Kwijt wat ik nooit heb gehad

Dansk, Nederlands, Italian
Mango83

Kwijt wat ik nooit heb gehad

Postby Mango83 » Sat Aug 22, 2015 8:18 pm

Mijn naam is Tess en ik ben 32 jaar. Ik ben een jaar of 5 geleden voor het eerst in aanraking gekomen met nondualiteit door het boek van Erik van Zuijdam 'de ontdekking van het NU' dat raakte mij enorm en ben ik op verdere zoektocht gegaan. Die zoektocht was daarvoor vooral gericht op oplossingen in het psychische en spirituele. Het diep gewortelde geloof van niet goed genoeg zijn en bevestiging proberen te vinden in de wereld was en is nog altijd een hardnekkige overtuiging. Ik weet op intellectueel niveau dat er geen ik is die dingen denkt, doet voelt en kiest. En heel even heb ik het ook zo ervaren. Tot ik in aanraking kwam met een vrouw die mij precies de juiste vraag stelde en waardoor dat gevoel van niet goed genoeg te zijn wat een beetje naar de bodem was gezakt weer omhoog is komen borrelen. Het ego kent vele truckjes om zichzelf in stand te houden en om dingen niet echt te hoeven ervaren en te voelen. Maar het komt er toch een keer uit. Het proces van ontwaken is een rommelige bedoeling en om het echt te ondergaan moet je bereid zijn om alles te laten vallen. Je kan niets verliezen wat je nooit hebt gehad. Maar om dat idee los te laten. Lastig, dat betekend je eigen graf graven, je laten vallen in het niets. Maar tegelijkertijd is er ook het besef dat het altijd al het geval is geweest. Er is nooit zekerheid, controle of een solide persoon die dat zou kunnen bezitten. Er is van alles maar het is van niemand. Er zijn momenten waarin dat wordt doorzien maar het ik gevoel overheerst en het gevoel van controle wil het ikje vasthouden.

Ik heb niet direct een vraag eigenlijk. Misschien is er iemand die feedback wil geven of een vraag aan mij heeft.

Alvast bedankt voor het lezen.

Lanimal

Re: Kwijt wat ik nooit heb gehad

Postby Lanimal » Mon Aug 24, 2015 9:57 pm

Hoi Tess.

Leuk, top dat je iets laat horen van jezelf! Heel goed.
Ik ben ook diverse keren bij de retraite van Eric geweest.
Hij heeft me goed geholpen op diverse fronten.
Het ego kent vele truckjes om zichzelf in stand te houden en om dingen niet echt te hoeven ervaren en te voelen. Maar het komt er toch een keer uit.
Kun je een ego vinden in jezelf? Bestaat jou ego ook echt? Zo ja, hoe ziet die er uit. En zo nee, wat is het dan dat je daadwerkelijk ervaart?

Tess, jij bent niet goed genoeg.
Zo simpel is het. Jij bent niet goed genoeg.

Wat doet dit met je als je dit leest? Wat gebeurt er daadwerkelijk met je?
Het proces van ontwaken is een rommelige bedoeling en om het echt te ondergaan moet je bereid zijn om alles te laten vallen. Je kan niets verliezen wat je nooit hebt gehad. Maar om dat idee los te laten. Lastig, dat betekend je eigen graf graven, je laten vallen in het niets.
Dit hoor je veel. Maar hoe weet je dit zo zeker? Het lijkt mij meer fictief voorschot op wat komen gaat. Kun je dit zien als een panische reactie 'van je ego' dat bang is te worden ontrafeld? Theater, Afleiding en Drama troef?
Je ben al ontwaakt, je herkent het alleen niet.

Return to “Other Languages”