Totuutta etsimässä..

Dansk, Nederlands, Suomeksi, Portuguesa
EMakarov

Re: Totuutta etsimässä..

Postby EMakarov » Fri Apr 26, 2013 12:56 pm

Onko minää olemassa missään muualla kuin tarinoissa? Onko sitä läsnäolevassa hetkessä? Katso omaa kokemustasi, katso. Nyt.
Tutkin tätä pari päivä kun kiireiltä kerkesin. Ei minää ole olemassa missään muualla kuin tarinoissa. on kokemus.. ja ajatukset jotka tulevat itsestään. myös kokemus sekin.

Kittie

Postby Kittie » Sat Apr 27, 2013 2:54 pm

Oletko nyt aivan varma?
on kokemus.. ja ajatukset jotka tulevat itsestään. myös kokemus sekin.
Onko kokemus muuta kuin tarina?

Onko olemassa valitsijaa tai tekijää jos minää ei olekaan olemassa?
Kuka valitsee esim tykätä tietystä sukupuolesta tai tietystä musiikista?
Kumpi kuullostaa todemmalta: minä päätin lähteä lenkille VAI tuli lähdettyä lenkille?

Aurinkoista lauantai-iltaa! :)

EMakarov

Postby EMakarov » Sun Apr 28, 2013 7:48 am

Oletko nyt aivan varma?
on kokemus.. ja ajatukset jotka tulevat itsestään. myös kokemus sekin.
Onko kokemus muuta kuin tarina?

Onko olemassa valitsijaa tai tekijää jos minää ei olekaan olemassa?
Kuka valitsee esim tykätä tietystä sukupuolesta tai tietystä musiikista?
Kumpi kuullostaa todemmalta: minä päätin lähteä lenkille VAI tuli lähdettyä lenkille?

Aurinkoista lauantai-iltaa! :)
Kokemus on nämä aistit ja myös tarinat. Tarinat tulevat kokemukseen mutta niihin uskominen voi värittää kokemusta. tarinat on pieni osa koko kokemusta.

Valitsijaa ja tekijää ei voi kokemuksesta. Ei ole olemassa. Tyhjästä kaikki tapahtuu. Sitä oli vaikea nähdä sen takia kun "minun" ajatukset häiritsivät yksinkertaisesti koemusta. Geenit varmaan ja se miten ehdollistuu elämässä vaikuttaa tykkäämisiin. Sukupuolesta kiinnostumiseen ehkä enemmän geenit. Mutta samallalailla molemmat tapaukset on seurausta jonkin aineen altistumisesta jolekin vaikutukselle. prosesseja atomien tasolla jja ja isommassa kuvassa seurauksena kahvin tuleminen keitetyksi. Ei ole kukaan yksilö valitsemassa. Minä en päätä lähteä lenkille. Se tuntuu siltä kyllä vieläkin välillä.. totuttua ajattelua vissiin muta ei sitä päättäjää löydy mistään. Halu tuli vain.

Kittie

Postby Kittie » Sun Apr 28, 2013 7:34 pm

Noniin. Hienoja oivalluksia!

Miltä se nyt tuntuu olla? Miltä elämä tuntuu?

EMakarov

Postby EMakarov » Sun Apr 28, 2013 8:31 pm

Haluan vielä tunnustella tätä koska tuntuu tosi kevyeltä ja huolettomalta. Tein eilen ja tänään asioita ilman mitään huolia vain tekemisen ilosta. oli melkein kuin lista mitä aion tehdä nyt kun olen antanut luvan itselleni niistä nauttia. ja tein ja nautin.. ainakin minulla on paljon ideoita päässä mitä haluan toteuttaa ja nyt ne tuntuvat olevan aivan mahdollisia toteuttaa.. Puhtaasta ilosta. ehkä tämä syventyy vielä ajan myötä varmasti, silä näytän olevan hivenen laiska palaamaan takaisin totuuteen tunnistamiseen kun ajatukset (ideat, suunnitelmat tulevasta, ajatukset tästä helpotuksen tunteesta) vievät mukanaan. monesti ajatus tulee etä "tiedän totuuden mutta en jaksa juuri nyt sitä vahvistaa tässä hetkessä koska ei tarvitse" .Innostuneisuus vie mukanaan, mutta näyttää siltä että kun kuitenkin jätän ajatukset syrjään ja katson tätä hetkeä nin ei ole minuutta ja siitä seuraa helpottunut olo ja sitten innostun, kun on vapaus tehdä mitä oikeasti haluan.

Ajatukset ei ole vähentynyt paljoakaan kuten monilla kun olen lukenut. suunnitelmia tulevasta on paljon ja olen mielissäni siitä :) Kiitos sinulle jo tässä vaiheessa!

Kittie

Postby Kittie » Tue Apr 30, 2013 2:01 pm

Ajatukset ei ole vähentynyt paljoakaan kuten monilla kun olen lukenut. suunnitelmia tulevasta on paljon ja olen mielissäni siitä :) Kiitos sinulle jo tässä vaiheessa!
Kun näitä ajatuksia tulevaisuudesta tulee, kannattaa pysähtyä ja nähdä niiden todellinen luonto, nehän ovat vain ajatuksia. Ja siis ihmeessä jos tulee spontaani halu tehdä asioista niin tee ihmeessä. LU-prosessin käyneiden kanssa jutelleena olisi hyvä, ettei tee radikaaleja elämän muutoksia jos mahdollista (esim irtisanoudu töistä ja kumppanistaan). Elämä kyllä hoitaa kun on sen aika. :)

“Nothing has happened in the past; it happened in the Now. Nothing will ever happen in the future; it will happen in the Now.” Eckhart Tolle

Fiilistele vapun yli ja kerro perjantaina miltä elämä tuntuu! :)

EMakarov

Postby EMakarov » Fri May 03, 2013 3:19 pm

Kun näitä ajatuksia tulevaisuudesta tulee, kannattaa pysähtyä ja nähdä niiden todellinen luonto, nehän ovat vain ajatuksia. Ja siis ihmeessä jos tulee spontaani halu tehdä asioista niin tee ihmeessä. LU-prosessin käyneiden kanssa jutelleena olisi hyvä, ettei tee radikaaleja elämän muutoksia jos mahdollista (esim irtisanoudu töistä ja kumppanistaan). Elämä kyllä hoitaa kun on sen aika. :)
Niistä asioista minä nimenomaan pidän mitä olen tehnytkin. Tekmisen ilosta, toki olisi hienoa myös saavuttaa jotain tulevaisudessa muta ei sillä ole väliä. suhteet muihin ihmisiin muuttuvat myös. vaikeudet ei haittaa minua koska ei ole minua. hah. fiilis on innostunut vieläkin ja jatuksiin samastumista tulee sitä myötä, mutta kun huoman sen ja palaan takaisin tähän hetkeen rentoutuminen tapahtuu ja minä on poissa taas.

Kittie

Postby Kittie » Fri May 03, 2013 7:52 pm

Kuullostaa hyvältä.

Ajatukset eivät ajattele, ne ovat kuin aaltoja meressä.. tulee, menee.. ei kummempaa. Toinen ajatus ei ole toiste parempi tai huonompi. Ne vain ovat.

Onko tämä "minä" nyt täysin selvä asia? Pystytkö vielä uskomaan yksisarviseen.. eikun "minään"?

EMakarov

Postby EMakarov » Sat May 04, 2013 10:41 am

Kuullostaa hyvältä.

Ajatukset eivät ajattele, ne ovat kuin aaltoja meressä.. tulee, menee.. ei kummempaa. Toinen ajatus ei ole toiste parempi tai huonompi. Ne vain ovat.

Onko tämä "minä" nyt täysin selvä asia? Pystytkö vielä uskomaan yksisarviseen.. eikun "minään"?
ei ole minää missään muodossa eikä ole ollut koskaan. Jännästi sitä uskonut mitä nämä itsestään tulevat ajatukset ovat kertoneet. ei ketään uskomassa ikinä, muta se tapahtuu. vieläkin uskon hetkellisesti ja varsinkin tietyisä tilanteissa reagoin, kuin olisi minä jota pitäisi suojella tai näin. Ei ole kuitenkaan minää.

Kittie

Postby Kittie » Sat May 04, 2013 4:21 pm

Tässä vielä LU:n päätöskysymykset:

1. Onko sinua olemassa ollenkaan, missään tai missään muodossa?

2. Selitä yksityiskohtaisesti mitä itse tai minä on ja miten se toimii?

3. Miltä tuntuu nähdä tämä?

4. Miten kuvaisit tätä jollekulle joka ei ole koskaan kuullut ettei erillistä minäyksikköä ole?

5. Mikä sai sinut näkemään? Mikä kallisti vaa'an? Mikä tässä prosessissa sai muutoksen aikaan?

Vastaa rauhassa jokaiseen kysymykseen yksitellen.

Tämän jälkeen laitan muille oppaille viestiketjun luettavaksi. Heiltä saattaa tulla lisäkysymyksiä.

EMakarov

Postby EMakarov » Mon May 06, 2013 1:07 pm

kovasti on kiirus nytten. vastaan pikimmiten näihin kysymyksiin. ja kiitos sinulle!

Kittie

Postby Kittie » Mon May 06, 2013 1:34 pm

Ok.

Lähden huomenna retriitille ja palaan sieltä 16.5.
Olen pyytänyt toista opasta käymään opastuksen kanssasi loppuun.

Aurinkoista viikkoa! :)

EMakarov

Postby EMakarov » Mon May 06, 2013 3:52 pm

Kiitos ja kerkesinkin vastata jo tänän.. en olisi uskonut.

1Minua ei ole olemassa missään muodossa.

2ajatuksiin samaistumista. Uskomista siihen, että on tämän kaiken toiminnan ja ajatelunkin takana. kaikki tapahtuvat kuitenkin itsestään. Mutta itseen uskominen tarkoittaa sitä että pitää taistela kaikesta ja monia asioita vastaan. Itse on vain ajatus tai ajatuksia jotka tuntuvat olevan minä tai osoittavan minuun tai kokijaan muta kontroloimattomana ne tulevat eivätkä voi osoittaa mihinkän koska mitään ei kokemuksesta löyty joka olisi se minä. siksi kokemuksessa ei ole mitään tärkeämpää ja vähemmän tärkeää vaan kaikki vain on. Minä toimii vain ajatuksissa.

3Tuntunut jo pitkän hjelpottavalta ja nyt lähti viimeinen epäilyskin pois tässä prosessissa.

4kertoisin siitä tunteesta mikä on meilä aina ollut lapsesta asti. ja sanoisin että jos haluat selvittää miksi meillä on aina taka-alalla kaipuu tai olo että jotain puuttuu nin katso ja kuuntele minua :) mutta en pakottaisi mihinkän koska valmis pitää ja omaa halua pitäisi olla.

5Se tapahtui hitaasti jo ennen tätä prosessia, mutta nyt tuli vain viimeinen varmistus että olenkin vain ajatus joka tähän tekstiksi tulee:) mutta samalla olen tämä muukin kokemus. en voi olla mikään yksi asia. mitään omaa eikä omistajaa ole, muta jotain uudenlaista tuntumaa on kokemuksessa

Kittie

Postby Kittie » Tue May 07, 2013 1:25 pm

Kiitos vastauksistasi.
Oppaille ei ollut lisäkysymyksiä sinulle, joten prosessi on tältä osin ohi.

Suosittelen nyt nauttimaan olosta. "Ensihuuman" jälkeen yleensä alkaa uskomusten purku.. Ole avoin kaikelle mitä tulee. Meillä on suomenkielinen "jälkihoitoryhmä" Facebookissa
( https://www.facebook.com/groups/421406584572893/ ). Hae ryhmään, jos harrastat Facebookia ja tutustu materiaaleihin, joita tiedosto -kansiosta löytyy.

Tervetuloa kotiin! :)

EMakarov

Postby EMakarov » Tue May 07, 2013 2:58 pm

Kiitos kovasti. yritän luoda tunnuksen facebookin ja luen mitä sieltä kerrotaan.

Return to “Other Languages”