Blinde zoekt ziener

Dansk, Nederlands, Suomeksi, Portuguesa
Label1810

Re: Blinde zoekt ziener

Postby Label1810 » Tue Apr 05, 2016 8:49 pm

Het emotioneert me, ik voel weerstand tegen de emotie
Ook dat is niet anders als het altijd geweest is. Toch?
Ja, precies. ... het gaat gewoon door zoals altijd.
Het is een beetje verwarrend.
Ik vermoed dat dat zo lijkt omdat je perspectief verschuift. Wordt het niet juist duidelijker?
Ja, meer perspectieven die elkaar afwisselen... :)
Thanks for LOOKING with me,

Auke

lex

Postby lex » Wed Apr 06, 2016 7:50 am

Ja, meer perspectieven die elkaar afwisselen...
Vertel...

lex

Postby lex » Wed Apr 06, 2016 6:34 pm

Is er nog een Auke,ik of zelf in beeld?

Label1810

Postby Label1810 » Wed Apr 06, 2016 9:15 pm

Hallo Auke hier! :)
Ja, meer perspectieven die elkaar afwisselen...
Vertel...
Mijn default perspectief is die van Auke.
Toen ik het schreef doelde ik dat de "wisselende perspectieven" zich afwisselen en wat verwarrend is voor me.

Ik heb nog wel wat duwtjes nodig...

Auke

lex

Postby lex » Wed Apr 06, 2016 10:33 pm

Wat ontbreekt er? Wat is er nog niet duidelijk? Wat verwacht je nog ?
Wat is daar mis mee? Moet dat anders?

Zie je dat "Auke" een leeg begrip is? Hooguit een manier van kijken uit gewoonte?

lex

Postby lex » Thu Apr 07, 2016 10:29 am

Label1810

Postby Label1810 » Thu Apr 07, 2016 9:53 pm

Wat is daar mis mee? Moet dat anders?

Zie je dat "Auke" een leeg begrip is? Hooguit een manier van kijken uit gewoonte?
Wat ik zie, heb gezien, is dat de wereld er verrassend anders uitziet als ik de overtuigingen die ik heb niet voor waar aanneem. Standaard opereer ik vanuit overtuigingen en daar is Auke en zijn leven, oordelen, meningen, ideeën, lichaam, gevoelens, ...

Ik zie dat Auke in essentie een leeg begrip is, toch denk ik dat het nog niet echt helemaal "ervaren" is.
Dat is ook een goede vraag. Ik ben me er bewust van dat het "gevaarlijk" is om ideeën te hebben waar het heen zou moeten gaan, wat het resultaat zou moeten zijn, etc.

Auke

lex

Postby lex » Fri Apr 08, 2016 3:56 pm

Wat ik zie, heb gezien, is dat de wereld er verrassend anders uitziet als ik de overtuigingen die ik heb niet voor waar aanneem.
Wat is het verschil?
Ik zie dat Auke in essentie een leeg begrip is, toch denk ik dat het nog niet echt helemaal "ervaren" is.
Moet dat dan? Is zien niet genoeg? Wat valt er te ervaren?
Ik ben me er bewust van dat het "gevaarlijk" is om ideeën te hebben waar het heen zou moeten gaan, wat het resultaat zou moeten zijn,
Net zo gevaarlijk als die ideeën te verdringen. Dus kom op, fantaseer er eens op los, geneer je niet. Wat voor ideeën komt de mind allemaal mee aanzetten?

lex

Postby lex » Mon Apr 11, 2016 12:12 am

Hee Auke,

De afspraak: "Post elke dag" heeft een reden.
De ervaring leert dat het werkt om de vaart er in te houden.
Als je niet in de omstandigheden bent om je met hart en ziel aan dit onderzoek te wijden is het beter om het helemaal stop te zetten en weer op te pakken als de juiste focus er is.
Half werk is funest in dezen.

Label1810

Postby Label1810 » Mon Apr 11, 2016 7:37 am

Hee Auke,

De afspraak: "Post elke dag" heeft een reden.
De ervaring leert dat het werkt om de vaart er in te houden.
Als je niet in de omstandigheden bent om je met hart en ziel aan dit onderzoek te wijden is het beter om het helemaal stop te zetten en weer op te pakken als de juiste focus er is.
Half werk is funest in dezen.
Hoi Lex,
Ja, zat in een writers block... Probeerde steeds te reageren maar het lukte niet.
Ik pak het op! Het komt in me op dat ik wellicht toch te veel van uit mijn hoofd probeerde te reageren. Lukte gewoon niet.
Ik ben me er bewust van dat het "gevaarlijk" is om ideeën te hebben waar het heen zou moeten gaan, wat het resultaat zou moeten zijn,
Net zo gevaarlijk als die ideeën te verdringen. Dus kom op, fantaseer er eens op los, geneer je niet. Wat voor ideeën komt de mind allemaal mee aanzetten?
Ok, er op los fantaseren :)

Ik weet nog een hele oude, aan de hand waarvan ik toen der tijd de avatar training ben gaan doen. Ik zou een onnoemelijke vrijheid krijgen en beschreef dat met het beeld van mijzelf in mijn blote billen over straat te gaan :)

Ik zou graag echte vrijheid willen ervaren, niet zozeer vrij zijn van angst, pijn, problemen, oordelen, etc maar meer vrij zijn om die helemaal te accepteren. Ik zie daarin ook een verhaal waarin ik eigenlijk gewoon gelukkig wil zijn.

Maar aanleiding was eigenlijk:
Wat is er nog niet duidelijk? Wat verwacht je nog ?
Ik verwacht toch wel dat ik helemaal helder heb wat ik ben, wat dit is en hoe het werkt.
vrijer voelen, minder gevangen in dit leven, helder wat ik ben, hoe dit in elkaar steekt. Helderder, alerter meer observerend, minder verzwolgen.

Pff, ik probeer te schrijven maar het voelt allemaal zo bull shit aan. Ik ben dan constant tekst aan het wijzigen en constant aan het herformuleren. Ik weet het gewoon niet Lex. Ik weet even niet meer hoe ik dit moet doen.

Ik druk op verzend.
En kijk waar het heen gaat...

Auke

lex

Postby lex » Mon Apr 11, 2016 9:34 pm

Ik verwacht toch wel dat ik helemaal helder heb wat ik ben, wat dit is en hoe het werkt.
Wat je bent kan ik je niet vertellen, maar is het nu duidelijk wat je niet bent?
wat dit is
Wat bedoel je met "dit"?
hoe het werkt
Wat bedoel je met "het"?
aan de hand waarvan ik toen der tijd de avatar training ben gaan doen. Ik zou een onnoemelijke vrijheid krijgen en beschreef dat met het beeld van mijzelf in mijn blote billen over straat te gaan
Dat is lekker conc reet. Is het gelukt met AVATAR? Bij Jojo moet je toch wel een aardig eind gekomen zijn. En anders gaan we 's met een clubje, dat maakt het makkelijker, op een mooie zonnige dag. Of is dat vals spelen? Moet je het alleen kunnen?
zat in een writers block
Ik nu ook. Image

Label1810

Postby Label1810 » Tue Apr 12, 2016 10:14 am

Wat je bent kan ik je niet vertellen, maar is het nu duidelijk wat je niet bent?
Het wordt intellectueel wel begrepen geloof ik. Ik zie dat een ik niet echt te vinden is buiten gedachten, verhalen en overtuigingen om. Er is wel een Auke en een lichaam die die naam mee heeft gekregen. Auke wordt ook verantwoordelijk gehouden voor de acties die dat lichaam doet, de woorden die hij gebruikt. Auke heeft een lichaam die herkent wordt door anderen als het lichaam van Auke. Er is een verleden gekoppeld aan Auke en anderen kennen dat verleden. (soms weten ze meer over het verleden dan Auke zelf)

Er is dus een verhaal “Auke” en ik zie dat wanneer ik dat verhaal er afhaal dit lichaam er nog steeds is. Een Auke is het dus niet.

Wanneer ik alle ideeën er afhaal, zover me dat lukt, en kijk naar wat er op op dit moment gebeurd dan blijft er nog alleen een lichaam over of zelfs alleen sensaties van vingers (label) op het toetsenbord (label) druk van billen op de stoel, armen steunend op de tafel, beeld van computerscherm, letters, ontspanning, spanning, geluiden, veranderende beelden, woorden vormen zich, gedachten, ontspanning in het gezicht, diepe inademing, ...

Ik weet niet, ik zie wel dat in directe ervaring er minder “me” is.

Ik kan ook een “me” ervaren in directe ervaring zie ik. Lijkt wel een beetje op het verschuiven van aandacht naar mijn hoofd, een beetje naar achteren in mijn hoofd. Nee, meer gewoon aandacht dat naar achteren verschuift. Komen ook meer zinnen in mij op als “ik kijk”, "Ik type”, “mijn lichaam”.

Wat ervaar ik dan? Een soort ik gevoel. Waar is dat? In mijn hoofd en kijkt naar buiten, ziet de wereld van uit de ogen.

Ik stop even met schrijven weer.
wat dit is
Wat bedoel je met "dit"?
hoe het werkt
Wat bedoel je met "het"?
Met “dit” en “het” doelde ik op alles in mijn ervaring, het geheel, de wereld, leven. Helder hebben wat dit leven en Auke is.
aan de hand waarvan ik toen der tijd de avatar training ben gaan doen. Ik zou een onnoemelijke vrijheid krijgen en beschreef dat met het beeld van mijzelf in mijn blote billen over straat te gaan
Dat is lekker conc reet. Is het gelukt met AVATAR? Bij Jojo moet je toch wel een aardig eind gekomen zijn. En anders gaan we 's met een clubje, dat maakt het makkelijker, op een mooie zonnige dag. Of is dat vals spelen? Moet je het alleen kunnen?
[/quote]

Lijkt me fijn om met een groepje “vals te spelen” op zowel een mooie dan wel minder mooie dag :)

Auke

Label1810

Postby Label1810 » Tue Apr 12, 2016 12:46 pm

Hoi Lex,

Ik kon het niet laten om toch weer eens wat te gaan lezen op het LU forum. Wat me tijdens het lezen opviel was ten eerste dat ik de “Still looking” draadjes begon te lezen. Een verborgen hint dat ik mij bij de “miskleunen” reken. Het andere wat me opviel was de vraag die jij ook eerder hebt gesteld wat verwacht ik eigenlijk te bereiken.

Ik heb hem ook proberen te beantwoorden maar ik denk dat het wel een belangrijke is omdat het kan dat hier een blokkade in zit die me er van weerhoud om te zien.

Wat ik uiteindelijk wil is vrij zijn, vrij van me kut voelen, vrij zijn van me niet goed genoeg voelen, vrij zijn van het steeds valen, of het idee te hebben van valen. Ik wil een leuk leven lijden, gelukkig zijn, on top of the world voelen, belangrijk zijn voor andere mensen, mensen me waarderen en het liefst op een voetstuk plaatsen (:-)) Ik ben het zat om steeds weer niet lekker in mijn vel te zitten, ik ben moe en heb er genoeg van, ik wil ook wel een keer dat gewoon dingen makkelijk gaan en lekker lopen, dat ik succesvol ben, blij en tevreden.

Maakt het me uit of er een zelf of geen zelf is? Nee, zolang ik maar bovenstaande bereik!

Hierin ben ik dus op zoek naar “verlichting”, oplossen van issues, en ergens maakt het me niet uit hoe ik daar kom en wil ik alles aannemen wat me maar dichter bij mijn doel brengt. Waarheid? Who cares als ik maar gelukkig wordt!

Haha, maar zo is het ergens wel. Ik zie ook wel dat er meerdere lagen zijn waar ook een laag zit die heel kinderlijk enthousiast is over een soort “boven menselijke” bevrijdende kracht (die van in je blote billen over straat) dat alles aankan, vrijheid heeft om alles te ervaren en te zien.

De eerste is een erg egoïstische, leugenachtige en onvriendelijke houding. Het laatste is een fijne, open en vriendelijke houding, dat heel goed voelt, nieuwsgierig ook.

Ik verwacht dat als ik door de poort ga dat ik die openheid zal zien, meer vrij zal zijn, minder gevangen en geïdentificeerd met wat er gebeurd en is, het leven niet persoonlijk nemen.

Hoop dat het oke is om dit te posten. Heb je wellicht meer om mee te werken. :)

Auke

lex

Postby lex » Tue Apr 12, 2016 10:42 pm

Het wordt intellectueel wel begrepen geloof ik. Ik zie dat een ik niet echt te vinden is buiten gedachten, verhalen en overtuigingen om.
Het zien is fundamenteler maar nog veel simpeler. Debiel simpel, zou ik haast zeggen. Je ziet objecten: Tafels en stoelen, mensen, dieren. Kijk maar eens om je heen.
Kijk naar een stoel (heb je vast wel in de buurt). Zie je die stoel?
Kijk naar je zelf. Zie je een zelf?
Zo simpel.

Label1810

Postby Label1810 » Wed Apr 13, 2016 9:22 am

Het zien is fundamenteler maar nog veel simpeler. Debiel simpel, zou ik haast zeggen. Je ziet objecten: Tafels en stoelen, mensen, dieren. Kijk maar eens om je heen.
Kijk naar een stoel (heb je vast wel in de buurt). Zie je die stoel?
Kijk naar je zelf. Zie je een zelf?
Zo simpel.
Woehoe!! Mijn eerste reactie was; ja, hallo! Hier dit lichaam is er net als de stoel.

Maar goed, we hebben wel al gekeken naar het lichaam. Het lichaam is inderdaad een onderdeel van de beelden die ik zie net als de stoel, de tv, de bank, de poes op de poef en de klok aan de muur en de muur zelf.

Ik ga hier vandaag naar kijken en op me in laten werken.

Auke

Return to “Other Languages”