo aika paljonkin. muita ihmisiä arvostelevat ajatukset on vain sellaista arvailua. Ei totta yleensä. mutta joskus ajatukset kertovat tulevasta, mitä voi tapahtua jos en tee niin tai näin. se tuntuu perustuvan todennäköisyyksiin ja on aika todellista. tässä on iso kysymys tosiaan miksi ajatus on mielestäni totta.

Kittie

Postby Kittie » Mon Apr 15, 2013 9:56 pm

En ole varma.. ehkä ei.. eläin vain reagoi kaikkeen.
Onko ihmisellä ja eläimellä loppupeleissä kovinkaan paljon eroa? Emmehän me paljon eroa ihmisapinoista...
ne tulee itsestän ja katoavat
Hienoa! Ovatko toiset ajatukset toisia tärkeämpiä?
Minkälainen olo on minulla ja näin.
Kumpi tulee ensin aistimus -> mielen tulkinta/tarina vai ensin tulkinta?
Mielellä on kova tarve luokitella ja laittaa asioita kategorioihin, jotka nekin ovat opittuja määritelmiä.
esimerkinä kaupassa käydessäni tulee ajatuksia mitä pitää ostaa ja mitä e
Perustuuko valinta aiempaan tarinaan?
Aamulle harjoitus: kun keität kahvit/teet, keititkö sinä kahvit vai tuliko kahvi vain keitetyksi?
Sitä vain tulee jotain valittua... :)

EMakarov

Postby EMakarov » Tue Apr 16, 2013 3:54 pm

Onko ihmisellä ja eläimellä loppupeleissä kovinkaan paljon eroa? Emmehän me paljon eroa ihmisapinoista...

Hienoa! Ovatko toiset ajatukset toisia tärkeämpiä?

Kumpi tulee ensin aistimus -> mielen tulkinta/tarina vai ensin tulkinta?
Mielellä on kova tarve luokitella ja laittaa asioita kategorioihin, jotka nekin ovat opittuja määritelmiä.

Perustuuko valinta aiempaan tarinaan?

Aamulle harjoitus: kun keität kahvit/teet, keititkö sinä kahvit vai tuliko kahvi vain keitetyksi?
Sitä vain tulee jotain valittua... :)
1.ei ole kyllä.

2.Toiset ajatukset tuntuvat olevan tärkeitä.. Toiset ovat ihan tyhjänpäiväisiä ja toiset siltä väliltä.. Tärkeimpiä on ne mitkä kertoo minusta. Esimerkiksi minua ahdistaa vaikka.

3.aistimus on ensin sit mielen tulkinta. Nuo tulkinnat tilanteista ovat tärkeitä ajatuksia. on kyllä jatkuva tarve analysoida ja kategorisoida.

4.Perustuu aiempaan tarinaan kyllä.

5.No minä nousin sängystä ja kävelin kahvinkeittimelle ja keitin kahvit.. Nostin käsilänivettä keittimeen ja painoin keitimen päälle. tai tuolta se tuntui, mutta

EMakarov

Postby EMakarov » Tue Apr 16, 2013 3:56 pm

Jäi lause kesken.. se tuntui että minä sen tein, mutta en ole varma oliko se kaikki vain jotain reagointia, kuten eläimilläkin.

Return to “Other Languages”