Wat is waar?

Dansk, Nederlands, Italian
Johan

Re: Wat is waar?

Postby Johan » Sat Apr 21, 2012 1:28 pm

Er allebei even tussenuit geweest. ;-)
Ja we lopen synchroon:-), vandaar mijn trage reactie, sorry. Fijn dat je weer er bent hier.
Dus wat dat beeld in stand houdt, is het geloof in de idee over een 'ik' die droomt dat er een droom is en een dromer van dit alles. Precies! En als je nu kijkt naar dat ik?

Het is wat simpeler dan ik dacht, eerder was het denken over kijken naar het ik alsof dat weer een 'ander' ik was.
Nu zie 'ik' en zijn het gedachtes.
Is dat zo? Is er een onderscheid te maken tussen het 'licht' en de film? Is niet alles dat 'licht'?
Die wachter, toekijker- is dat wie/wat jij bent? Hoe verhoudt de toekijker zich tot wat wordt bekeken? Waar en hoe bevindt zich deze toekijker? Hoeveel toekijkers zijn er? Heb JIJ een toekijker? Ben JIJ een toekijker?
ik ben alleen

Damon Kamda
Site Admin

Postby Damon Kamda » Sun Apr 22, 2012 8:10 am

Fijn dat je weer er bent hier.
Jazeker!
Het is wat simpeler dan ik dacht, eerder was het denken over kijken naar het ik alsof dat weer een 'ander' ik was.
Nu zie 'ik' en zijn het gedachtes.
Het is altijd simpeler dan je denkt. Onvoorstelbaar simpel. Zo simpel zelfs, dat elke gedachte al te complex is, per definitie.
ik ben alleen
Wat is ik?

Johan

Re: on hold even

Postby Johan » Tue Jun 26, 2012 7:57 pm

Hallo Damon,

Een tijdje geleden inmiddels, en ik heb niet meer onze threat voortgezet. In het beantwoorden van de vragen valt af en toe het kwartje maar dat zijn maar ervaringen niet fundamenteel. Ik 'mis' een bepaalde scherpte, mentale
helderheid die soms nodig lijkt te zijn om inzichten te laten 'herkennen' beetje lastig om te verwoorden maar je voelt t wel aan. (eerder had ik je verteld over e.e.a. en m'n fysieke toestand die niet bepaald superb is)
Zien dat ik niet mijn ervaring ben, staat aan, de idee of wat dan ook dat zegt dat dat niet zo is, kan niet overtuigd worden anders dan wat is. Dus ik ga mijn kop er niet meer over breken.
Dus dat gedoe door de wc. Voor nu ook het beantwoorden van de vragen en onderzoek wat mij afmat en juist het geloof die vooronderstelling dat ik niet 'af' ben versterkt. Het hart is dan weg en het wordt een klinisch iets. Het sijpelt toch wel binnen merk ik sinds ik hier niet meer post op t forum, subtiel en ik heb er geen invloed op het is nu wat het is hier. Hoe meer ik de aandacht daarop richt de meer het probleem een probleem wordt. Klinkt fatalistisch maar dat is niet zo bedoeld. Misschien dat ik later de draad in een open draad oppak als de mist weg is who knows.
Daarom wil ik de threat beëindigen. Ieder geval erg bedankt voor het op gang brengen van het proces en ik wens je en het forum al het goeds toe.

Hartelijke groet, Johan

Damon Kamda
Site Admin

Postby Damon Kamda » Tue Jun 26, 2012 8:03 pm

Hallo Johan,

Dank voor je berichtje. Ik snap 't helemaal. De wijze waarop we te werk gaan op het forum is heel specifiek en deze werkt niet altijd, niet onder alle omstandigheden. We denken continu na over andere benaderingswijzen om op hetzelfde punt te komen, bijvoorbeeld meer op de lichaamservaring gericht onderzoek, maar dat is een work-in-progress.

Blijkbaar is deze benadering voor jou op dit moment niet de juiste. Gelukkig zijn er meer schappen in de spirituele supermarkt... ;-)

Weet in elk geval dat de deur (letterlijk en figuurlijk) altijd open staat, voel je niet bezwaard om wanneer dan ook of waarom dan ook contact op te nemen.

Ik wens je het beste.

Warme groet,

Damon

Return to “Other Languages”