Totuus itsestäsi.... varaa tästä ketju itsellesi

mag

Re: Totuus itsestäsi.... varaa tästä ketju itsellesi

Postby mag » Fri Oct 26, 2012 4:25 pm

Voitko osoittaa hetkeen, jolloin minuuden illuusio kirkastui sinulle? Onko laadullisesti jotakin erilaista tuon hetken jälkeen kuin ennen sitä? Jos et usko enää "minään", niin se näkyy arjessa jollakin tapaa. Jos ymmärrys on vain älyllinen, niin silloin laadullinen muutos todennäköisesti puuttuu.

lb70

Postby lb70 » Sat Oct 27, 2012 2:46 am

Osaat varmasti paremmin sanoa, onko tämä vain älyllisempää ymmärrystä vai ei..
Mutta tietyissä tilanteissa, esim hankala ihmissuhdetilanne, riita tms, pystyn ajattelemaan, että "en ole tuossa tilanteessa, se on vain mieli joka siinä riitelee" ja jotenkin se tilanne helpottuu sillä. Oikeastaan tämä näkyy vain hankalissa tilanteissa, eli se on sellainen helpotus keino. Että jonkin riidan aikana ajattelee "minää ei ole" ja että tällainen juttu vaan nyt tapahtuu, eikä sille sinänsä voi oikein mitään, asioita tapahtuu, elämä etenee. Vähän kuin tuntisi itsensä ulkopuoliseksi. Mitään ihmeellistä "välähhdystä" tai kirkastusta tai muuta ei ole tapahtunut.

mag

Postby mag » Sat Oct 27, 2012 7:37 am

Usein, kun nähdään minuuden illuusion läpi, ja "minä" keskus putoaa pois, niin syntyy sellainen avaruudellisuuden tunne sisällä. Niin paljon ajattelua liikkuu tuon kuvitteellisen "minä"-keskuksen ympärillä. Tuota avaruudellisuuden tuntua yritimme simuloida aikaisemmin sillä 360 asteen aistidataharjoituksella. Sä voisit palata sen tunnelmaan nyt. Jos olet tuossa tilassa, niin miten edes jaksaisit mennä mukaan mihinkään kuvitteelliseen minään liittyvään riitaan? Voisitko elää ilman "minä" keskusta tästä lähtien? Kokemus olisi vaihtuva kokoelma aistihavaintoja ja ajatuksia - kummallakaan ei olisi omistajaa?

lb70

Postby lb70 » Sun Oct 28, 2012 5:13 pm

Ok, tuollaista avaruudellista tunnetta ei ole ollut. Mutta esim noihin aiemmin mainitsemiini riitatilanteisiin en ole mennyt mukaan, vaan kun joku yrittää riidellä kanssani, niin olen ollut ns. välinpitämätön koko riitaan, ajatellut tavallaan ettei ole sen arvoista lähteä riitaan mukaan. Mutta kuten sanoin aiemmin, mitään konkreettista tuntua minän jäämisestä ei ole ollut, sellaista jota odotin. Eli varmasti vain älyllisellä tasolla mennään.. Mutta teen tuota 360 asteen harjoitusta tässä nyt muutaman päivän ja kerron sitten miten menee..

lb70

Postby lb70 » Fri Nov 02, 2012 1:07 pm

moi,
olen tehnyt tuota 360 asteen harjoitusta niin sisällä kuin ulkona, mutta kuvailemaasi avaruudellista tunnetta en ole tuntenut. Ehkä myös koska tavoittelin tuota tunnetta, niin en sitä "kokenut".. osaatko antaa vinkkejä miten tästä jatkan?

mag

Postby mag » Fri Nov 02, 2012 11:55 pm

Tuo "avaruudellinen" on vain yksi subjektiivinen kuvaus asiasta, ei kannata takertua siihen.

Oletko sä käynyt tämän ketjun läpi kokonaisuudessaan? Voisit lukea alusta asti ja tsekata että olet Katsonut kaikkia pyydettyjä asioita huolellisesti ja rehellisesti. Periaatteessa yksi fokusoitunut Katse on riittävästi näkemään minuuden illusion läpi.

Minää ylläpitää monet uskomukset ja uskoisin että voimakkaimmat liittyvät kontrollin tunteeseen ja tunteeseen itsestä ajatttelijana, valitsijana ja päätöksentekijänä. Tarkastele erityisesti näitä. Kysymys johon voi aina palata: mikä on sellaista mikä ei tapahdu automaattivaihteella? "Minä" on mielen eloon kuvittelema konstruktio/uskomus/oletus, jota ei tarvita mihinkään vai tarvitaanko?

lb70

Postby lb70 » Thu Nov 08, 2012 2:56 pm

hei, ja pahoittelut etten ole vastannut..
Olen tehnyt plop- ja 360 asteen harjoituksia päivittäin, mutta nyt luen nämä kirjoitukset uudelleen ja jatkan harjoituksia.. ilmoittelen sitten miten menee

lb70

Postby lb70 » Fri Nov 09, 2012 9:21 am

hei, nyt on pakko sanoa tällaisesta toistuvasta ajatuksesta, joka häiritsee näitä harjoitteita ja "näkemistä".. Koska olen perheellinen, niin on sellainen pelko, että nähtyäni "kaiken läpi", en ole jotenkin sitten enää läsnä/ tai olen muissa maailmoissa ( = eri tasolla kuin perhe).. Ymmärrätkö mitä haen tällä takaa.. Pystyn myös suhtautumaan tuohon niin, että se on vain ajatus ja annan asialla. Mutta se toistuu päivittäin.. En anna kuitenkaan pelon estää tätä kaikkea.

mag

Postby mag » Fri Nov 09, 2012 10:14 am

Moi, minuuden illuusion läpi näkeminen vie suurempaan läsnäoloon, huomion kiinnittymiseen siihen mikä on konkreettisesti läsnä ilman mentaalisia kuorrutuksia. Joillakin voi tapahtua joitakin muutoksia ulkoisessa elämässä, mikäli elämä ennen minuuden illuusion näkemistä on pohjautunut kestämättömille rakenteille, mutta yleisesti ottaen tämä on yhteensopiva kaikkien elämäntilanteiden kanssa. Ei siis huolta.

Katso pelkoa kohti ja sen läpi, löydätkö pelon takaa mitään? Pelko putoaa pois kun huomataan että ei ole mitään mitä suojella. Elämä kantaa ilman minää, kaikki tapahtuu automaattivaihteella. Luota elämän "prosesseihin": ajatukset nousevat, tunteet nousevat, ruohonkorsi kasvaa ja puut kasvavat, keho liikkuu ja sen sisällä sykkivän elämän älykkyys pitää huolen mitä monimutkaisimmista kehon toiminnoista ilman "minän" väliintuloa. Elämä operoi ihmisen kautta, ja ainoastaan ajatukset leimaavat kaikkeen kokemukseen "minä/minun", kommentoivat elämän prosesseja kun urheilukommentaattori - aina askeleen myöhässä. Tarkastele uskomuksia "minä päätän / valitsen / kontrolloin / liikutan kehoa / ajattelen ym. Pura nämä uskomukset, kunnes minä putoaa pois pelistä tarpeettomana. Jäljelle jää vain yksi jakamaton elämä, "master coordinator".

lb70

Postby lb70 » Fri Nov 09, 2012 10:21 am

Ok, kiitos, tuo auttaa paljon.
Lueskelin läpi tätä ketjua ja olen tehnyt näitä harjoituksia. Tuntuu todella vaikealle, varmasti siksi että yrittää niin paljon tätä.. Voin pohdiskella näitä viikonlopun ajan, viikonloppuna en pääse netin ääreen vastaamaan. Mutta jos voit antaa vielä jotain vinkkejä niin otan mielelläni vastaan, etenkin tähän kun yrittää niin kovasti nähdä kaiken läpi.. Onko hyvä että on niin kova halu nähdä, vai olisiko parempi olla rennompi ja olla ajattelematta asiaa?

mag

Postby mag » Fri Nov 09, 2012 10:39 am

Onko hyvä että on niin kova halu nähdä, vai olisiko parempi olla rennompi ja olla ajattelematta asiaa?
Totuuden jano on kaikista tärkeintä, mutta prosessi on enemmän ajattelusta rentoutumista säilyttäen kuitenkin uskomusten tarkastelun ja läpi näkemisen. "Katsominen" on huomion suuntaamista vielä "minää" vielä ylläpitäviin asioihin, ja sitä ohjaa intuitio, ei looginen ajattelu. Ei kannata tehdä tästä minuuden läpi näkemisestä mitään valtavaa juttua, työskentely uskomusten ja erilaisten hienovaraisempien harhojen kanssa jatkuu sen jälkeen. Poimi marja ja jatka matkaa!

lb70

Postby lb70 » Fri Nov 16, 2012 8:18 am

Hei, olen tehnyt harjoitteita usein esim ulkona kävellessä.. Niiden tekeminen on tullut eteen vähän kuin itsestään, ilman sen kummemmin ajattelematta että "teenpäs nyt tämän plop-harjoituksen". En voi kuitenkaan sanoa, että olisin huomannut mitään konkreettista muutosta vieläkään. Ajatusmaailma ja vanhat uskomukset ovat kylläkin muuttuneet, mutta niinkuin sanoin mitään konkreettista/ tuntuvaa/ näkyvää muutosta en ole huomannut

mag

Postby mag » Fri Nov 16, 2012 10:44 pm

Terve,

Kirjoittelin eräälle kansainväliselle opastettavalle seuraavan pätkän, ja se tuntui yksinkertaistavan tätä minuuden illuusion näkemistä sikäli, että hän taisi Nähdä sitä tuumailtuaan. Laitan sulle myös.

Mitä ei tapahdu automaattisesti elämässä?

Meillä on oletus, että on olemassa "minä", joka tekee kaikenlaisia ​​asioita: ajattelee, liikuttaa kehoa, tuntee, jne, mutta kun katsotaan asiaa tarkemmin, niin nähdään, että kaikki nämä toiminnot vain tapahtuvat, ja "minällä" ei ole ole mitään tekemistä niiden kanssa. "Minä" ei ole olemassa muualla kuin mielikuvituksessa. Ajatukset ovat vain luoneet vaikutelman, että "minä" on olemassa ja todellinen, vaikka se on vain oletus / uskomus / fiktio.

Saatko otteen edellisestä? Minuuden illuusion näkeminen on pohjimmiltaan hyvin yksinkertainen asia ja tiivistettynä yllä. "Plop" harjoitus on erittäin hyödyllinen ennen ja jälkeen minuuden illuusion näkemisen, mutta se on hieman LU:n lyhyen oppimäärän ulkopuolella - harjoitus jota suosittelen jotta matka LU:n jälkeen olisi vähemmän pomppuisa.

lb70

Postby lb70 » Sun Nov 25, 2012 2:10 pm

Kiitos tuosta, alan pohtia ja sulatella kirjoittamaasi.

lb70

Postby lb70 » Wed Nov 28, 2012 1:31 pm

hei, olen pohtinut ja yrittänyt sisäistää tuota kirjoitustasi, ja uskon siihen "älyllisesti", mutta käytännössä en ole vielä "nähnyt", eli mitään muutosta ei ole tapahtunut. Osaatko sanoa onko mitään eroa tekisinkö noita plop-harjoituksia ja muita harjoituksia ulkona vai sisällä? voiko sisätiloissa "nähdä" ihan yhtälailla kuin ulkona?
Lisäksi vielä, odottelenko vaan että joku kaunis päivä näkeminen tapahtuu, sillä tuntuu etten voi "kiirehtiä" sitä millään tavalla, vaikka kuinka tekisin näitä harjoituksia?

Return to “Suomeksi”