No self

Dansk, Nederlands, Suomeksi, Portuguesa
Lunamaya

Re: No self

Postby Lunamaya » Sun Sep 23, 2018 7:35 pm

Hallo VK.

Fijn voor je dat het zo helder is gaan voelen!

Ik ga de andere gidsen vragen om mee te kijken.
Dit kan wel even duren, reken op een week ofzo!

Groetjes LunaM

Vuurkonijn84

Postby Vuurkonijn84 » Sun Sep 23, 2018 8:00 pm

Oké, prima. :-) Zie het wel dan!

GRoetjes

Lunamaya

Postby Lunamaya » Mon Sep 24, 2018 8:35 pm

Dag VK,

In principe ziet het er uit alsof je echt helder bent geworden in het doorzien van de illusie. Super!

Alleen heb je met je mooie antwoord op vraag 1 nog niet volmondig aangegeven of er nou een zelf ergens te vinden is, JA of NEE! (Ik kan het er wel wat uit halen, maar omdat we het echt kristalhelder willen hebben, nog even voor de duidelijkheid, horen we het nog wel graag terug! :)

Dus: is er volgens jou op enige wijze ergens nog een zelf te vinden?

Vuurkonijn84

Postby Vuurkonijn84 » Tue Sep 25, 2018 9:06 pm

Dag VK,

In principe ziet het er uit alsof je echt helder bent geworden in het doorzien van de illusie. Super!

Alleen heb je met je mooie antwoord op vraag 1 nog niet volmondig aangegeven of er nou een zelf ergens te vinden is, JA of NEE! (Ik kan het er wel wat uit halen, maar omdat we het echt kristalhelder willen hebben, nog even voor de duidelijkheid, horen we het nog wel graag terug! :)

Dus: is er volgens jou op enige wijze ergens nog een zelf te vinden?
Er er is
a sense of 'I'
, de ervaring van een ik of zelf. Een configuratie in bewustzijn. Die is niet absoluut, maar relatief. In absolute zin is er geen zelf. Dat 'zelf' is een vormsel.

Er is geen zelf. Maar tegelijkertijd wat ongenuanceerd wellicht dat te stellen en 'in absolute zin' daarbij weg te laten.

Maar goed, NEE dus. :D

Vuurkonijn84

Postby Vuurkonijn84 » Tue Sep 25, 2018 9:06 pm

Huh, hoe dat 'a sense of I' nu weer in quote-modus komt... dat was helemaal de bedoeling niet. Maar goed. :)

Lunamaya

Postby Lunamaya » Fri Sep 28, 2018 7:55 am

Ha VK,
Jaaaaa!
Klinkt alsof het voor jou echt op zn plek aan het vallen is, helder!
Grappig de stotteringen die nog even langs komen om te erkennen dat er echt geen zelf is. Maar je ziet het al wel, alleen lijk je nog steeds soms in discussie met jezelf te gaan. Ben benieuwd hoe lang je dat vol houdt! Laat het me weten als je toch nog ooit ergens een zelf ontdekt, het zal wereldnieuws kunnen worden ;)

We gaan even zorgen dat we het mooi afronden. Je krijgt een mail als het goed is. Heb je behoefte aan "after groepen"? Er zijn een aantal op fb waar je nog wat kan kletsen.

Heb jij nog vragen voor mij?

Vuurkonijn84

Postby Vuurkonijn84 » Sat Sep 29, 2018 2:57 pm

Hoi Luna,

Ja, wat je zegt klopt exact. Maar het houdt stand, telkens weer. En dat is waar we naartoe wilde natuurlijk. Dat het kloppend is en echt duidelijk. Dus goed denk ik dat we het zo lekker uitgebreid onderzocht hebben en er de tijd voor hebben genomen. Beter dan half werk waarbij het toch nog niet helemaal duidelijk is.
Gisteravond had ik nog zo'n 'ja maar, toch kun je niet helemaal zeggen dat... [relaas]' maar ja dan kijk er goed naar, en dan is het toch weer zo van "oh ja' en dan wordt het weer gezien. Het is een kwestie van steeds weer opnieuw 'wakker worden'/helder kijken en eraan herinneren. Maar het gaat goed en houdt, zoals ik al zei, stand. Denk dat het zich nog wel verder ontwikkeld.

Die aftergroepen, wat houdt precies in? Denk dat me dat wel interessant lijkt. Zie de mail wel tegemoet...

Heb ik nog vragen...... nu even niet. Misschien komt er nog iets op. Maar op zich niet geloof ik...

Groetjes!

Vuurkonijn84

Postby Vuurkonijn84 » Wed Oct 03, 2018 8:55 pm

Hey Lunda,

Heb nog altijd geen mail gezien... Hopelijk is die niet in m'n spam gekomen, en heb ik 'm dan verwijderd. Als je 'm nog eens wilt sturen, heel graag...

Lunamaya

Postby Lunamaya » Wed Oct 03, 2018 9:16 pm

Het ligt bij de admin en zal vast binnenkort komen! Als het er over een week niet is, stuur nog even een berichtje ajb

Vuurkonijn84

Postby Vuurkonijn84 » Fri Oct 05, 2018 12:13 am

Oke!

Return to “Other Languages”