Ontwaken

Dansk, Nederlands, Suomeksi, Portuguesa
LilaM

Re: Ontwaken

Postby LilaM » Mon May 09, 2016 3:00 pm

Het Anja, ik laat het je straks weten, ben nu op mijn werk
Grt Lydia

momo

Postby momo » Mon May 09, 2016 4:27 pm

Helemaal goed, dan lees ik het morgen.
Heb een fijne avond!

LilaM

Postby LilaM » Mon May 09, 2016 6:53 pm

Hey Anja,

Ik voelde in de voormiddag voornamelijk verdriet en daarna teleurstelling en dit is nog steeds zo.
Het blije gevoel waar ik over las, is er helemaal niet. Eigenlijk weet ik niet wat ik er mee aan moet.
Ik merk wel dat ik rustiger ben, ook al zijn die emoties er.
Ik zag dit al een tijdje eerder maar wist niet dat het DAT was.
Toch komt er de vraag: 'en wat nu?' Het is niet zo dat het een grootse verschuiving is, heel gewoon eigenlijk.
Verwarrend ook... Ik denk dat het nog moet integreren of zo...

Klinkt dit nu logisch? Hier ben ik al 15 jaar achter aan het zoeken...
Wellicht kun je mij iets meer vertellen?

Ik wil je heel erg bedanken voor je hulp.

Lieve groetjes Lydia

LilaM

Postby LilaM » Tue May 10, 2016 11:45 am

Hey Anja,

Ik wil je graag laten weten hoe het momenteel is. Nog steeds en bij momenten is er verdriet... maar het mag er gewoon zijn. En dat is toch wel een groot verschil met eerst.
Ik zoek ook niet naar waarom het er is, het is er gewoon en dat is ok.
Vanmorgen was er ook een heel fijn gevoel in mijn hartstreek, een heel lichte en fijne energie. Het is gewoon niet te beschrijven maar het was anders.
Dit is trouwens geen constante; het is ook een ervaring.
Al bij al begint het wat leuker te worden :)

Jij schreef in het begin dat ik mij kon aansluiten bij een FB groep voor wat nazorg?

Ik hoor het vast wel.

Lieve groetjes Lydia

momo

Postby momo » Tue May 10, 2016 12:39 pm

Hai Lydia,

Fijn dat je me laat weten hoe het is. Verdriet lijkt me niet raar en blijkbaar had je toch nog een verwachting: een blij gevoel :) En ja, verdriet mag er gewoon zijn. Sterker nog, het IS er, punt. Nix mis mee.
En je bent niet de enige ;)

15 Jaar zoeken … is er nu nog een zoekbeweging, of is het zoeken nu gestopt?

Als ik je de vraag stel:
“Bestaat er ergens zoiets als een losstaande entiteit (ik, mij, zelf, mijzelf, Lydia) in wat voor vorm dan ook? Is die er ooit geweest?”,
wat is dan je antwoord?
Toch komt er de vraag: 'en wat nu?'
Is die vraag er nog steeds en zo ja, waar komt ie vandaan?

Integratie kan duren. Gun het tijd om te gebeuren en ontvouwen.
Nadat we dit helemaal hebben afgerond zul je automatisch toegang krijgen tot een deel van het forum waar mensen ervaringen kunnen delen en uitdiepen en andere zaken kunnen onderzoeken, met "ego-resten" aan de slag kunnen etc. Voor de FB groep heb je een facebookaccount nodig. Heb je die?
Ik wil je heel erg bedanken voor je hulp.
Heel, heel graag gedaan. The pleasure was also mine :)

Liefs,
Anja

LilaM

Postby LilaM » Tue May 10, 2016 5:53 pm

Hey Anja,

Blij te horen dat ik normaal ben :):):)

Het zoeken valt weg merk ik... Wat zou ik nog moeten zoeken dan?

A. Als ik je de vraag stel:
“Bestaat er ergens zoiets als een losstaande entiteit (ik, mij, zelf, mijzelf, Lydia) in wat voor vorm dan ook? Is die er ooit geweest?”,
wat is dan je antwoord?
L. Mijn antwoord is: er is geen losstaande entiteit, geen ik, mij, zelf, mijzelf of Lydia.

A. Toch komt er de vraag: 'en wat nu?' Is die vraag er nog steeds en zo ja, waar komt ie vandaan?
L. Alhoewel het allemaal nog onwennig voelt, is de vraag over wat nu, er niet meer. De vraag komt toch nog uit het ikje dat het nog niet helemaal vat :)

L. Ik heb idd een FB account... kijk er al naar uit om daar wat rond te neuzen.

Het heeft niet lang geduurd en toch ga ik de dagelijkse gesprekken missen :)

Nogmaals heel erg bedankt

Groetjes Lydia

momo

Postby momo » Wed May 11, 2016 11:25 am

Hai Lydia,
Blij te horen dat ik normaal ben :):):) … Het zoeken valt weg merk ik... Wat zou ik nog moeten zoeken dan?

Het heeft niet lang geduurd en toch ga ik de dagelijkse gesprekken missen :)
Als er iets is wat je wilt vragen of delen mag je me altijd mailen via de PM, of Messenger. Van harte welkom! :)

Rest ons nog een paar laatste vragen en daarna zal ik onze conversatie voorleggen aan andere gidsen om te horen of zij nog wat toe te voegen of te vragen hebben.
  • Leg gedetailleerd vanuit je eigen ervaring uit wat de illusie van een afgescheiden zelf is, wanneer begint deze illusie en hoe werkt hij?    
  • Hoe voelt het om dit te zien? Wat is het verschil met voordat we begonnen?   
  • Hoe zou je deze illusie omschrijven/uitleggen aan iemand die er nooit van gehoord heeft, maar nieuwsgierig naar is?   
  • Wat was het laatste duwtje dat je over de drempel hielp, wat maakte dat je het zag? Was er een speciaal moment of gebeurde het langzaamaan? Wat gebeurde er precies?    
  • Hoe zit het met keuzes, vrije wil en controle. Wat maakt dat dingen gebeuren? Hoe werkt dat? Waar ben je verantwoordelijk voor? Geef voorbeelden vanuit de ervaring.

Nogmaals heel erg bedankt
Nogmaals heel, heel graag gedaan :)

Liefs,
Anja

LilaM

Postby LilaM » Wed May 11, 2016 9:44 pm

Hallo Anja,

Dank je voor het aanbod, ik vermoed dat ik er nog gebruik van ga maken :)

En dan hier het antwoord op de vragen:

V=vraag A=antwoord

V. Leg gedetailleerd vanuit je eigen ervaring uit wat de illusie van een afgescheiden zelf is, wanneer begint deze illusie en hoe werkt hij?
A. Een afgescheiden zelf zie ik als een soort bubbel van meningen, verwachtingen, ideeën, overtuigingen,... die voornamelijk in mijn kinderjaren dienden als bescherming tegen pijn. Deze bescherming blijf ik echter gebruiken in situaties die mij doen denken aan gebeurtenissen van vroeger. Ik reageer dus nog steeds zoals een klein meisje.
Al deze meningen, verwachtingen, ideeën, overtuigingen,... zijn echter ook maar een gedachte in mijn hoofd. Deze gedachte botst met de huidige toestand of datgene wat er NU is en dat doet pijn. Een emotie ervaren is dus een waarschuwing dat de gedachte die ik denk, niet waar is. Het is allemaal een idee in mijn hoofd, er is geen Ik, alleen maar gedachten die dan gelabeld worden als IK.

V. Hoe voelt het om dit te zien? Wat is het verschil met voordat we begonnen?
A. Ik voelde verdriet, verwarring en teleurstelling gedurende een paar dagen en niet de blijheid die ik toch wel verwacht had. Het verschil is dat ik het er nu gewoon laat zijn. Ik voel me rustiger en merk dat ik niet meer zoek.
Ik merk dat ik toch nog afwachtend ben of het wel zal blijven...

V. Hoe zou je deze illusie omschrijven/uitleggen aan iemand die er nooit van gehoord heeft, maar nieuwsgierig naar is?
A. Alles gebeurt al, er is geen IK dat aan het stuur van de wagen zit. In ons hoofd lopen we steeds achter de gebeurtenissen aan, ze zijn er al en de verhalen er rond zijn verzinsels.

V. Wat was het laatste duwtje dat je over de drempel hielp, wat maakte dat je het zag? Was er een speciaal moment of gebeurde het langzaamaan? Wat gebeurde er precies?
A. Mijn gids vroeg mij om te noteren wat ik op het moment zelf waarnam. Ik schreef dus: 'Wat zie ik, wat hoor ik, wat voel ik, wat denk ik, nu op dit moment?
Het bleef mij bezig houden en ik bedacht mij dat ik enkel op dit moment kon ervaren wat er is en dat er gewoon ruiken is of voelen, horen, zien, denken... Toen zag ik dat de dingen al gebeurde voor dat ik er een verhaal van maak. Er is helemaal geen IK... situaties gebeuren gewoon en IK loop er achter aan, altijd net te laat

V. Hoe zit het met keuzes, vrije wil en controle. Wat maakt dat dingen gebeuren? Hoe werkt dat? Waar ben je verantwoordelijk voor? Geef voorbeelden vanuit de ervaring.
A. Als er geen IK is, hoe zouden er dan keuzes, vrije wil of controle kunnen zijn? Wie is er om verantwoordelijk te zijn? Geen IK, niets, enkel zien, horen, voelen, proeven, ruiken, denken

Lieve groetjes
Lydia

momo

Postby momo » Thu May 12, 2016 9:28 pm

Hai Lydia,

Veel helderheid. Heel leuk om te lezen! :)

Ik leg onze conversatie voor aan andere gidsen om te horen of zij nog wat toe te voegen of te vragen hebben.

Dank je voor het aanbod, ik vermoed dat ik er nog gebruik van ga maken :)
Schroom vooral niet!!

Liefs,
Anja

LilaM

Postby LilaM » Thu May 12, 2016 9:37 pm

Hey Anja,

:):):) ik kijk al uit naar hun antwoord.

Ik laat alles even bezinken :)

Liefs

Lydia

momo

Postby momo » Fri May 13, 2016 10:14 am

(((Lydia)))

No further questions :)

Ik meld je aan voor de afterworld ;)
Als het goed is krijg je een mail in je forum inbox. Daarin staat hoe je waar kunt komen en een fijn welkomstdocument. Enjoy!

Dit kleine avontuur was me een waar genoegen.
Namaste, lieve Lydia.
_/\_

Return to “Other Languages”