Totuus itsestäsi.... varaa tästä ketju itsellesi

mag

Totuus itsestäsi.... varaa tästä ketju itsellesi

Postby mag » Tue Aug 28, 2012 7:59 pm

Tavalla tai toisella olet löytänyt tänne foorumille, ja se on hieno juttu. Olemme hyvän ja tärkeän asian äärellä. Varaa tästä ketju omaa työskentelyäsi varten postaamalla viesti alle.

Täällä LU:ssa aloitamme nämä dialogit käymällä muutama perusasiaa läpi alkajaisiksi. Toivon sinulta tämän opastusprosessin ajan seuraavia asioita:
  • vastaat esittämiini kysymyksiin mahdollisimman rehellisesti ja avoimesti oman tämänhetkisen kokemuksesi perusteella. Se mitä olet lukenut aiemmin ei auta tässä prosessissa, vaan kyse on siitä, että tutkit itse omaa havaintoasi tässä hetkessä.
  • kirjoitamme molemmat pääosin vähintään kerran päivässä, kunnes yhdessä toteamme opastuksen päättyneeksi, minuuden fiktion läpinähdyksi. Olemme LU:ssa havainneet, että opastus toimii parhaiten kun yhteys on melko tiivis. Ilmoitetaan puolin ja toisin, jos tulee jokin este.
  • jätät muun "henkiseen etsintään" liittyvän materiaalin sivuun tämän prosessin ajaksi, jotta voit keskittyä tutkimaan pyytämiäni asioita täysipainoisesti. Voit palata niihin opastuksen päätyttyä.
Kuulostavatko nämä odotukset sellaisilta, joihin voit sitoutua?

Jos kuulostavat, voidaan aloittaa.

Kertoisitko mitä odotat tältä opastusprosessilta? Kirjoita mahdollisimman tarkkaan kaikki, hassutkin, odotuksesi siitä, mitä ja miten vapautuminen muuttaisi elämässäsi ja millaista se olisi?

Väitän, että mikään elämässä ei ole persoonallista. Mikä on todiste välittömässä kokemuksessasi, että olet olemassa persoonallisena olentona tässä ja nyt?

lb70

Re: Totuus itsestäsi.... varaa tästä ketju itsellesi

Postby lb70 » Fri Sep 07, 2012 12:55 pm

Hei, etsin opasta ja päässäni on jo pyörinyt koko päivän mitä aion tähän kirjoittaa ja nyt kun saisi kirjoittaa, niin tuntuu etten osaa muodostaa sanoja ja pää on, sanoisinpa, tyhjä...
Tältä opastusprosessilta odotan jonkinlaista vastausta niihin kysymyksiin joita on päässäni lähiaikoina pyörinyt. Suurin kysymys on ehkä se, miksi olen aina niin levoton? Miksi mikään eri riitä minulle, miksen koskaan ole tyytyväinen mihinkään vaan haluan aina jotain uutta, muutosta. Ehkäpä odotan juuri sitä, että nämä kysymykset ja ajatukset loppuvat, eikä tarvitse enää miettiä niitä. Tällä hetkellä ne vievät minulta yöunet, tuntuu etten todellakaan ole läsnä parisuhteessani enkä omalle vauvalleni, tämä "jatkuva ajatteleminen" vie energiaa. Ainoa hetki jolloin olen jotenkin rentona, on se, kun saan lukea henkisyyteen liittyviä kirjoja tai ylipäätään lukea. Mutta koska henkisyys on asia, josta en paljoa tiedä, niin se kaikki pelottaa ja niinkuin jo sanoin, vie yöunet. En jaksa elää jatkuvassa pelossa. Tämän paremmin en osaa selittää, miltä tällä hetkellä tuntuu. Vapautuminen olisi varmasti juuri vapautumista kaikesta siitä mitä itsessäni tällä hetkellä inhoan - turhamaisuus (ulkonäköön liittyvät paineet, meikkaaminen jne.), toisten arvosteleminen, se etten ole mihinkään tyytyväinen, haluan aina jotakin uutta - uusi koti, uusia huonekaluja.. Koen, että rakkaus omaan vauvaan on sellaista, mikä on ainutta "pysyvää" ja järkevää elämässäni tällä hetkellä. Se rakkaus on jotain, mitä ei voi selittää, se vain on.
En keksi muuta selitystä sille, että olen persoonallisena olentona tässä ja nyt, kuin se, että näen, kuulen - tunnen kipua, haistan, maistan.. Kaikki aistit toimii.

mag

Postby mag » Fri Sep 07, 2012 1:17 pm

Kerrotko vielä minkälaisia ajatuksia ja tuntemuksia herää kun sanon:

Sinua ei ole olemassa, eikä ole koskaan ollut.

lb70

Postby lb70 » Fri Sep 07, 2012 4:25 pm

mietin tuota tänään ulkoillessani.. että kaikki on vaan jotain harhaa/ illuusiota ja olenko oikeasti edes olemassa. Mutta lauseena edessä nähtynä tuo lause herätti pienoista pelkoa, ja jalat vähän tärisi..

mag

Postby mag » Fri Sep 07, 2012 4:32 pm

Ok. Mistä pelossa on kyse? Jos katsot sisällesi niin onko siellä jokin johon pelko osoittaa?

lb70

Postby lb70 » Fri Sep 07, 2012 4:39 pm

ensimmäisenä tuli mieleen, että jos minua ei ole/ olisi niin mitä lapselleni käy. Pelko sitä kohtaan miten hän selviää, menettämisen pelko.. ja kun ajattelen pidemmälle, niin jos minua ei ole ollut koskaan ollutkaan, niin ei häntäkään.
Lisäksi pelottavalta tuntui se, että olen jotenkin turha, ettei minua ole koska olen jotenkin huono/ minua ei tarvita..

mag

Postby mag » Fri Sep 07, 2012 5:05 pm

Voitko kertoa kuinka tai mistä ajatukset nousevat ja minne ne katoavat? Tarkkaile!

Voitko kertoa kuka ajattelee seuraavat ajatukset? Mikä on niiden alkulähde? Mihin ne osoittavat?
"jos minua ei ole/ olisi niin mitä lapselleni käy"
"olen jotenkin huono/ minua ei tarvita"
"jos minua ei ole ollut koskaan ollutkaan, niin ei häntäkään."

lb70

Postby lb70 » Fri Sep 07, 2012 6:04 pm

Ajatukset tuntuvat tulevan pitkältä tuntuvan mietinnän jälkeen, eli en heti keksinyt/ keksi juuri nytkään mitään vastausta.. Mietin myös vastasinko edellämainitun "jos minua ei ole/ olisi niin mitä lapselleni käy"
koska niin tavallaan kuuluu sanoa.. Ja kertomani ajatukset kerroin minä, ehkä ne osoittavat siihen että olen jollain tapaa riippuvainen jostain, kaikki liittyy itseeni.

mag

Postby mag » Fri Sep 07, 2012 6:13 pm

Ja kertomani ajatukset kerroin minä, ehkä ne osoittavat siihen että olen jollain tapaa riippuvainen jostain, kaikki liittyy itseeni.
Mikä on tuo 'minä' tai 'itse' johon viittaat?

lb70

Postby lb70 » Fri Sep 07, 2012 6:15 pm

ensimmäisenä tuli mieleen vain, minä joka istun tässä tietokoneella kirjoittamassa nyt.. pään sisältä nuo vastaukset kumpuaa..

mag

Postby mag » Fri Sep 07, 2012 6:45 pm

ensimmäisenä tuli mieleen vain, minä joka istun tässä tietokoneella kirjoittamassa nyt.. pään sisältä nuo vastaukset kumpuaa..
Pysähdypä nyt. Keho istuu tuolilla ja kädet lepäävät näppäimistöllä. Miksi viittaat kehoon näkökentässäsi "minun keho" ja käsiin "minun kädet"? Mistä "minun" -omistus tulee? Kuka on omistaja?

lb70

Postby lb70 » Sat Sep 08, 2012 7:10 am

En tiedä mistä se tulee, enkä tiedä kuka on omistaja.. Mieleni ehkäpä. Sitten tulee mieleen kuka olen - äiti, puoliso, nainen..

mag

Postby mag » Sat Sep 08, 2012 8:56 am

Aivan, mieli on leimasinkone, joka leimaa kaiken mahdollisen "minä/minun" -leimalla. Minun keho, minun lapseni, minun vanhempani, minun puolisoni, minun kokemukseni. Mieli luo eräänlaisen virtuaalitodellisuuden: kaikki on nähty sen suodattimen kautta. Mieli kuvittelee minän olemassaoloon. Kehon ja mielen "programmit" pyörivät, mutta voitko paikantaa minuuden/minän minnekään? Osoittaa siihen sormella?

lb70

Postby lb70 » Sun Sep 09, 2012 7:47 am

En voi paikantaa, enkä osoittaa sormella. Yritin ajatella asiaa eräänlaisena virtuaalitodellisuutena, mutta se tuntui liian suurelta käsittää.. Pystyin ajattelemaan asiaa, mutten käsittämätään sitä.

mag

Postby mag » Sun Sep 09, 2012 8:38 am

Ok. 'Minä' on vain yksi ajatus, jonka ympärillä todellakin pyörii kokonainen virtuaalitodellisuus.

Seuraavaksi tehdään 360 asteen aistidataharjoitus.

Pysähdy. Tutki aistejasi (näkö, kuulo, tunto, maku, haju) ja rentoudu tutkimaan millaista "raakadataa", millaisia aistimuksia (ilman mielen tulkintoja) kukin aisti puhtaimmillaan välittää? Esim. kuuntele jääkaapin hurinaa intensiivisesti, kuin et olisi koskaan sitä aikaisemmin kuunnellut. Katsele ympärillesi 'pehmeällä katseella' (kuin tarkentamaton kameran linssi): mieli rekisteröi kaiken, mutta ei ole tarpeen nimetä mitään. Anna mielen kulkea vapaasti niihin aistihavaintoihin, jotka vaikuttavat kiinnostavilta tutkia. Miltä kehosta tuntuu istua tuolia vasten, jne.

Käytä harjoitukseen aikaa n. 20 min.

Onko aistien välittämässä informaatiossa jotain sellaista, joka sellaisenaan (ilman ajattelua) kertoo minän olemassaolosta?

Jos teet tämän harjoituksen huolellisesti, niin huomaat rentoutuneesi identiteetistä, on vain yksinkertainen oleminen. Ja sitten voit myös rekisteröidä kuinka "minä" -ajatus yrittää nostaa päätään taas. Rekisteröi "minä"-ajatus, mutta älä usko siihen. Voit ehkä todeta hiljaa:

Kiitos mieleni, että muistutit "minästä", mutta tässä vain nyt on mukava tarkkailla aistihavaintoja ilman "minää", joten valitsen tämän minästä vapaan kevyen olemisen.

Return to “Suomeksi”