Sisäisesti vapaa? Opas palveluksessasi.

matkalla_kotiin

Re: Sisäisesti vapaa? Opas palveluksessasi.

Postby matkalla_kotiin » Fri Dec 07, 2012 1:39 pm

Entä ajatukset? Mitä sanot, jos väitän, että et ole ajatellut ensimmäistäkään ajatusta, tehnyt ainuttakaan päätöstä elämässäsi? Ajatukset nousevat ja päätökset tapahtuvat spontaanisti, ja tunne minästä ajattelijana tai päättäjänä enemmän looginen johtopäätös kuin todellisuutta?

Voisiko kontrollin tunne olla myös minuuden illuusio? Minä on vain ajatus, joka voidaan havaita sisäänrakennettuna esiajatuksena jokaisessa "minä sitä tai tätä" ajatuksessa. Ajatus ei ajattele, päätä, valitse eikä kontrolloi mitään. Miltä tämä tuntuu?

Olen henkilökohtaisesti nähnyt miten ajatukset nousevat tyhjyydestä ja katoavat tyhjyyteen. Näin minulla ei ole ongelmia uskoa väittämiin ajatuksista.

Tiedän että ajatus ei ajattele. Miten siis ajatus voi sisältää minän?
"Mun pit kertoa siitä kaikesta, taivaasta, toivosta. Mut jos mä kerron kuitenkin ensiksi tän unen.."

mag

Postby mag » Sat Dec 08, 2012 11:35 am

Oletko käynyt tämän ketjun kokonaisuudessaan läpi hiljattain? Jos et, voisit käydä huolella kaikki kysymykset läpi ja varmistaa, että olet katsonut niiden osoittamaan suuntaan. Luulisin, että kaikki minuuden illuusion läpinäkemiseen tarvittavat kysymykset ovat pöydällä. Mikä on todiste välittömässä kokemuksessasi siitä, että olet olemassa persoonallisena erillisenä olentona? Ajatukset, tunteet, päätökset, kehon liikunnot... vain tapahtuvat. Ei ole mitään omistajaa niille, minää, voitko nähdä tämän?

matkalla_kotiin

Postby matkalla_kotiin » Sat Dec 08, 2012 2:10 pm

Asia selvä! :)
"Mun pit kertoa siitä kaikesta, taivaasta, toivosta. Mut jos mä kerron kuitenkin ensiksi tän unen.."

mag

Postby mag » Wed Jan 23, 2013 11:31 am

Terve,

Loggasin sisään pitkästä aikaa (ei ole ollut aktiivisia opastuksia täällä), ja huomasin, että olet myös online. Oletko vielä miettinyt tätä no-self asiaa, saanut mitään uusia oivalluksia?

Return to “Suomeksi”